Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheiset eivät ymmärrä sitä etten kertakaikkiaan halua lapsia

Vierailija

Järkihän tässä lähtee! Joka hemmetin kerta kun ollaan lähisuvun kanssa koolla niin eiköhän joku ota asian puheeksi. Aletaan kyselemään että millonkas saataisiin "pikkujalkojen tepastelua" kotiin. 

Ja minulla kun ei nuo pikkujalat voisi vähempää kiinnostaa. Haluan tehdä isoimman osan vuodesta hullun lailla töitä ja sitten matkustella jäljelle jäävät viikot/kuukaudet ympäri maailmaa. Ja olen sen verran onnekas että olen löytänyt miehen, joka ajattelee samalla tavalla. Kummallakin on myös sama fiilis lapsien suhteen, ei kiitos meille. Ikinä ei voi tietää mitä mieltä ollaan viiden tai vaikka kymmenen vuoden kuluttua, mutta tällä hetkellä ajatus tuntuu mahdottomalta.

Monesti on tästä asiasta lähisuvun kanssa puhuttu ja siltikään ei mene asia perille. Alkaa mennä itsellä jo hermot. Pitääkö sitä alkaa narttumaiseksi ja sanoa heille jo todella ilkeäsi asiasta? Vai olisko jollain parempi ratkasu?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sano ettet voi saada lapsia. Kohtu puuttuu. Siinähän ihmettelevät. 

Kiitos helposta ratkasusta, tuo voi vaan herättää muutaman kysymyksen :D 

Ap

Vierailija

Taatusti tulee mieli vielä muuttumaan! Pian alkaa biologinen kello tikittämään ja tajuat mistä jäät paitsi ilman lasta. Se tuo vaan niin paljon rakkautta että et halua jäädä siitä paitsi :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sano ettet voi saada lapsia. Kohtu puuttuu. Siinähän ihmettelevät. 

Miksi pitää keksiä tekosyitä?

Mä itse olisin menettänyt kohtuni kohdunkaulasyövässä, ellen olis ollut vankasti lääkäreitä vastaan, että sitä ei saa viedä. Tuntuis aika ikävältä jos joku ihan läpällä tollaista heittelis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Taatusti tulee mieli vielä muuttumaan! Pian alkaa biologinen kello tikittämään ja tajuat mistä jäät paitsi ilman lasta. Se tuo vaan niin paljon rakkautta että et halua jäädä siitä paitsi :-)

Ootkohan mun äiti/täti/mummo? :D Ja onneksi mun elämästä löytyy tällä hetkellä rakkautta sen verran että sillä pärjää :)

Ap

Vierailija

Mä olin vielä 32-vuotiaana valmis tekemään abortin, jos olisin tullut raskaaksi. Kaikille selvtin, miten en koskaan tulisi hankkimaan lapsia. 

Biologinen kello alkoi tikittää 34 ikäisenä todella voimakkaasti, aloin kärsiä sairaalloisen vahvasta vauvakuumeesta. Onneksi tulin toisesta yrittämästä raskaaksi, perään hankittiin toinen lapsi ja nyt odotan kolmatta, laskettuaika on vähän ennen kuin täytän 41.

Vierailija

Itse olen nyt 32 ja vielä ei kello tikitä. Ehkä joskus,mutta ei ainakaan vielä. Eikä ainakaan tässä maailmantilanteessa.

Vierailija

Minä tiesin jo teininä että en missään nimessä tule hankkimaan lapsia. Päätös on pitänyt, nyt ikää 42 vuotta, eikä edelleenkään minkäänlaista kiinnostusta omien lasten hankinnalle, vaikka lapsista muuten pidänkin. Perhe & lähisukukin lopetti "Kyllä se mieli vielä siitä muuttuu" - lausahduksen viljelemisen kun alkoi minulla 40-vuotis synttärit lähentymään. Onneksi minulla on ihania sisaruksia jotka ovat puolestani täyttäneet "lapsenlapsivelvollisuuden" vanhempiani kohtaan.

Vierailija

Mä haluaisin lisääntyä paljon, mutta en jaksa pitää huolta kuin yhdestä lapsesta :/ ehkä jos kovasti rikastun, saan vielä iltatähtösen.

Vierailija

Oon 32 ja mua on auttanut se että taidan olla sukulaisten mielestä niin omituinen luonne, ettei ne oo ikinä kyselleet mitään tai odottaneet multa mitään normaalia. :D

Vierailija

Miten se liittyy tähän mitenkään, tuleeko ap joskus muuttamaan mieltään vai ei?! Ongelma on tässä ja nyt sosiaalisesti puunsilmäiset, epäkohteliaat sukulaiset.

Vierailija

Kyllä se loppuu kun täytät 40... Siihen asti kannattaa pysytellä sellaisista sukulaisista etäisyydellä ,jotka asialla painostavat.

Itse tosiaan jätin käymättä kaikissa suvun häissäkin, koska aina jos menin johonkin, multa kyseltiin miestilannetta ja ehdoteltiin "säälistä" vinkkejä joilla voisin ehkä miehen saada. Eikä uskottu kun sanoin etten halua. Sitten kun 40 tuli täyteen, alkoivat uskoa että tuo ei oikeasti taida lapsia hankkia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat