Ei kuukautisia pillereiden lopetuksen jälkeen..

Levoton

tosiaan lopetin pillerit yli puoli vuotta sitten, eikä lopetuksen jälkeen ole tullut kertaakaan kuukautisia. Ennen pillereiden aloitusta oli myöskin erittäin epäsäännölliset kuukaudet, joissa saattoi olla pitkiäkin aikoja taukoa. Olen huolissani, että minulla on endometrioosi tai joku muu sairaus ja että en voi saada omia lapsia.. Olen vasta alle 20 vuotias :( en haluaisi aloittaa enää ehkäisypillereitä, sillä tuntui että ne eivät sopineet mulle yhtään ja ne veivät täysin seksihalut pois eikä halut ole palanneet vielä tähänkään päivään mennessä. Ja ei, en ole raskaana ja mahdollisuutta siihen ei ole. Kannattaisiko minun mennä päivysyykseen vai varata suoraan aika lääkärille tai gyneologille? En tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä :/ onko muilla samanlaisia kokemuksia? 

Kommentit (3)

Vierailija

Päivystykseen ei voi tällaisen asian kanssa mennä kun kyseessä ei ole mikään hätätilanne. Voit varata ajan yksityiselle gynekologille tai jos teidän kunnassa on olemassa esim ehkäisyneuvola tai perhesuunnitteluneuvola niin soitat sinne. Tai sitten terveyskeskukseen ajanvaraukseen.

Joillakin tosiaan voi käydä noin ettei kuukautiset lähde käyntiin itsestään vaan siihen tarvitaan jotain keltarauhashormoni lääkitystä. Voithan toki vielä seurata tilannetta pari kk mutta sen jälkeen kannattaa kyllä varata aikaa.

Di

Mulla oli sama tilanne ja neuvoisin, että mene hyvä ihminen lääkärille! Itse soitin ihan terveyskeskukseen, sain samalle päivälle ajan.  Lääkäri kirjoitti lähetteen gynelle, joka antoi Divina reseptin, hormonihoito siis. Hormonit olivat menneet sekaisin. 

Vierailija

Okei kiitos vastauksista :) stressaan kyllä nyt ihan liikaa! Tulee mieleen kaikki mahdolliset asiat mitä se voisi olla... ! -ap 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat