Allerginen reaktio (?) Lidlin energiajuomasta

Vierailija

Ostin eilen pullon energiajuomaa Lidlistä, koska oli pakko valvoa myöhään työjutun parissa ja kahvia en juo.

Olen allerginen makeutusaineille (aspartaami pahin), joten syynäsin pullon tarkkaan läpi, koska en sitä ole ennen ostanut. Ei näkynyt mitään haitallista, joten join pullon hyvillä mielin.

Sitten alkoi tuntua oudolta. Monen tunnin ajan suussa maistui veri. Ihmettelin asiaa, mutta ajattelin että ehkä olen tulossa kipeäksi ja kurkku on hellänä tai jotain. Menin normaalisti nukkumaan.

Yöllä heräsin siihen, että nenästä valui verta ihan hullun lailla. Naama ja lakanat ihan veressä. Lisäksi minulla oli ihan hirvittävä olo, ajattelin jo hetken että pakko varmaan soittaa ambulanssi tai kuolen tähän.

Olo meni kuitenkin ohi kohtalaisen nopeasti, mutta aamulla herätessä oli vähän heikko olo ja sellainen migreenimäinen päänsärky.

Mitä ihmettä tuo nyt oli? En ole koskaan reagoinut energiajuomaan noin.

Olin lapsena lisäaineherkkä, mutta minun ei ole tarvinnut varoa mitään aineita (paitsi makeutusaineet) yli kymmeneen vuoteen.

Epäilen siksi allergiaa, koska tuo pahoinvointi oli samanlainen mitä saan jos käytän suurehkoja määriä aspartaamia.

Soitin aamulla vielä terveyskeskukseen. Sanoivat että voi olla ihan rasituksesta johtuvaakin, mutta minusta tuo tuntuu niin hullulta reaktiolta.

Kommentit (6)

Vierailija

Makeutusaine/lisäaineallergiat ovat höpöjuttuja ja luulotautia. Samaa luokkaa kuin wlanpäänsärky ja sähköallergia.

Väsymys, rasitus + energiajuoma? Ei ihme että kroppa prakaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaine/lisäaineallergiat ovat höpöjuttuja ja luulotautia. Samaa luokkaa kuin wlanpäänsärky ja sähköallergia.

Väsymys, rasitus + energiajuoma? Ei ihme että kroppa prakaa.

Auringonvalollekin voi olla allerginen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat