Kertokaa minulle tupaantuliaisista

Vierailija

Noin kaksi kuukautta sitten kaverini kutsui tupaantuliaisiin, jotka ovat ensi viikolla. Kaveri on aika vaativa, joten aloin miettiä lahjaa, jonka veisin, minusta se kuuluu tupaantuliaisiin. Löysin hyvän lahjan ja sen jo hankinkin. Nyt kaveri kyselee, että mitä haluan viedä, kun mennään nyyttikesti-periaatteella. Lupasin viedä juustokakun. Kysymys kuuluu, vienkö myös tuon lahjan? Olin aiemmin siinä uskossa, että vieraat vie lahjan ja isäntäväki tarjoaa napostelut. Nyt vieraat vievät sekä ruuat että lahjat(?). Miten kuuluu toimia?

Kommentit (6)

Vierailija

Vie molemmat. Oikeasti ei olisi pakko, koska munkin mielestä  lähtöoletus on, että isäntäväki tarjoaa ruoat ja jos pidetään nyyttäreitä, niin lhjapuoli on vähintäänkin vaatimattomampi jollei olematon. Mun mielestä nyyttäriperiaatteista on myös hyvä ilmoittaa jo kutsun yhteydessä, eikä vasta myöhemmin. Mutta kun kerran ehdit sen lahjankin jo miettiä ja hankkia, niin onhan se kivempi sitten myös antaa. Eikä siitä haittaa ole.

Vierailija

Aika röyhkeää käytöstä mun mielestä, varsinkin jos kaveri on vielä tunnettu vaativuudestaan. En veisi lahjaa vaan kakun jonka hän pyysi.

Vierailija

Jos itsestäsi tuntuu, että ruoka + lahja on liian kallis yhdistelmä, niin voithan säästää lahjan esim. jouluksi tai seuraaviin synttäreihin.

Vierailija

Eikös tupaantulijaisiin ole perinteisesti tapana viedä näkkileipää/ruisleipää ja suolaa? Me ainakin saatiin monta pakettia :) nojoo, mutta tosiaan itse veisin tuossa tilanteessa kakun ja lahjan, vaikkakin isäntäväen kyllä odottaisi tarjoavan itse syömiset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat