Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen liikatoiminta, kerro omat oireesi.

Vierailija

Mulla vain laihtuminen ja käsien tärinä.

Kommentit (4)

Vierailija

Itselläni pahin oire oli unettomuus. Kävin öisinkin ylikierroksilla, enkä saanut nukuttua. Sitten olin äkäinen ja mielikin oli jo mennä sekaisin. Onneksi sain viime tipassa lääkkeet, en tiedä miten olisin enää jaksanut ilman yöunia (n. 1-3 h yössä sain nukutuksi). Lisäksi laihduin paljon, hiuksia lähti ja todentotta olin koko ajan ylikierroksilla, en pysynyt paikallani hetkeäkään, koko ajan oli tehtävä jotakin. Kuntoni laski myös.

Vierailija

Itse en ole jostain syystä laihtunut, päin vastoin valitettavasti lihonut. Myöskään uokahalu ei kasvanut. Aineenvaihdunta ei toimi, mutta arvot huomattavan  liikatoiminnan puolella. Sen sijaan kädet ja jalat tärisivät todella pahasti ennen lääkitystä, välillä myös jalat pettivät alta, löysin itseni maasta yhtäkkiä. Sydän hakkaa kivuliaasti ja pienestäkin kävelystä hengästyy. Unen saanti on vaikeaa, mutta nukun kyllä mahdollisuuksien nukaan pitkälle.

Vierailija

Kilpirauhasen ylitoiminta aiheuttaa moninaisia oireita mm. laihtumista, käsien vapinaa, sydämen rytmihäiriöitä jne.
Suomen Kilpirauhasliiton sivuilta löytyy lisätietoa.
Ja jos yhtään epäilee,että näistä oireista kärsii,on syytä
pyytää lähete verikokeisiin.
Kilpirauhasen liikaitoiminta on vaarallista sydämmelle ja nostaa myös kolesteroliarvoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat