APUA!! Piilolinssi nuljahti silmän toiselle puolelle!!

Vierailija

olin laittamassa piilolinssiä silmään kun koira hyppäsi syliini ja tönäisi kättäni niin että muljautin piilolinssin vahingossa silmän "väärälle puolelle". nyt en saa sitä sieltä pois!! kirjotin yhdellä silmällä joten SORI jos tuli kirjoitusvirheitä!! menenkö lääkäriin??

Kommentit (15)

Vierailija

Kyllä se sieltä tulee itsekseenkin ulos, tosin voi kestää pari päivää. Yritä painella sormella luomea, jos se lähtisi siirtymään. Silmähuuhtelu voi myös auttaa. Minulla on hajonnut useasti kertakäyttöpiilari silmään ja on se sieltä paloina lopulta tullut pois.

Toki jos silmä kovin ärtyy niin kai se on lääkärille mentävä.

Vierailija

Mene käväisemään lääkärissä. Se linssi on mykkyrässä siellä limakalvon reunamilla, siis yhä "tällä puolella silmää", ja jollet itse sitä näe tai sen sijaintia tajua, anna jonkun osaavamman ja vähemmän vauhkon napata se pois. :)

Vierailija

Ei ne voi mennä "toiselle puolelle", kyllä se  siellä luomen alla on. Mee huomenna vaikka piilarioptikolle jos ei ole tullut pois itsestään. Itkeminen auttaa myös.

Vierailija

Koita kostuttaa silmää tipoillla tai pilarinesteellä. Joskus ne kyllä pirullisesti osaavat jämähtää. Mutta älä hätäile, silmän sidekalvo on umpinainen pussi joten linssi ei voi "kadota" minnekään. Ootko muuten varma että se on silmässä eikä tippunut rytäkässä?

Vierailija

Tuntuuko se siellä silmässä vai voiko olla tippunut jonnekin?152 Räpsyttele silmiä ja odottele. Mulla meni kans kerran ja n. tunnin kuluttua se näkyi sitten rytyssä silmän sivussa ja nappasin pois.

Vierailija

Ei se voi mennä sinne väärälle puolelle. Kyllä se on vielä siellä jossakin luomen alla, mutta vaan niin syvällä ettet näe sitä. Painele varovasti sitä silmää tai huuhtele niin se saattaa liikkua siten, että saat sen pois.

Vierailija

Älä mene.. Laita sitä piilarinestettä silmään ja hengaa normisti vaan kyllä se sieltä tulee siihen silmälle jossain vaiheessa päivää. Itellekki on käyny noin about 30-60min nii  sieltä se ui takasin oikeelle puolelle..

noin voi käydä kanssa jos ottaa päiväunet piilareiden kanssa ;)

Vierailija

Ei se voi mennä "toiselle puolelle silmää"

Laita silmätippoja, painele kevyesi silmää tai pyörittele sitä silmämunaa niin kyllä se pois tulee. Ootko varma ettei se vaan tippunut johonkin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat