Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely rasvan kerääntymisestä

Laihduttaja

Pohdin aamusella että mihin muilla kerääntyy rasva silloin kun lihoo, eli kysymys kuuluu:

- mihin sinulla kerääntyy rasva/läski kun(jos) lihot

- muuttuuko vartalotyyppisi lihoessasi

- onko rasvapaikat muuttuneet vuosien saatossa, eli lihotko eri paikoista nyt verrattuna 10v(20-30)  sitten?

- miten asia vaikuttaa pukeutumiiseen/vaatteiden ostoon?

Kommentit (15)

Vierailija

"Kahvoihin " kerääntyy eniten. Toki siis ympäri vartaloa mutta keskivartalosta se eniten paistaa. Ja aina on kerääntynyt samaan paikkaan, kuten myös vanhemmillani.

Vierailija

Aika lailla joka paikkaan tasaisesti. Toisaalta hyvä, koska näytän painavanakin sopusuhtaiselta ja tiimalasimuoto säilyy, mutta toisaalta huono, koska painoa pääsee kertymään useita kiloja melko huomaamatta. Jos kaikki menisi vaikka pyllyyn, niin housut alkaisi äkkiä ahdistamaan, mutta kun esim. 5kg menee tasaisesti joka puolelle, niin sitä ei heti vaatteista huomaa kun se tekee vain jokusen millin-max sentin tasaisesti joka puolelle. Voin esim. käyttää samaa tyköistuvaa t-paitaa nyt kuin 10kg kevyempänä, se on vain vähän kiristävämpi ja nousee vyötäröltä.

Ikää 35, BMI 28, aina ollut sama ruumiinrakenne.

Vierailija

Kertyy ekana keskivartaloon, tisseistä lantiolle ja sen jälkeen reisiin. Perseeseen ei oikeestaan kerry. Viimeisenä kertyy ja ensimmäisenä lähtee käsivarsiin ja rintoihin :(

Laihduttaja

Minulla tulee olkavarsiin. Henkkamaukan kapeahihaiset paidat eivät mene päälle vaikka ostaisi ison. Iso paita näyttää sitten teltalta. 

Olen melkolailla H:n mallinen paitsi hartiat ovat leveät. Hoikkana näkyy vyötärö mutta lihoessa se kasvaa umpeen. Minusta tulee sellainen suora pötykkä jolla on leveät hartiat ja iso peffa. Mutta peffa ei kasva kokoa tuosta päältä, se vain levenee. Peffaan rasva tule sinne sivuille ja alaosaan.

Rinnat ei kasva juuri yhtään. 10kilon painonnousu ei kasvata kuppia vain ympäryskasvaa, eli saatan jatkaa samoja liivejä sillä jatkopalalla. Niissä rinnoissakin mahdollinen lisäys tulee tuonne sivuun,melkein kainaloon. Reisien yläosiin tulee helposti myös. Ja selluliitti näkyy mulla tosi runsaana. Myös hoikkana ja nuoresta lähtien. Olen kummallisen mallinen, sellainen sekasikiö :D

Nyt bmi 25,3. Tavoitteena 23. Siinä mulla itsellä on hyvä olla ja myös vaatteet istuu parhaiten ja niitä on helpoin hankkia.

ap

N21

En ole koskaan lihonut selvästi. Joskus 17-vuotiaana taisin olla lihavimmillani ja silloinkin muistaakseni vielä alipainon puolella. Mutta silloin kun tulee muutama kilo lisää, niin se näkyy reisissä. Ei oikeastaan muualla.

Vartalontyyppi ei oikeastaan muutu. Mulla jakaantuu rasva hyvin tasaisesti. Vaikka olen alipainoinen, luut eivät törrötä. Kuultavat vain vähän läpi kyljistä ja selästä. Monella normaalipainoisella törröttää enemmän. Kai mut on tarkoitettu laihaksi. Ainakin lihottaminen on vaikeaa.

Olen vasta 21-vuotias, joten en voi vielä sanoa, onko lihomispaikat muuttuneet. Äidilläni on kyllä sama juttu, että reisiin se menee ensin.

Asia ei vaikuta pukeutumiseeni mitenkään. Teininä mua inhotti paksummat reidet. Nykyään oikeastaan tykkään niistä enemmän. Mutta pukeutuminen on aina samantyylistä.

Vierailija

- Vatsaan ja selkään kertyy. 

- Kyllä, tiimalasista keskeltä pyöreäksi omenaksi.

- Ei ole muuttunut, aina olen ollut vatsasta lihovaista tyyppiä.

- Täytyy käyttää pitkiä tunikoita, liehuvia kaapuja, jakkuja tai villatakkeja, kaikkea millä saa peitettyä keskivartalon makkarat ja tukevuuden.

Vierailija

No sitkeimmät rasvat on reisissä ja tuntuu pysyvän. Mutta kun alan lihomaan niin keskivartalollehan se tulee ja ylimääräistä löysää käsivarsiin ja sun muualle. Mutta keskivartalosta se rasva myös onneksi alkaa laihuttaessa ensimmäisenä sulaa.

Vierailija

Tässä on tullut lihottua ja laihduttua viime vuosina, ja olen todennut, että olen tiimalasi lihomisen tiettyyn pisteeseen saakka ja ylimääräinen jakautuu suhteellisen tasaisesti, kunnes jossain pisteessä alkaa kertymään vatsanseudulle ja lantiolle ja minusta tulee omena. Laihtuessa sitten lähtee ensimmäisenä ylävartalosta ja päärynämallilla mennään kunnes päästään vaa'an normaalilukemiin.

Vierailija

Aika tasaisesti kai kertynyt, kun rinnanympärys ja lantionympärys sama. Ry-vy-ly-suhde on pysynyt samana myös laihtuessa. Toisaalta jalkoihin ei ole niinkään lihoessa kertynyt rasvaa, saappaista menee sama varrenleveys kuin normaalipainoisena. En ole huomannut iän vaikutusta kertymiskohtiin. Yli 70-vuotias äitini on samanmallinen, samoin hieman nuorempi sisko. Vaatteiden ostamiseen itselläni ylipainoa enemmän on aina vaikuttanut pitkät raajat. Ehkä pluskokoisista vaatteista on vielä vaikeampi löytää tarpeeksi pitkiä lahkeita ja hihoja. Paino on vaihdellut aikuisena 65 kilosta 155 kiloon, nyt on noiden välimaastossa.

Vierailija

Aina kertynyt mahaan ja sekös ärsyttää. Jos lihon 5 kg, menetän vyötärön kokonaan ja mahasta tulee läskipallo. Jos lihon enemmän, saan myös kaksoisleuan, allit ja sellureidet. Nyt olen muuten hyvässä kunnossa, olen 170 cm ja painan 62 kg ja varsin timmi olen, mutta maha senkun pullottaa. Housut menee muuten kokoa 38, mutta mahan takia pitää ostaa 40, no ne tahtoo sitten muuten olla isot. Ja ihan aina mulla on tämä ongelma ollut, jo lapsena olin sellainen pömppömaha. Viljan, perunan ja sokerin välttäminen auttaa jonkun verran, mutta esim. mikään vatsalihastreeni ei auta, eli kaipa se ihan vaan läskiä on. Kerran laihdutin niin kauan, että maha oli ihanan litteä, mutta painoin vaan 50 kg ja se oli liian vähän, lantionluut ja kylkiluut pollotti rumasti, rinnat hävisi kokonaan. Kai mä tyydyn pitämään sitten tämän läskimahan. Ja 45 v oon.

Vierailija

ap on +48v ja olen huomannut että nyt kun vaihtarit alkaneet, niin tuo läski pakkautuu herkemmin just tuohon vatsan seutuville ja "lautasille". Koskaan ennen -siis nuorempana- en ole lihonut pallean kohdalta niin nyt tulee siihenkin. Lisäksi käsivarret entistä paksummat ja sellu tulee myös pahemmin.

Nyt kun jo jonkin verran laihtunut niin vehnätön, sokeriton,perunaton ja riisitön ruokavalio on parhaiten pienentänyt vatsaa. Maitotuotteet olleet rasvatonta rahkaa ja raejuustoa lukuunottamatta myös pannassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat