KUINKA MONELTA ON SYNNYTYS KÄYNNISTETTY
VÄHÄISEN LAPSIVEDEN TAKIA JA ISTUKAN RUNSAAN KALKKEUTUMISEN TAKIA??? SIIS KÄYNNISTYS ON TAPAHTUNUT ENNEN LAPSEN LASKETTUA AIKAA??? ITELLÄ ON TÄNÄÄN TASAN 39 JA MAANANTAINA PITÄIS MENNÄ ÄIPPÄ POLILLE NÄITTEN ASIOIDEN TAKIA!!!! KERTOKAA KOKEMUKSIA!!
Kommentit (3)
Minulla käynnistettiin myös.Menin myös maanantai aamuna sairaalaan, ensin yritettiin lääkkeillä, ei lähtenyt käynnistymään, ti aamuna jouduin synnytys saliin, puhkastiin kalvot ja siitä noin tunnin päästä tippa, alkoi heti TODELLA kovat supistukset, halusin heti epiduraalin, sain ja tunnin päästä ei ollut kipuja enää ollenkaan, siitä 1 1/2h päästä sai jo alkaa ponnistamaan, se kesti n.20min. kokonaisuudessaan alle 4h ja eka lapsi. oli todella positiivinen kokemus, lähtisin koska vaan synnyttämään uudestaan! :) Jos olisin synnyttänyt normaalisti, ilman käynnistystä, olisi kestänyt varmasti pidempään, joten oli hyvä että käynnistettiin.
Minulla 2 käynnistystä vähäisen lapsiveden takia, mol. viikolla 38+6. Eihän se käynnistys kivaa ole, mutta vauvan terveyshän on pääasia. Tuon jälkeen olen saanut 2 vauvaa sektiolla perätilan takia ja silloinkin vettä ollut niin vähän, että olen joutunut käymään tarkkailussa lopuuraskauden aikana useasti.. Mutta jokainen vauva ollut terve, mutta pienipainoinen (2500 g - 3200 g), istukan toimintaa epäilleet huonoksi joka kerta...
Edellinen raskauteni käynnistettiin vähäisen lapsiveden takia muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. Se oli oikeastaan varotoimenpide- ettei vaan tulisi vaikeuksia vauvalle hapen saannissa. Oli kai riski että napanuora voi jotenkin kuivata (?).
Olin ensin ollut töistä viikon sairaslomalla ja seurattiin josko lapsivesi siitä kohenisi. Pedissä olisi pitänyt maata, mutta jokainenhan tietää että se ei ole realistista kun on kaksi alle kouluikäistä lasta jo kotona entuudestaan...