pihi kaveri...
Oon tuonu sille itse poimittua marjaa. Yhtenä syksynä toin ja se otti vastaan. Sano vaan että "katotaan sitten" eli ei maksanut.
Vaikuttaa siltä ettei taaskaan maksa.
Tavattiin eikä puhunut nyt mitään siitä summasta.
Pyysi siis itse marjaa ja sanoi ostavansa.
Lisäksi muita pikkujuttuja joista oon huomannut pimeyden.
Kommentit (22)
Laita lasku. Onko tuo nyt piheyttä vai hyväksikäyttöä?
Olette siis sopinut mitä maksaa ja paljonko ostaa? Etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Olette siis sopinut mitä maksaa ja paljonko ostaa? Etukäteen?
Osasta sovittiin mutta lopullisesti jäi sopimatta koska toin lisää.
Mulla on kans ihan samanlainen kaveri. Jos hän on velkaa tai jostain muusta syystä joutunut maksumieheksi, ei maksulla ole mikään kiire ja voi haluttaessa unohtuakin. Mutta jos joku on hänelle velkaa tai muuten ostamassa jotain vaikka parilla eurollakin, se kyllä muistetaan niin kauan ennen kuin saa rahan.
Ärsyttävä piirre.
Älä tästä lähtien enää poimi hänelle marjoja tai ole muutenkaan avuksi. Selvää hyväksikäyttämistä tuo on ja noita vastaan on pidettävä puolensa.
Vaadit jatkossa marjoista maksun käteisellä ja heti. Muuten ei tule kauppoja.
Ehkä olet ensin tuonut joskus marjoja, ja hän on olettanut, että ne ovat lahjaksi.
Joskus vuosia sitten se vielä maksoi. Nyt on mennyt huonommaksi vaikka kyllähän se puhui tilisiirrosta.
En vaan kehtaa ruveta puhumaan asiasta.
Miksi tuot hänelle marjoja? Rahanhimoissasiko?
Jos vain tykkäät marjastaa etkä itse pysty käyttämään kaikkea saalista, eikö ole kätevää, että on ystävä, joka auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuot hänelle marjoja? Rahanhimoissasiko?
Jos vain tykkäät marjastaa etkä itse pysty käyttämään kaikkea saalista, eikö ole kätevää, että on ystävä, joka auttaa?
Hän itse tilasi!!
Jos vielä pyytää , sano että vanhatkin on maksamatta. Tai keksit jonkun syyn miksi et vie
Jos puhui tilisiirrosta, laitat sille vaan viestillä tilinumerosi ja summan. Simple as that.
Totta kai kehtaat.
Lähettäisin tekstiviestin tai sähköpostin:
Hei, toin sinulle marjoja x kiloa. Sovimme hinnaksi x euroa kilolta. Oheisena tilinumeroni. Maksathan 27.10. mennessä. Kiitos!
Katotaan miten ens vuonna käy.
Mun pitää varmaan lopettaa tuo, jos sitten tajuais.
Älä anna marjoja jos et saa seteliä.
Kyllä sinulla on velvollisuus ottaa tuo puheeksi jos hän ei itse tajua. Rn oikein ymmärrä miten ihmiset eivät osaa kommunikoida näissä asioissa. Ei siinä ole mitään pahaa jos omansa pyytää pois. Typerä on kyllä kaverikin. Pelkkää hyväksikäyttöä josta olisin itse aivan raivona.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten se vielä maksoi. Nyt on mennyt huonommaksi vaikka kyllähän se puhui tilisiirrosta.
En vaan kehtaa ruveta puhumaan asiasta.
Eli et kehtaa puhua asiasta ja ajaudut (aina uudestaan) tämän ihmisen hyväksikättämäksi? Siinä sinulle kasvamisen paikka, että opettelet pois kynnysmaton käytöksestä.
Tästä lähtien kun tilaa sinulta marjoja, niin sanot, että voi ostaa marjansa torilta tai poimia itse.
Montako kertaa tämän pitää tapahtua, että opit?
Kaikkia voi höynäyttää kerran, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää varmaan lopettaa tuo, jos sitten tajuais.
Mitä ihmettä? Oikeastiko mietit, että ensi vuonnakin olisit hänen pikku marjanpoimijansa, joka nöyränä poimii marjat, vaikkei aiempia ole pyynnöistä huolimatta maksettu?
Kyllä siinä ensi vuonna käy ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, ellet lopeta itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää varmaan lopettaa tuo, jos sitten tajuais.Mitä ihmettä? Oikeastiko mietit, että ensi vuonnakin olisit hänen pikku marjanpoimijansa, joka nöyränä poimii marjat, vaikkei aiempia ole pyynnöistä huolimatta maksettu?
Kyllä siinä ensi vuonna käy ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, ellet lopeta itse.
Tarkoitan että käyn marjassa mutta en ota puheeksi marjojen tuomista.
Hyväksikäyttäjä siis. Hae marjat pois. Sanot että yksi toinen kaveri lupasikin ostaa, kun sinä et tarvinnutkaan.