Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko sairastumassa mieleltäni?

Vierailija

Takana kaksi todella stressaavaa vuotta. En nyt ala avaamaan enempää siitä, mutta viimeiset kuukaudet olen alkanut oireilemaan. Havahduin ja aloin miettimään, että onko ajatukseni nyt ihan tästä maailmasta.

Ensinnäkin, koen epämääräistä ahdistusta ja päättämättömyyttä asioista. En vaan pysty yksinkertaisesti päättämään yhtään mitään! Lillun jossakin harkintavaiheessa joka asiassa. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta en uskalla hakea mitään työtä. Haluaisin erota, mutta koska mies ei halua niin menen aina sellaiseen "aha, joo no okei ei sitte vieläkään"-tilaan.

Olen alkanut pelkäämään milloin mitäkin sairautta, joka minuun voi iskeä. Menetän joskus yöuneni kun olen tuntevinani milloin missäkin patteja tai muuta. Koen epämääräisiä kipuja joskus vatsassa, joskus päässä, toisinaan rinnoissa. Pelkään että kuolen ja olen joskus alkanut järjestelemään asioita ja papereita että kenenkään muun ei tarvitse sitä tehdä kun minusta on aika jättää.

Toisinaan jos mies sanoo tai tekee jotakin vihaisesti, niin sydämeni alkaa tykyttää ja kädet vapisemaan ja kieli menee tunnottomaksi.

Nyt kun kirjoitan nämä asiat tähän,niin tajuan että ei tämä tosiaan taida olla normaalia. Mitä tämä on? Olenko tulossa hulluksi?

Kommentit (5)

rapumies

Kuulostaa pitkäaikaisen stressin vaikutukselta joka oireilee noin. Et ole tulossa hulluksi mutta stressiä kannattaa vähentää ja hankkiutua ammattiauttajan luokse keskustelemaan tilanteesta ja tilanne varmasti helpottuu.

anzku

Juuri tänään työpaikalla työtoverini kertoi vastaavanlaisesta tilanteesta.ihan samoin sanoin. Et ole tulossa hulluksi, vaan voimavarasi ovat loppumaisillaan. Hae kiireesti apua.esim työterveys- tai terveyskeskuspsykologin kanssa keskustelu voisi auttaa näkemään tilanteesi ja hän osaisi ammatti-ihmisenä ohjata sinua, miten tulisi toimia selviytyäksesi vaikeasta tilanteestasi. Voimia sinulle

Vierailija

Kehosi kertoo sinulle totuuden. Sitä pitäisi kuunnella. Tuo oli kuvaavaa, että sydämesi alkaa tykyttää, kädet vapista ja kieli menee tunnottomaksi, kun miehesi on vihainen. Kerrot myös muista fyysisistä oireista. Kannattaa kirjoittaa ylös, missä tilanteissa niitä ilmenee, ja mitä pelkoja tarkalleen milloinkin sinulle tulee. Pääset jäljille, kun keräät johtolangat.

Vierailija

Opi kuuntelemaan itseäsi, sinussa on se parantamisen voima, ei millään terapioilla. Kun otat yhden askeleen ratkaistaksesi asioita, otat muitakin ja lopulta koko vyydit katoaa. Ja voit olla ahdistunut, muttet hulluksi tulossa. Anna aikaa itsellesi ja anna anteeksi itsellesi. Opi ajattelemaan positiivisesti, vaikka onkin vaikeaa.

Vierailija

Kiitos ihanista ja kannustavista vastauksista. Nyt ehkä apua voisin hakeakin, kun tiedän että oireeni ovat muidenkin mielestä sellaisia että ne riittää saadakseni apua. Olen jotenkin kuvitellut itseni lääkärin vastaanotolla kertomassa että "ahistaa..no silleen vaan, tälleen joo, tärisyttää ja ahistaa ku en saa erottua ja näin".
Tiedän kyllä, että oloni varmaan helpottaisi heti, kun saisin aikaiseksi toteuttaa suunnitelmiani, mutta en vain saa ahdistukseltani ja peloiltani mitään tehtyä. Tuntuu kuin olisin joku vapiseva jyrsijä nurkassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat