Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olet varautunut talven tuloon?

Vierailija
22.10.2015 |

Onko polttopuut hakattu ja villasukat neulottu.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun maalle johonkin kartanoon asumaan. :( Ei ole mukavaa tämä kaupunkiasuminen.

Vierailija
22/34 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilössä on 60 kuutiota koivuklapia, villasukkia tulee mummon tehtaalta jatkuvalla syötöllä, traktori ja lumilinko on huollettu kesällä, lumikola on varastossa helposti esiin otettavissa paikassa. Nastarenkaat on vielä samaisessa varastossa mutta todennäköisimmin muutaman viikon sisään auton alla. Lapsille on ostettu talvivaatteet, samoin miehelle ja minulle.

Kaikki valmiina, t. näpsäkkä emäntä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän-loma suunniteltu ja lennot ostettu. :)

Vierailija
24/34 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttopuut on valmiina ja hormit nuohottu. Nastarenkaat on vasta tarkistettu, mutta ei vielä alla. Pakastin on täynnä marjoja. Kutimet on kaivettu esiin, josko mies tänä talvena saisi ne sukat, jotka aloitin jo toissa talvena. Itse omin teinille pieneksi jääneet omaan käyttöön, eli pitää varmaan ryhdistäytyä ja neuloa myös teinille villasukat.  Kun vaan saataisiin lunta ja pakkasta, ja päästäisiin nauttimaan oikeasta talvesta.

Vierailija
25/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin hevosellani matkalle jo kuukausi sitten, tarkoituksenani on päästä mahdollisimman kauaksi Muurista. Matka Dorneen kestää vielä muutamia kuukausia ja sieltä aion hypätä ensimmäiseen laivaan Essoksen puolelle.

#WinterIsComing

Vierailija
26/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltamalla lumilingon.

Vierailija
27/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki levällään. Puutarhakalusteet pihalla ja tuulessa riepottunut aurinkovarjo nuokkuu surullisena puutarhapöydän päällä. 

Kesäkukat kuolleet paria punaisena vilkkuvaa neilikkaa lukuunottamatta. Homeiset, ruskeat kesäkukat multineen koristavat etu- ja takapihojen kukkalaatikkoja. 

Villasukat on. Puita ei. 

Talo on surullinen. Sen ilme erottuu muista kadun taloista. Edes jouluna ikkunaamme ei syty lämmittävää valoa. 

Vierailija
28/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudottu 14 villasukat ja kolmet tumput. Mies teki 30 mottia halkoja keväällä ja ne ovat liiterissä, ensi vuoden puita jo kaadettu ja karsittu osa. Traktorissa ketjut ja toisessa autossa talvirenkaat, hiirenloukut viritetty. lasten talvivaatteet inventoitu ja tarpeet kartoitettu, kynttilöitä hankittu ja otsalamppujen patterit vaihdettu ja ikkunat tiivistetty. Mökki laitetaan talvikuntoon viikon päästä.

Eniten talvella kuitenkin lämmittää rakkaus jota tunnen suurenmoista miestäni kohtaan.

Vierailija
29/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä talveen on varauduttu.

- pihatyöt tehty ja arat perennat suojattu

- marjat ja sienet kerätty ja säilötty

- auton renkaat vaihdettu ja auto huollettu

- polttopuut on tehty ja saatu liiteriin

- kahdet uudet talvikengät ostettu

- ompelin uuden talvitakin

- kesällä jo perheen villasukat ja tumput neulottu

.- talveksi ommeltu uudet työvaatteet itselle.

Eli talvi tulee kun on tullakseen, meillä jommat jo hanskassa. Nyt valmistaudutaan jo Jouluun.

Vierailija
30/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klapeja ei näin kerrostalossa tarvitse, villasukkia on ennestään. Olen ostanut sormikkaat ja pannan, vanhat ovat kuluneet tai hävinneet jonnekin. Muita varusteita on ennestään. Uusien kenkien ostoa harkitsen, kun ei ole oikeastaan muita talvikenkiä kuin maiharit, joita voi villasukkien kanssa käyttää. Lapselle olen ostanut haalarin, pipoja, hanskoja, kenkiä, kaulurin jne. 

Vierailija
31/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan keskusteltu uuden lumikolan hankkimisesta.

Vierailija
32/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puut on liiterissä, talvivaatteet tsekattu ja lapsella sopivan mittaiset sukset.

Vielä tarvii laittaa rossipohjan räpänät kiinni kun alkaa yöt mennä pakkaselle.

Talivrenkaat tarvinnee ostaa jossain välissä talvea.

Vierailija
33/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keskusteltu uuden lumikolan hankkimisesta.

miten tällaisesta asiasta keskustellaan? 

Vierailija
34/34 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin luolan ja nyt keräilen havuja pehmusteeksi. Ruokaa olen jemmaillut pikkukätköihin. Kohta alkaa olla valmista. :)