miten sanoa kaverille että haluan lopettaa joululahjojen ostelun?

Vierailija

Hän on aina tykännyt joulusta ja lahjoista, ollaan tunnettu kauan. Itse olen huono ostamaan/tekemään ja mun lahjat heille onkin usein ollut huonompia ja halvempia. Nyt ollaan melkein 3-kymppisiä ja molemmilla omia lapsia, mun mielestä tavan voisi hiivuttaa... kumpikaan ei ole edes kovin hyvävarainen, en oikein ymmärrä miksi tämä on asia johon hän haluaa panostaa.

Kommentit (6)

Vierailija

Sanot juuri noin kuin kirjoititkin. Mutta et selittele enempää ja et mene siihen, että lupaatkin ostaa vielä tänä vuonna sen lahjan... Sano, että olet asian näin päättänyt ja olet sitä jo kauemmin miettinyt. Sano myös, että päätöksesi oli sinulla iso helpotus ja et palaa enää vanhaan. Jos toinen siitä suutahtaa, niin se kertoo hänestä hyvin paljon.

Vierailija

Juuri näin kuin nuo ylläolevat neuvovat. Me lopetettiin lähisukulaisten (tädit, serkkuja) välillä lahjominen yhteisellä päätöksellä. Hyvin on pitänyt.

Vierailija

"Mä olen ajatellut, että kun ollaan jo tämän ikäisiä, niin voitaisiin lopettaa joululahjojen ostelu. Varsinkin kun rahatilanne on ainakin mulla aika tiukka. Ajattelin vain kertoa tästä jo etukäteen, ettet sitten jouluna ihmettele, ettet saa multa lahjaa."

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat