Millaista on oman paremmuuden todistelu?

Vierailija

Millaisia räikeitä tai huvittavia esimerkkejä kerskailusta ja näyttämisenhalusta olette kohdanneet? Miten "leso" ihminen tuo esiin omaa varallisuutta, älykkyyttä, urheilullisuutta, tai mitä nyt hänellä sattuu olemaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Minä jotenkin tavallaan ihailenkin sellaista asennetta, että "minäpä tyttö sitä olen niin reipas että ihan ittekin ihmettelen".  Se on jotenkin niin röyhkeää, itsekeskeistä ja yleensä älyllisesti epärehellistä jos sitä yhtään katsoo pintaa syvemmälle. Ois varmaan melko helppoa olla itsekin ihminen, joka taputtaa itseään olkapäälle kun oli taas niin mahdottoman hyvä tässäkin. :D

Vierailija

Tällä palstalla sitä näkee paljon ja eiköhän tähänkin ketjuun joku sellainen saavu haukkumaan vastaajia valkoroskaksi, koska hän on itse niin paljon parempi, kun ei tällaiseen ketjuun vastaa (paitsi haukkuakseen muita ofc)

Vierailija

Suomalainen itsekehu on yleensä käänteistä, paitsi tietenkin Etelä-Pohjanmaalla. Muualla Suomessa on tapana vähätellä kaikin keinoin itseään, omaisuuttaan ja saavutuksiaan siinä odotuksessa, että muut alkavat väittää vastaan.

- No tää mun vene nyt on tämmönen halpa kiulu vaan...
- Älä höpötä! Tosi hienohan tää on!

Vierailija

Meidän poika oli pienenä ihan mahdoton kerskailija. Sillä oli sormiakin enempi, kun naapurin tytöllä. Onneks se on nyt hyvinkin vaatimaton mies:)

hyihyi_akateemiset

Palstallahan on tähän ollut aina selvä linja. Jos olet akateeminen, niin todistelet koko ajan omaa paremmuuttasi, koppavasti. Jos olet akateeminen ja käyt paskalla, niin defaulttina käyt paskalla koppavasti omaa paremmuuttasi todistellen. Ja tämä paremmuuden todistelu on niin naurettavaa, koska meidän Pera esmes olis voinut mennä jo ala-asteelta suoraan yliopistoon, mutta kävi kiltisti yläasteen ja meni amikseen hitsaajalinjalle. Ja nyt tienaa rahaa ihan simona ja tietää kaikki asiat, eikä vaan teoriapaskaa, kuten koppavat omaa paremmuuttaan todistelevat akateemiset.

Vierailija

- on akateeminen

- ei pukeudu rönttävaatteisiin kotona

- jauhaa itse omat kahvipapunsa

- kuuntelee jatsia

- ei omista autoa vaan pyöräilee kalliilla maantiepyörällä

- ei nauti yhteiskunnan tukia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen itsekehu on yleensä käänteistä, paitsi tietenkin Etelä-Pohjanmaalla. Muualla Suomessa on tapana vähätellä kaikin keinoin itseään, omaisuuttaan ja saavutuksiaan siinä odotuksessa, että muut alkavat väittää vastaan.

Joo, mä olen huomannut tämän. Jos joku vaikka kehuu uutta mekkoani ja vastaan siihen, että kiitos, tykkään tästä itsekin tosi paljon :) niin saa vain hölmistyneen katseen ja kuolemanvakava hiljaisuus laskeutuu. Myöhemmin saa kuulla, että olipas se ylimielinen.
No höh, olis pitänyt vissiin sanoa, että tää mekkohan on ihan kamala ja kantajakin kuin paviaanin perse.
Toisessa maassa asuessani vastapuoli yleensä antoi vastaavassa tilanteessa toisen kehun siihen perään tyyliin "se sopii sinulle loistavasti" tms, mutta ei Suomessa. Täällä saa vain korkeintaan mulkaisun jos erehtyy sanomaan, että pitää itsestään/mökistään/autostaan/uudesta tukasta/vaatekappaleesta tai ylipäätään mistä tahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta auta armias, jos se toinen onkin samaa mieltä.

- Mun naama on kyllä vuodessa vanhentunut viisi vuotta!
- No niin tosiaan on, ainakin viisi!

Se siitä ystävyydestä sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Palstallahan on tähän ollut aina selvä linja. Jos olet akateeminen, niin todistelet koko ajan omaa paremmuuttasi, koppavasti. Jos olet akateeminen ja käyt paskalla, niin defaulttina käyt paskalla koppavasti omaa paremmuuttasi todistellen. Ja tämä paremmuuden todistelu on niin naurettavaa, koska meidän Pera esmes olis voinut mennä jo ala-asteelta suoraan yliopistoon, mutta kävi kiltisti yläasteen ja meni amikseen hitsaajalinjalle. Ja nyt tienaa rahaa ihan simona ja tietää kaikki asiat, eikä vaan teoriapaskaa, kuten koppavat omaa paremmuuttaan todistelevat akateemiset.

Mä törmäsin tällaiseen Pera-tyyppiin muutama viikko takaperin :D Kyseessä oli vanha luokkakaveri ala-asteella ja siinä tuli puheeksi opiskelut peruskoulun jälkeen ja minä kerroin olevani lukiossa ja tähtääväni eräälle akateemiselle alalla sen jälkeen ja siitäpä kakka osui tuulettimeen todella pahasti. Sain kuulla miten hänkin ja kuka tahansa muu voisi olla vaikka aivokirurgi, mutta sellaisen opiskelu on "tyhmää", koska ei "hikisiä kirjoja" lukemalla opi mitään oikeasti ja kaikki tällaisille aloille hakeutuvat ovat pellejä. :D
Kiitin juttutuokiosta ja jatkoin matkaa. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen huomannut tämän. Jos joku vaikka kehuu uutta mekkoani ja vastaan siihen, että kiitos, tykkään tästä itsekin tosi paljon :) niin saa vain hölmistyneen katseen ja kuolemanvakava hiljaisuus laskeutuu. Myöhemmin saa kuulla, että olipas se ylimielinen.
No höh, olis pitänyt vissiin sanoa, että tää mekkohan on ihan kamala ja kantajakin kuin paviaanin perse.
Toisessa maassa asuessani vastapuoli yleensä antoi vastaavassa tilanteessa toisen kehun siihen perään tyyliin "se sopii sinulle loistavasti" tms, mutta ei Suomessa. Täällä saa vain korkeintaan mulkaisun jos erehtyy sanomaan, että pitää itsestään/mökistään/autostaan/uudesta tukasta/vaatekappaleesta tai ylipäätään mistä tahansa.

https://www.youtube.com/watch?v=vdepEeGQk0Y

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu paitsi itsensä vähättely ja lyttääminen on oman paremmuuden todistelua, ainakin Suomessa.

Totta. Ei tarvitse kuin astua ulos hiukan liian hienosta autosta ja kävellä ehjät ja puhtaat vaatteet yllä markettiin, niin se on jo sietämätöntä leuhkimista. Siinä sekin taas meni niin kuin Euroopan omistaja, kele.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat