Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti yksilapsiset perheet!

Vierailija

Eli te jotka ette lisää lapsia halua, miksi näin? Haaveiletteko ikinä toisesta lapsesta?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Koska...

...taloudellisesti menee oikein hyvin yhden lapsen kanssa, jos hankkisimme lisää lapsia tulisi lisää kuluja, pitäisi hommata ainakin isompi asunto.

...halutaan päästä helpolla. Yhden kanssa on hoidettu uhmailut ja yövalvomiset jne. Nyt on seesteinen aika, eikä halutaan enää tässä vaiheessa luopua siitä.

...lapsella ei sinänsä ole "tarvetta" sisaruksille, kaksi melkein samanikäistä serkkua asuvat samassa kerrostalossa, näkevät päivittäin.

...eka raskauteni oli hyvin vaativa, olin petipotilaana käytännössä 5kk. En halua joutua kokemaan sitä uudestaan.

...meillä on kaikilla omaa aikaa ja sitä paljon puhuttua "laatuaikaa". Ehditään miehen kanssa oikeen hyvin harrastaa myös omia juttuja. 

Vierailija

Varmaan se on niin, että kun on saatu se yksi, käy selväksi minkälainen vaiva se on. Sitten on selvää että yksi saa luvan riittää.  (ei ole siis omaa kokemusta)

Sitä paitsi lapsi on iso menoerä, ja parmempi että yksi lapsi saa enemmän kuin että joutuu jakamaan kaiken sisaruksen kanssa.

m

Lapsen alkutaival oli niin vaikea ettei samaa enään jaksaisi uudestaan, lisäksi muija on muuttunut kusipääksi lapsen tultua kuvioihin.
Ehkä jonkun uuden nuoren muijan kanssa voisin harkita.

Vierailija

Ollaan vaan niin vatun laiskoja :D Meidän esikoinen on ollut aina "helppo" lapsi ja ei uskota että voitais olla näin onnekkaita uudestaan.

Raskausaika oli ihan kamala ja kivulias, synnytyksessä meinasi lähteä henki (niin minulta kuin lapseltakin) enkä jaksa uskoa että toinen raskaus menisi sen helpommin. 

Ei siis oikein uskalleta hankkia enempää lapsia. Ja juuri nyt ei haaveillakkaan sen enemmästä lapsimäärästä ja vaikea kuvitella että koskaan haaveiltaisikaan. Ei kumminkaan koskaan saa sanoa ei koskaan :)

Vierailija

Haluamme säilyttää hyvän elintason. Ja minä en ole lapsentekokone. Maailmassa on jo tarpeeksi väkeä. Saamme koko ajan monilapsisten perheiden kadehdintaa osaksemme: "no helppohan teidän on matkustaa jne" Nauran paskaisesti näille ja kerron, mihin olemme seuraavaksi menossa.

Vierailija

Esikoinen on ollut koko elämänsä ajan hyvin sairas joten eipä tässä ole oikein ehditty toista lasta edes harkitsemaan. Ja esikoisen sairaus tulee viemään paljon meidän aikaa ja voimia vielä pitkän aikaa joten toista lasta ei aleta tähän tilanteeseen hankkimaan. Pitää keskittyä tuohon esikoiseen vaan :)

Vierailija

Maailma on jo väkeä pullollaan, minä en tän enempää halua maata kansoittaa. Adoptio voi olla joskus vaihtoehto, mutta ei vielä vuosiin.

Vierailija

Itse aion hankkia enemmän kuin yhden, koska muuten lapsella aina tylsää ja on yksin sekä hankkii mielikuvitusystäviä, kun muita ei ole.

Vierailija

Esikoinenki oli vahinko (hyvin iloinen sellainen lopulta) mutta sitä vahinkoa ei toivottavasti tulla toistamaan. Miehen ja minun haave ei ikinä ole ollut vauva, vaan enemmänkin mukava elintaso ja matkustelu. Ja meidän esikoinen on passannut tähän kuvioon hurjan hyvin ja hän on kyllä meidän silmäterä. Ikuinen ainokainen sellainen varmasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse aion hankkia enemmän kuin yhden, koska muuten lapsella aina tylsää ja on yksin sekä hankkii mielikuvitusystäviä, kun muita ei ole.

Ehkä jos sen lapsen kasvattaa niin noin ei käy. Ja mielikuvitusystävät on ihan normaaleja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haluamme säilyttää hyvän elintason. Ja minä en ole lapsentekokone. Maailmassa on jo tarpeeksi väkeä. Saamme koko ajan monilapsisten perheiden kadehdintaa osaksemme: "no helppohan teidän on matkustaa jne" Nauran paskaisesti näille ja kerron, mihin olemme seuraavaksi menossa.

Älä viitsi olla niin ilkeä monilapsisille. Oletko ajatellut, että heille tulee paha mieli siitä, kun kehuskelet sillä miten helppoa teidän elämä on? Onhan sen toisen lapsen hankinta oma valinta, mutta niin kuin ei tiennyt ennen esikoistakaan, ei tiedä toisenkaan kohdalla, millaista elämä tulee olemaan uuden tulokkaan syntymän jälkeen. Vähän niinkuin lapseton kehuu lapselliselle elämänsä helppoutta ja sitä kuinka pääsee matkustamaan minne haluaa ilman lasta vaivoinaan. Samalta tuntuu sinun kehuskelusi monilapsisen perheen mielestä.

Vierailija

Me sovimme lapsilukumme jo ennen ensimmäistäkään. Molemmat halusimme yhden lapsen, ei enempää. Kun lapsemme syntyi miehelleni tehtiin vasektomia. Eli ei käy mielessä lisälapset. En osaa sen kummemmin eritellä miksi emme halua jotain mitä emme halua. Ainokaisemme on meistä ihana ja meillä on helppo ja kiva elämä kolmisin. Lapsi on alusta saakka ollut iloinen, vaivaton ja mainio tapaus. Olen varma, että toisella kerralla ei olisi käynyt näin hyvä tuuri. En tiedä yöheräilystäkään mitään ja hyvä niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

😄😀

Vierailija

Välillä käy mielessä mitä jos toinen, mutta se olisi niin pitkä projekti. Eka oli helppo enkä usko että yhtä hyvä tuuri kävisi. Nyt vaan on niin kivaa kolmisin. Jos olisi ollut parempi työtilanne aikaisemmin, säännölliset tulot, ehkä olisi voinut harkita toista.

Vierailija

Yksi lapsi, todella rakas, ei kaivata enempää! Samoja syitä kuin edellä; elämä on helppoa ja mukavaa, ei tarvi valitella väsymystä tai köyhyyttä, voi mennä melko iisisti, jää paljon aikaa olla muutakin kuin isä/äiti.

Mulla on outo tunne siitä, että yhdestä lapsesta kahteen ois suurempi muutos kuin nollasta yhteen..

Lähipiirissä paljon 2- ja 3-lapsisia perheitä, enkä mä pystyis elämään siinä hulinassa ja metelissä mtä lapsilauma aiheuttaa. Toki meilläkin lapsesta ääntä lähtee ja me riehutaan mukana, mutta ei ole sellasta jatkuvaa kinastelua.

En usko että elämänlaatu paranisi josnllisi enemmän lapsia, päinvastoin.

lapsella kuintekin kavereita tarhasta janomalta pihalta sekä mun kavereiden saman ikäidiä lapsia, jotka tubtenut koko ikänsä, sukulaisista puhunattakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat