Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nautitko muiden itsetunnon nakertamisesta?

Vierailija

_

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

En nauti. Sen sijaan nautin siitä, kun ystävällisestä käytöksestä saa itselleen takaisin ystävällisyyttä. 

Vierailija

Miten sitä nakerretaan? Vai tunteeko huonolla itsetunnolla varustettu kaikki muiden sanomiset niin? Kertokaas niin tiedän.

Vierailija

Nautin minäkin. Miksikö? Eivät kusipäiset ihmiset ansaitse sen enempää, koska eivät ole auttaneet minua irti äidistäni, vaan haukkuvat ja väittävät epätäydellisyyttäni vioiksi. Annan vain takaisin, s'il vous plait.

Vierailija

En. En tee sellaista. Olen hyvinkin pitkälti hienotunteinen, ajattelen toisen tunteita todella pitkälle aina kun avaan suuni, poikkeuksena harvinaiset isommat riidat jonkun läheisen kanssa, jolloin puolin ja toisin tulee sanottua asioita, joita ei edes tarkoiteta.

Tällaisena olen pysynyt siitä huolimatta että minut on elämässäni yritetty nujertaa täysin ja enemmän kuin vain yhden kerran. Eniten sattui minulle hyvin merkityksellisen ihmisen tekemänä se ihan aikuisiällä, mutta sellaista se elämä on, tai siis tuurista riippuen voi joillan joskus olla.

Vierailija

En. Mutta nautin siitä, kun joku yrittää nakertaa minun itsetuntoani ja annankin täyslaidallisen takaisin. Minun itsetuntooni ei pysty vaikuttamaan. Yksi syy on se, että minulla on niin paljon hyviä ihmissuhteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En. En tee sellaista. Olen hyvinkin pitkälti hienotunteinen, ajattelen toisen tunteita todella pitkälle aina kun avaan suuni, poikkeuksena harvinaiset isommat riidat jonkun läheisen kanssa, jolloin puolin ja toisin tulee sanottua asioita, joita ei edes tarkoiteta.

Tällaisena olen pysynyt siitä huolimatta että minut on elämässäni yritetty nujertaa täysin ja enemmän kuin vain yhden kerran. Eniten sattui minulle hyvin merkityksellisen ihmisen tekemänä se ihan aikuisiällä, mutta sellaista se elämä on, tai siis tuurista riippuen voi joillan joskus olla.

Isompi ongelma se on jos on onnistuttu nujertamaan, eli kertomaan omalle lapselle, että tämä on paha. Silloin sitä pahaa jakaa jatkuvasti eteenpäin, koska riittävän hyvä palaute, johon voisi uskoa enemmän kuin oman vanhempansa mielipidettä, puuttuu aikuisiällä täysin. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat