Lapset hoitoon Ikeaan=50min omaa aikaa
Kun kaipaan omaa aikaa, vien 3-ja4-v lapseni Ikeaan leikkimaailmaan hoitoon. Saavat olla siellä 50min ja minä menen siksi aikaa Ikean ruokalaan kahville. Ostan jonkun leivoksen ja luen lehteä siinä. Lapset viihtyy kun leikkimaailmaan on kiva. Yleensä syödään Ikea-hodarit ja jätskit ennen tai jälkeen leikkien ni lapset on innoissaan aina noista reissusta. Win-win.
Tämä siis vinkkinä muillekin jotka eivät saa omaa aikaa ja on auto käytössä ja asut Ikean lähellä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa työskennelleenä voin kertoa, että ilmaisen hoidon hyväksikäyttö on yleistä. Muutamissa tapauksissa on jouduttu kesken hoidon pyytämään huoltajaa noutamaan pilttinsä, mutta vanhempi onkin ollut viipottamassa omilla asioillaan ties missä.
No itsehän Ikea tuota ilmaista palvelua tarjoaa. Voishan sen hoidon muuttaa vaikka maksulliseksikin siinä tapauksessa jos Ikeasta ei ole ostettu mitään.
No tuskin siinä on mitään väärää ettei osta mitään. Eiköhän työntekijä tarkoittanut lähinnä sitä, että jos hoitoaika loppuu/lapsi vaikka satuttaa itsensä ja huoltajalle soitetaan, niin onhan se vähän kyseenalaista jos äiti huitelee kilometrien päässä jossain pankissa / ripsihuollossa.
50 minuutin aikana en kerkeä ns shoppailla. Yleensä meillä tehdään näin: ensin koko konkkaronkka syömään, sitten lapset leikkipaikalle ja äiti kahville+leivokselle ja silmäileen joitain tuotteita, hakemaan lapset ja sitten yhdessä ostoksille.
Kai tuollaisista IKEAan kakaransa dumppaavista tehdään lasu-ilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi lähteä lenkille, vaikka harrastan juoksemista, koska mulla tulee naama ihan punakaksi urheilusta 😀
Käytän heidän ravintolapalveluitaan joka kerta eli rahaa saavat joka käynnistä. Ap
Ai saavat rahaa? Jos saavat siitä sinun kahvista ja leivoksista voittoa 80 senttiä, eihän se riitä edes leikkipaikan palkkakuluihin. Tajuat varmaan, että tilat ja välineet maksaa sekä henkilöstökulut. Ei mikään hyvä diili Ikealle. Mieluummin paikat niille, jotka oikeasti ostaa sieltä huonekaluja. Lauantaisin voisi olla ostorajat, että hoitomaksu 5€ ja jos ostokset ylittää 50€, saa takaisin kuittia vastaan sen vitosen.
Tuommoisten lusmujen takia siellä siis ei ole koskaan tilaa. Kun yrittää viedä lapsiaan sinne, niin aina on täyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi lähteä lenkille, vaikka harrastan juoksemista, koska mulla tulee naama ihan punakaksi urheilusta 😀
Käytän heidän ravintolapalveluitaan joka kerta eli rahaa saavat joka käynnistä. Ap
Ai saavat rahaa? Jos saavat siitä sinun kahvista ja leivoksista voittoa 80 senttiä, eihän se riitä edes leikkipaikan palkkakuluihin. Tajuat varmaan, että tilat ja välineet maksaa sekä henkilöstökulut. Ei mikään hyvä diili Ikealle. Mieluummin paikat niille, jotka oikeasti ostaa sieltä huonekaluja. Lauantaisin voisi olla ostorajat, että hoitomaksu 5€ ja jos ostokset ylittää 50€, saa takaisin kuittia vastaan sen vitosen.
No tuohan on täysin Ikean oma murhe, ei asiakkaan. He ovat hinnoitelleet hoitopalvelun niin kuin ovat, voisivat hinnoitella toisinkin.
Raision Ikeassa on nykyään paljon ulkomaalaisten lapsia. Yhdeltä perheeltä 4 lasta leikkipaikkaan ja kaverin perheeltä toiset 4 niin eipä mahdu kuin pari suomalaista pentua sekaan. Kunniakansalaiset saavat vielä etuillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa työskennelleenä voin kertoa, että ilmaisen hoidon hyväksikäyttö on yleistä. Muutamissa tapauksissa on jouduttu kesken hoidon pyytämään huoltajaa noutamaan pilttinsä, mutta vanhempi onkin ollut viipottamassa omilla asioillaan ties missä.
No itsehän Ikea tuota ilmaista palvelua tarjoaa. Voishan sen hoidon muuttaa vaikka maksulliseksikin siinä tapauksessa jos Ikeasta ei ole ostettu mitään.
Niin, että palvelun väärinkäytös on ihan ok, kun siihen on kerran mahdollisuus. Hienoa tämä nykyajan asenne.
Ikean leikkipaikka on tosi kiva. Harvoin siellä käydään, mutta meillä 5-vuotias sanoo heti, että haluaa sitten sinne, kun kuulee meidän menevän Ikeaan. Vanhempi lapsista ei enää pääse ja ei ole väliäkään, kun osaa jo katsella niitä romujakin sillä silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmettelen näitä jeesustelijoita... sinäkö olet 24/7 kiinni omissa lapsissasi ja et missään vaiheessa kaipaa vikka sitä että saisit päivän lehden lukea rauhassa???
No jos osaa kasvattaa lapsensa oikein, niin sen päivän lehden voi lukea vaikka lapset olisivatkin kotona. Mutta kun katsoo nykyajan touhua, niin ei ihmekkään, että lapsia hoidatetaan esim. Ikeassa.
Mutta ihan kaikkien ei ole pakko lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään hävetä harjoittaa tuollaista "vanhemmuutta"? Hankitaan kakara kakaran perään, mutta niistä huolehtiminen ei sitten kiinnosta vaan halutaan omaa aikaa. Tätä en kertakaikkiaan ymmärrä, pakko kun ei ole kenenkään lisääntyä. Kyllä maailma olisi niin paljon parempi paikka, kun kaikenmaailman "oma aika"-ihmiset valitsisivat suosiolla lapsettoman elämän.
Maailma olisi paljon parempi paikka jos huumorintajuttomat ihmiset tajuaisi olla lisääntymättä tai edes olla hiljaa... T. 2
Niin oliko aloitus vitsi? Tai nuo muut kommentit. Jso ei kerran pysty tai jaksa kasvattaa lapsiaan, niin ne voi antaa vaikka adoptioon.
Jos ilmoitetaan, että tarjolla on ilmaista lastenhoitoa, niin sitten sitä on tarjolla, eikä se kuulu niille lastenhoitaja-akoille paskaakaan, että missä minä olen sillävälin. Lopettakoot tarjoamisen, jos noin paha mieli tulee. Ikean tavarat on niin järkyttävää paskaa, että juurikin tuo lastenhoitopalvelu, vessat ja joskus ruokala on ainoa mitä tulee käytettyä.
Päivällä sinne ei ole jonoa, päivällä itse käyn siis.
Ja kun joku kysyi miksi pitää olla auto käytössä ni ajattelin ihan sitä 50min takia aika hankala kulkea ehkä busseilla ku Ikeat on yleensä niin sivussa.
Ap