Mitä raskausajan vaivaa tämä mahtaa olla? Joka kuukausi

vierailija

kesästä alkaen on kerran kuussa ( aika lailla samoina päivinä ) tullut ihme kipu-tuskakohtaus ylävatsan alueelle ja ihan yllättäen.  Usein se on johtanut siihen, että maha on mennyt ihan löysälle ja on ollut kovien kipujen takia pakko oksentaa.  Kipu-tuskakohtaus kestää noin nelisen tuntia pahimmillaan.

Eilen oli kyllä - ehkä - kaikista pahin kohtaus.  Alkoi taas tutuilla oireilla, että tuntui kuin maha olisi ollut täynnä ilmaa.  Siitä muutaman tunnin päästä alkoi tuo ylävatsan kirvely - tuskatuntemus.  Ja tästä se vielä vain paheni.  Kipu siirtyi tuonne alamahalle ihan alas,  tyyliin tuntui kuin olisi umpisuoli ollut puhkeamassa ja takamustakin särki jo jonkin verran.  Tämän päivän ovat alamahan lihakset olleet aivan hellinä ja arantuntuiset.   Tänään tuli rv.30 täyteen.

Mutta ei ole kivaa nyt ajatella, että tämä sama helv... on edessä vielä ainakin 2 kertaa. Ensi kuussa ja joulukuussa, milloin luultavasti pieni jo maailmaan saapuu.  Saatikka, että minun tuurilla tämä kipu-tuskakohtaus iskee juuri "vauvanhakureissulle".

Kommentit (11)

alkuperäinen

Mitä tämä esim; voisi olla?   Kesäkuun kohtaus oli kanssa todella kivulias ja tuskallinen.  Kävin silloin päivystyksessäkin, mutta eipä ne siellä mitään sanoneet, kuin, että kyseessä on mahatauti.  Kun silloinkin aloin oksentelemaan.  Tutkivat tietysti (luultavasti), että onko kyse umpisuolen tulehduksesta?  Mutta ei kyse ollut siitä.

Toki sitä tässä eniten toivon hartaasti, että kun pieni on maailmassa, niin nämä kipukohtaukset jäisivät pois.

alkuperäinen

Sitä olen itsekin miettinyt, mutta miten tuollainen vaiva voisi alkaa näin yks'kaks raskausaikana, kun tätä vaivaa ei ole aiemmin ollut?   Ja eilen oli erikoista, että se kiputuska-aalto siirtyi tuonne ihan alas alavatsalle.   Sielläkin kivut olivat melkoisen tuntuiset ja tuntui, ettei missään asennossa ollut hyvä levätä sängyssä.

Vierailija

Sappivaivoilta kuulostaa, Onko sappi ultrattu? Mitä verikokeita asian tiimoilta on otettu?

t.nykyisin sapeton, 4 sappitulehdusta ennen poistoa. 1 kivi ja soraa

alkuperäinen

Ei ole mitään ultrauksia ja verikokeita otettu.  Päivystyksessä kävin vain kesäkuussa ja ei ne siellä muuta sanoneet, kuin, että vatsatauti. 

Sitten olen nämä muut kohtaukset potenut ihan vain itsekseni.  Mutta kaipa näistä terkkarille (neuvola) kannattaa ensimmäiseksi puhua.

alkuperäinen

Verenpaine on aina itsellä ollut alhainen.   Proteiinia ei mielestäni pissassa ole ollut.  Ei ole myöskään turvotuksia eikä ole ollut näköhäiriöitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ultrauksia ja verikokeita otettu.  Päivystyksessä kävin vain kesäkuussa ja ei ne siellä muuta sanoneet, kuin, että vatsatauti. 

Sitten olen nämä muut kohtaukset potenut ihan vain itsekseni.  Mutta kaipa näistä terkkarille (neuvola) kannattaa ensimmäiseksi puhua.

Missä sä oikein asut?En voi kertakaikkiaan käsittää,että
odottavaa äiti ei hoideta millään tavalla😈...toihan on melkein heitteillejättö.Jos neuvola ei saa apua,pyydä heti
lähete(olis pitänyt saada aikoja sitten) synnytys-ja naistentautien erikoislääkärille.Yleislääkärit ei tiedä mitään....Ja jos ei onnist,mene yksityiselle jos sulla on varaa.
Mulla on 3 kolme lasta ja aina olen saanut hyvää hoitoa😁.Kannattaa muuten valittaa potilasasiamiehelle,jos suinkin jaksat.Tsemppiä😁

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat