Lääkärikeskus ja alv - jäi vähän mietityttämään.

Vierailija

Mitä olette mieltä asiasta:

Kävin kauneuskirurgisessa toimenpiteessä. Ennen varsinaista operaatiota kävin kuukautta aiemmin konsultaatiossa. Tietenkin kysyin, mitä tämä operaatio maksaa. Minulle kerrottiin hinta kympilleen, suullisesti.  Myös netissä kyseisen hoitolan sivuston hinnasto on näkyvissä.

Vasta laskutustilanteessa minulle kerrottiin, että ilmoitettu hinta ei ollut alviillinen, vaan alv tulee siihen päälle. Kaksistelin ja ihmettelin asiaa mutta maksoin.

Mitä mieltä olette, meniköhän tässä nyt jotain pieleen? Budjettini ylittyi siis viidelläsadalla eurolla. 

Olen vähän äimän käkenä: mitä ihmettä tapahtui, oliko tämä huijausjuttua, yrittäjän tietämättömyyttä, vai olenko itse jotenkin "kauneushoitolabimbo", etten asiakkaana älynnyt kysyä alvillista hintaa. 

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllähän hinta pitää kuluttaja-asiakkaalle ilmoittaa arvonlisäverollisena. Noissa operaatioossa on hankalaa se, että välillä kyse on arvonlisäverottomasta terveyden- tai sairaanhpitopalvelun luovuttamisesta (esim. rintojen muokkaus sairauden takia) ja välillä arvonlisäverollisesta palvelusta (rintojen muokkaus kauneuskirurgiana).

Vierailija

Jos arvonlisäveroa ei ole mainittu hinnastossa eikä suullisesti, hinnan ilmoittaminen on harhaanjohtava. Kysy klinikalta ja tarvittaessa kuluttajaviranomaisilta, voiko valittaa, kun olet jo laskun maksanutkin.

Vierailija

Ap täällä:

Niin, jotain oli teidän kommentoijienkin mielestä pielessä. 

Mutta miten ihmeessä menestyvä, julkkisten suosima trendihoitola voi toimia näin? En ymmärrä. 

Auts!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat