virtsatieinfektion kotihoito

Vierailija

Auttaako valkosipuli? Ja jos auttaa niin miten sitä käytetään? Selailin joitain keskusteluja ja siellä joku oli parantunut valkosipulin avulla.
Ihan hirveet oireet päällä ja lääkekuurin saan vasta myöhemmin iltapäivällä :(
Oon juonut paljon vettä, ottanut särkylääkettä ja just join monivitamiini poreen kun jostain luin että c-vitamiini auttaa.

Kommentit (14)

Vierailija

Muista antibioottikuurin jälkeen hoitaa bakteeritasapaino kuntoon. Naisen kannattaa huomioida emättimen bakteerikanta, molempien suoliston.

Vierailija

Vältä sokeria (mulla tärkein, tauti yleensä tuleekin jonkun pitempään jatkuneen sokeriorgian jälkeen). Juo puolukkamehua ilman sokeria. Mä kaadan yleensä jäisiä puolukoita juomalasin puolilleen ja kiehuvaa vettä päälle. Sitten juon ne sulaneet puolukat. Viimeksi tauti katkesi tämän jälkeen ja meni pois ennenkuin kunnolla alkoi.

Vierailija

Karpalo! Se tasapainottaa virstan happamuutta jotenkin ja auttaa virtsis oireisiin ja saattaa ehkäistä sen pahenemisen.

Hae kaupasta 3l karpalomehua ja juo ne. Itselläni toimii, en ole joutunut hakemaan atb-kuuria koskaan kun saa sen tuolla stopattua. Karpalotiivisteet (puristetut kapselit, luontaistuotekaupoista) on myös erittäin suositeltavia

Vierailija

Nämä taisivatkin jo tulla, mutta vältä ehdottomasti SOKERIA, hae kaupasta karpalomehua, syö puolukoita.

Myös maitohappobakteeria kannattaa ottaa.

Lääkekuuri on kuitenkin hyvä syödä ettei infektio pääse munuaisiin.

Vierailija

Karpalo ja puolukka sekä sokerin välttäminen olikin jo mainittu. Lisäisin vielä sitruunan. Itse ostan niitä sokerittomia sitruunanmuotoisessa pakkauksessa olevia sitruunamehuja ja laitan sitä ja vettä lasiin ja juon sellaisenaan.

Vierailija

Älä harrasta seksiä takaapäin asennossa. Tuo asento tuntuu mulla laukaisevan virsatiwtulehduksen vaikka kuunka olis peseytynyt ennen ja jälkeen käyny pissalla jne.

Vierailija

Karpalomehu sokerittomana auttaa ja sitä löytyy kaupasta, nimeä en muista. Apteekista saa sianpuolateetä, erittäin hyvä myös. Ja paljon vettä. Ab-kuuria ei tarvi, jos oireet helpottaa. Ab-kuuri sekoittaa elimistön bakteerikantaa ja heikentää vastustuskykyä, joten se vain jos ei muuten parane. Itse tietämättömyyttäni söin aikoinaan yli 10 kuuria peräkkäin, ensin virtsatietulehdukseen, sitten angiinaan, vuorotellen. Sairastelin pari vuotta jatkuvasti, sain kaikki taudit mitä liikkeellä oli. Sitten paransin ekan kerran virtsatietulehduksen karpalolla ja sianpuolateellä, sen jälkeen en ole yhtään kuuria syönyt mihinkään. Vähitellen sain elimistöni kuntoon kuurien jälkeen. Aina kun vähäkään tuntui kirvelyä pissatessa, aloin juomaan karpalomehua ja aina se meni ohi päivässä. Sitten tulehdukset vähitellen loppuivat, eikä niitä ole ollut enää vuosiin.

Vierailija

Sianpuolukan lehdet ovat apteekkitavaraa, mutta niitä saa sentään vielä poimia. Tavallisen puolukan lehdissäkin on samaa ainetta, mutta vähemmän, eli niitä pitää keitellä isompi annos.

Sianpuolukan lehtiä murskattuna kiehuvaan veteen, levy sammutetaan ja laitetaan kansi päälle, unohdetaan kattila joksikin aikaa juodaan sitten keite pois. Älä säikähdä, jos pissa on sen jälkeen vihreää. Se on juuri se tehoaine, joka sen värjää.

Vierailija

Mulla auttaa vain se, että saan itseni pissaamaan paljon. Keskikaljan juominen tuntuu olevan ihmelääke, koska se kusettaa ihan julmetusti. Mulla tulee säännöllisesti pissatulehdus, mutta en ole 5 vuoteen joutunut enää reseptiä siihen ottamaan, kun olen keksiinyt hoidon, että juon muutaman päivän illat 4-6 olutta kun on oireita, niin vaiva lähtee.

Vierailija

Vanha kunnon maitorahka auttaa myös eli sitä alapäähän iso kerros, pyyhe päälle ja anna vaikuttaa 15 minuuttia ja uusi tämä vielä.

Toinen vaihtoehto on pestä alapää piimällä.

Vierailija

Etikkavettä, noin sentti etikkaa lasin pohjalle ja vettä loput. Juo niin monta lasia kuin pystyt. Pahaa on, mutta mulla helpottaa parissa tunnissa pahimmat oireet tuolla.

Karpalot myös jees, tai luontaistuotekaupasta karpalokapselit. Sitruunavesi helpottaa hieman. Runsaasti c-vitamiinia.

Mulle lääkäri aikoinaan sanoi, että kannattaa aina yrittää itsehoitaa ennen antibioottia. Toki jos on kuumetta tai alkaa vatsakivut, on sitten lääkärin paikka.

Vierailija

Mä en oo ostanut kaupan makeuttamattomia mehuja kun ovat sen verran kalliita. Sen sijaan oon käyttänyt etikkavettä, on pahaa mutta auttaa erittäin hyvin. Sokerin ja muutenkin hiilarit olen aina jättänyt infektion ajaksi pois. Juon paljon, otan reilun annoksen c-vitamiinia ja tulehduskipulääkettä. Koskaan ei oo tarvinnut hakea lääkekuuria ja infektio on aina mennyt ohi kahdessa vuorokaudessa.

Vierailija 3

Jos käytät esim. pikkuhousunsuojia, niin älä osta teollisia (Libress jne). Itselläni on auttanut siirtyminen kertakäyttöisiin luomupikkuhousunsuojiin. Toinen asia on, että heitä pois kaikki pikkarit, joita tiedät käyttäneesi, kun virtsis. Voi olla esim. väriaineita, jotka irtoavat ja altistavat tai sitten "bakteerit voivat  siirtyä" pikkareista (puhtaaksipesemisestä huolimatta) ja "kierre" on valmis. Todennäköisesti em. bakteerit kuolevat tosi korkeissa lämpötiloissa eli normi pesukoneen lämpötilat eivät riitä...

Puolukkamehu ja C-vitamiini.

Hiivatulehdus aiheutta virtsatietulehduksen kaltaisia oireita myös. Tarkista se (ja partnerilta myös). Ylläolevat konstit hyviä. Itse otan seksin jälkeen strong C-vitamiinin ja alapääpesu välttämätön.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat