Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että potuttaa, kun lukee mielenkiintoista keskustelua kännykällä....

Vierailija

Ja loppukeskustelu onki sitten lainauksiin ja lainauksien lainauksiin ja lainauks...... vastaamista. Menee hermot kun joutuu rullailemaan älyttömästi jotta näkisi jotain uutta. Itse en jaksa ja menee lukunautinto pilalle.

Kommentit (9)

Vierailija

Se johtuu  osaksi siitä, etteivät (liian) monet osaa muokata viestejään ennen niiden lähettämistä. He eivät osaa lainata viestistä vain sitä olennaisinta kohtaa, jota haluavat kommentoida, vaan lainaavat kaiken. Kun peräkkäin sattuu monta tällaista kirjoittajaa,niin sotkua siitä tulee.

Ehkä on myös niin, että lainaaminen on puhelimilla hankalampaa kuin tietokoneilla. En tiedä, kun en ole ikinä puhelinta netissä käyttänyt, mutta näin olen ollut havaitsevinani joistakin kirjoituksista.

Vierailija

eikö tohonki olis joku helppo ratkasu, esim. että lainaukset automaattisesti menisi "piiloon" ja pystyisi nuolesta laittamaan esille jos haluaa.

Vierailija

Lainausten piilottaminen ja esiin ottaminen vain tarvittaessa toisaalta hidastaisi lukemista.

Ehkä joku sellainen voisi olla paikallaan, että mikäli viestissä on enemmän kuin kaksi peräkkäistä lainausta, siihen tulisi automaattisesti joku nappi että ”Näytä kaikki lainaukset”, ja se koskisi vain nyt luettavana olevaa viestiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on myös niin, että lainaaminen on puhelimilla hankalampaa kuin tietokoneilla. En tiedä, kun en ole ikinä puhelinta netissä käyttänyt, mutta näin olen ollut havaitsevinani joistakin kirjoituksista.

Ei yhtään sen vaikeampaa kuin tietokoneella.... mua ärsyttää tämä myös aivan tajuttomasti. Ei mun elämä mene pilalle, mutta onhan se tosi ärsyttävää että tulee jumitusta ja laataamisessa kestää välillä tolkuttomasti. Ja helkkari sentään ne lainattavat viestit on jo lluettu kertaalleen, en halua lukea niitä lainauksessa uudelleen.

Vierailija

Kyllä puhelimella ja tabletilla on todella paljon vaikeampi muokata lainauksia kuin tietokoneella. Tai ainakin minun puhelimellani ja tabletillani. Voi olla, etten osaa käyttää laitteitani tai jotain, mutta en saa "highlightattua" tekstiä ollenkaan. Lumialla toisaalta en saanut vastattua tänne ollenkaan, joten eipä tullut lainailtuakaan :)

Ymmärrän molemmat puolet tässä asiassa. Minuakin ärsyttää älyttömän pitkät lainaukset, mutta ärsyttää myös sekin, jos joku ei lainaa ollenkaan vaan vastaa tyyliin: "52, olen kanssasi eri mieltä. Minun mielestäni..." ja sitten pitäisi mennä muutama sivu taaksepäin etsimään viestiä 52, jotta tietäisi, mistä tässä puhutaan.

Parin-kolmen viestin lainaus on minusta ihan ok, koska se näyttää keskustelun kontekstin. Pitkissä ketjuissa on usein monta erillistä keskustelua meneillään samanaikaisesti, ja minusta ei (varsinkaan todella pitkissä ketjuissa) sekään toimi kovin hyvin, että keskustelijat lainaavat sieltä täältä irrallisen lauseen johon vastata. Mutta ymmärrän kyllä, että ne parin-kolmen viestinkin lainaukset ärsyttävät, jos niitä on ketjussa koko ajan. Puhumattakaan tietysti lainauksista, joissa on jopa kymmenen viestiä sisäkkäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella ON hieman hidasta editoida lainauksia. Sormet on limaisia nakkeja ...🐾

He he hee...
Lainaan!
Ja siis sama jatkaa:
Kosketuskynäkin tuntuu kyllä hitaalta editoinnissa, kun vrt vanhaan kunnon 10-sormijärjestelmään ja kunnon näppäimistöön.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat