Maalaistollo mänössä junalla Hyvinkäälle

Vierailija

Riihimäellä vaihto ja sitten on vissiin pääkaupunkiseudun paikallisjunat. Miten sen lipun kanssa toimitaan, kun on pitkän matkan lippu. Olen kulkenut paikallisjunissa, mutta ostanut niihin kertalipun ja leimannut laitteessa. Mutta pitääkö mennä johonkin tiettyyn vaunuun? Tällä kertaa ei määräkohteen asukas ehdi hakemaan Riihimäeltä työkuvioiden takia. 

Kommentit (4)

Vierailija

Olin jo tulossa neuvomaan, mutta sitten totesin, etten olekaan ihan varma. Kuvittelisin, että jos ostaa lipun Hyvinkäälle asti, ei sitä tarvitse leimata enää junan vaihdon jälkeen. Paikallisjunissa ainakin on ulko- ja sisäseinissä tarrat osoittamassa niitä vaunuja, joissa on lipunmyyntiä.

Toivottavasti joku tietävämpi vastaa.

Vierailija

Senkus hyppäät junaan vaan, vaunulla ei ole väliä. Eikä matka kestä kauan Riihimäeltä, joten en stressaisi mistään lipun leimaamisesta muutenkaan. En itse leimaisi lippua.

Vierailija

Pitkän matkan lippu on voimassa vain tietylle välille tiettynä aikana eli ei tarvitse leimata enää paikallisjunassa, jos on leimattu aikaisemmin. Jos lipussa ei ole aikaisempaa leimaa, olet pinnari ja maksat tarkastusmaksun kulkemalla leimaamattomalla lipulla.  Tosin olen itse leimannut sen junan eteisessä siinä keltaisessa laitteessa, johon voi työntää sivusta rakoseen minkä mallisen lipun tahansa.

Jos lippu on ostettu vain Riihimäelle asti (tulee muuten kallis yhdistelmä ostaa uusi lippu erikseen!), on mentävä Riihimäellä sellaiseen vaunuun, jossa on lipunmyyntitunnus. Konnari myy lipun, jos ehtii ja se maksaa junasta ostettuna maltaita verrattuna siihen, että on ostettu lippu perille asti. Eikä taida edes Visa Electron kelvata, ei kelvannut ainakaan pari vuotta sitten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat