Tiikerikakun raidat?

Vierailija

Auttakaa, leipojat. Miten tiikerikakkuun saa raidat, jotka ovat sellaiset "hienot"?

Resepteissä käsketään painella haarukalla, mutta siitä huolimatta minulla on aina tiikerikakussa vain yksi paksu raita keskellä :(

Kommentit (5)

Vierailija

Minä laitan ensin kerroksen vaaleaa taikinaa ja sitten ennen tumman taikinan lisäämistä vedän kylmään veteen kostutetulla lusikalla uran vaaleaan taikinaan. Samanlaisen uran vedän tummaan taikinaan ennen uuden vaalean kerroksen lisäämistä. Valmiissa kakussa on tumma raita kauniisti kaarella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ensin kerroksen vaaleaa taikinaa ja sitten ennen tumman taikinan lisäämistä vedän kylmään veteen kostutetulla lusikalla uran vaaleaan taikinaan. Samanlaisen uran vedän tummaan taikinaan ennen uuden vaalean kerroksen lisäämistä. Valmiissa kakussa on tumma raita kauniisti kaarella.

Sä haluat täydellisen raidan etkä siedä epäsymmetriaa, jota mä taas rakastan.

Vierailija

Laita eka sitä vaaleaa taikinaa vähän epätasaisina paakkuina ilman että tasoitat pintaa. Sit tumma taikina samalla lailla "köntsinä" ja halutessaan voit tökätä puutikulla pohjaan asti ja sekoitella. Tulee kauniin epäsymmetrinen kuvio.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat