En ole käynyt 13 vuoteen hammaslääkärissä

Vierailija

Aika on ensi viikolle. Mitä on odotettavissa, kun ei ole mitään särkyjä, verenvuotoa ikenistä tai muita vaivoja ollut? Mihin kannattaa varautua?

Kommentit (9)

Vierailija

Vaikea sanoa. Minä en ollut käynyt 20 vuoteen ja kun lopulta menin, löytyi pari pientä reikää (vanhat paikat lohjenneet) ja hieman hammaskiveä...Nykyään käyn kyllä säännöllisesti tarkastuksessa!

Vierailija

Riippuu millainen hammashygienia sulla on ollut ja millainen onni ollut geenilotossa. Itse pidin 10 vuoden tauon kerran. Lopputulos oli hieman hammaskiveä. Lääkäri totesi että periaatteessa ei sellaista ohjetta oikeen haluaisi antaa.. mutta, ei tartte oikeesti käydä sen 2 vuoden välein käydä tarkastuttamassa, mun tapauksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yök. Entäs gynellä jos naikkonen olet?

Ei siellä gynekologillakaan tarvitse vuosittain rampata. Palstan visvapillujen kannattaa varmaan käydä usein :D

Vierailija

Kannattaa kyllä jatkossa käydä tiheämmin siellä hammaslääkärissä. Suun terveys on kuitenkin tärkeä asia. Pahimmillaan suussa oleva tulehdus voi edetä verenmyrkytykseen asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Entäs gynellä jos naikkonen olet?

Ei siellä gynekologillakaan tarvitse vuosittain rampata. Palstan visvapillujen kannattaa varmaan käydä usein :D

Tämä kommentti kertoi sinusta hyvin paljon. :)

Vierailija

Suuhygienia: Pesen hampaat aterioiden jälkeen (puolen tunnin säännön huomioonottaen), koska syön vain kolme ateriaa, enkä koskaan välipaloja. Väliaikoina vain vettä, ei muita juomia. Iltaisin harjauksen jälkeen hampaidenväliharjaus ja langan käyttö.

Ap

Vierailija

Tuskin siinä muuhun kannattaa varautua kuin onnitteluihin hyvistä hampaista :)

Itsekin olen käynyt vain parissa tarkistuksessa reilun 20 vuoden aikana. Aikuisiällä yksi pienenpieni reikä, josta hammaslääkäri mietti, kannattaako sitä paikatakaan. Yksi lapsuusajan paikka lohkesi kahdeksan vuotta sitten, jolloin lääkäri kehui hampaita.

N 51v

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä jatkossa käydä tiheämmin siellä hammaslääkärissä. Suun terveys on kuitenkin tärkeä asia. Pahimmillaan suussa oleva tulehdus voi edetä verenmyrkytykseen asti.

Jos hammas tulehtuu niin sen kyllä tuntee ja aika kovapäinen pitää olla jos siinä vaiheessa ei mene hammaslääkäriin. Ei pidä siis liioitella verenmyrkytysriskin kanssa..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat