Miksi paritaloissa/rivareissa tehdään pihahommat talkootöinä?

Vierailija

Jokaisellahan on se oma läntti? Miksei kukin pidä huolta omastaan?

Kommentit (9)

Vierailija

Joo, jokainen pitää huolen omastaan. Ja sitten talkoina ne yhteiset osat. Älä nyt järkyty mutta näissä on yleensä myös yhteisiä piha-alueita.

Vierailija

Noh. Meillä ainakin jokainen pitää huolen omasta pihastaan ja talkoilla hoidetaan yhteiset alueet - lasten leikkipaikka yms. Voisihan siitä tietysti maksaa ulkopuolisellekin, mutta toistaiseksi tämä on toiminut.

Vierailija

Tuosta syystä en pysty muuttamaan rivariin koskaan. En pysty olemaan paikalla silloin, kun oma lumityövuoro on. Älkääkä nyt kysykö, että ei ole jotain tuttua, jota pyytää. Miettikääpä itse, jos joku tuttu olisi teitä koko ajan pyytämässä tekemään rivarinsa hommia, koska on itse työmatkalla, mitä tykkäisitte? Yksi ihana rivari jäi tarjoamatta, eikä näytä muutenkaan menevän kaupaksi, koska juuri sen asunnon kohdalla on valtava yhteine piha-alue. Helposti menee siihen, että päätyasunnon haltija saa hoitaa sen yhteisenkin asunnon ja lisäksi se pääty, mistä mennään rivarista tielle, eli ei käy. Ne yhteiset alueet on juuri niitä päätyjä tai sitten on yhteinen etupiha. Aika monissa kuljetaan kotiin toisten ulko-ovien edestä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä en pysty muuttamaan rivariin koskaan. En pysty olemaan paikalla silloin, kun oma lumityövuoro on. Älkääkä nyt kysykö, että ei ole jotain tuttua, jota pyytää. Miettikääpä itse, jos joku tuttu olisi teitä koko ajan pyytämässä tekemään rivarinsa hommia, koska on itse työmatkalla, mitä tykkäisitte? Yksi ihana rivari jäi tarjoamatta, eikä näytä muutenkaan menevän kaupaksi, koska juuri sen asunnon kohdalla on valtava yhteine piha-alue. Helposti menee siihen, että päätyasunnon haltija saa hoitaa sen yhteisenkin asunnon ja lisäksi se pääty, mistä mennään rivarista tielle, eli ei käy. Ne yhteiset alueet on juuri niitä päätyjä tai sitten on yhteinen etupiha. Aika monissa kuljetaan kotiin toisten ulko-ovien edestä. 

ei meillä tehdä lumitöitä talkoilla, talkoot on kahdesti vuodessa ja silloin tehdään enemmänkin puuterhahommia. Aika harvoin lumityöt on talkoilla ainakaan yhtään isommassa yhtiössä.

Vierailija

Mä olisin ostanut erään ihanan edullisen asunnon, mutta yhtiövastike oli yli 250e/kk ja lumityöt/nurmikonleikkuu yms osakkaiden tehtävä. Ei kiitos.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat