Apua! alkuraskaus ja veristä vuotoa

Vierailija

Eli olen raskaana 9 viikolla ja nyt illalla alkoi pieni vatsakipu ja on tullut pientä veristä vuotoa. Pelottaa nyt että onko raskaus menossa kesken vai onko ihan normaalia? Ensimmäinen raskaus eli en tiedä yhtään mitä nyt pitäisi tehdä :(

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Voi olla keskenmeno, mutta voi olla myöskin normaalia. Ei auta kun odottaa. Voit myöskin käydä lääkärissä tarkistamassa asian.

Toivotaan parasta!

Vierailija

Kiitos vastauksestasi. Toivotaan parasta. Pitää nyt seurata tilannetta ja lähteä sitten käymään lääkärissä jos kivut tai vuoto pahenee :/

Vierailija

Suosittelen soittelemaan lääkäriin :( Itsellä kolme keskenmenoa alle rv12:lla alkoi vuodolla.... :( En halua pelotella, mutta.... :((( Toivottavasti sinulla kaikki hyvin <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen soittelemaan lääkäriin :( Itsellä kolme keskenmenoa alle rv12:lla alkoi vuodolla.... :( En halua pelotella, mutta.... :((( Toivottavasti sinulla kaikki hyvin <3

Voi ei :( niin sitä tässä mietinkin ja ihan kauhuissaan olen, että tämä olisi menossa kesken.. mutta kehtaanko soittaa viikonloppuna sairaalaan tämän takia. Luin muita palstoja ja siellä jotkut äidit oli saanut erittäin tylyä kohtelua soitettuaan sairaalaan. ottavatko ne edes epäilysten takia päivystykseen tutkittavaksi? :/ olo on niin epätoivoinen ja epätietoinen kun tosiaan ensimmäistä lasta ollaan pitkään tässä jo yritetty :( anteeksi tekstini voi olla sekavaa luettavaa, koska olen todella hermostunut :(

Vierailija

Mulla oli veristä vuotoa rv 5 ja rv 8, tosin ilman vatsakipua. Raskaus jatkui normaalisti ja terve lapsi syntyi rv 40+6.

Mulla oli tosin ajoittain kuukautiskipu tuntemuksia rv 12 saakka ja niistä sanoivat että johtuu kohdun kasvusta.

Vauvan vuoksi!

Lähde nyt päivystykseen heti, enempää ei tarvitse olla sitten epätietoisuudessa.

Mutta soita sinne ensin.

Turhaa sitä on miettiä, kuinka suhtautuvat. Koska heidän kuuluu tutkia sinut tai laittaa eteenpäin, lähimpään keskussairaalaan.

Onnea sulle! 

Vierailija

Tuskinpa ne sinne ottaa kun ei kuitenkaan voi tehdä mitään. Sanoo että tee uusi testi muutamanpäivän. Mulla oli hematooma joka vuosi. Ei kyllä ollut mitään kipuja. Jos on ollut hartiapisto. Se on yksi keskenmenon oire myös

Vierailija

Eivät välttämättä lääkärissä tee mitään, koska sille ei voi tehdä mitään vaikka olisi menossa kesken. Itselläni tuli jokin kipu tms (en enää edes muista mikä) noin puolivälissä ja soittaessani päivystykseen silloinkin sanottiin, että mitään ei voisi tehdä vaikka olisi vakavampaakin, kuulemma liian varhaiset viikot (olisko ollut 21-22 viikoilla). Kaikki oli kuitenkin hyvin ja tästä jo kauan aikaa :)

Yritä nyt rentoutua ja katsella rauhassa.

Vierailija

Minulla oli alkuraskauden aikana pientä veristä vuotoa sen jälkeen, kun olin ollut yhdynnässä. Kuulemma oli normaalia, ja verenvuoto sitten loppuikin.

Myös kuukautismaisia kipuja oli alkuraskaudessa. Monta kertaa kävinkin vessassa katsomassa, alkoivatko kuukautiset.

Toivon teille hyvää <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Toivotaan parasta. Pitää nyt seurata tilannetta ja lähteä sitten käymään lääkärissä jos kivut tai vuoto pahenee :/

Ei tässä nyt lääkäriä tarvita, jollei vuoto ihan holtittomaksi ylly. Ajattele, että se oli nyt vain siinä. 

Vierailija

Kaikissa kolmessa ollut vuotoa,ekassa vuoti yhden kerran,tokassa koko ekan kolmanneksen ja kolmannessa pari viikkoa. Joka kerta pääsin ultraan kun soitin ja aina oli sikiöllä kaikki hyvin. Eka vuoto tuli limakalvoilta,toisessa oli hematooma ja kolmannessa etinen istukka. Myös kipuja oli ja meni.

Vierailija

Ei tarvita päivystystä. Omaan neuvolaan voi arkena soittaa. Minua ei viimeksi edes tutkittu, lääkäri oli puhelimitse yhteydessä ja kertoi, että vuoto on niin yleistä, etteivät he pysty mitenkään tutkimaan kaikkia vuotoja. Minulle annettiin ns. ultrausaika myöhemmäksi, jolloin sattuu olemaan lääkärintarkastuspäivä. Spontaanille keskenmenolle ei voi tehdä mitään. Toisaalta verenvuoto on ihan yleistä myös hyvin sujuvassa raskaudessa! Olen synnyttänyt 3 tervettä lasta ja 4 keskenmenoa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri tilanteelle mitään mahda. Ainoastaan silloin lääkäriin, jos vuoto yltyy hillittömäksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lähde nyt päivystykseen heti, enempää ei tarvitse olla sitten epätietoisuudessa.

Mutta soita sinne ensin.

Turhaa sitä on miettiä, kuinka suhtautuvat. Koska heidän kuuluu tutkia sinut tai laittaa eteenpäin, lähimpään keskussairaalaan.

Onnea sulle! 

Miksi tässä tilanteessa pitäisi lähteä päivystykseen? Miksi vielä pitäisi lähettää keskussairaalaan??

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat