Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISäitien kuulumiset torstaina!!

09.02.2006 |

Siis eikö pinoa ollut vielä vai enkös vaan nähnyt sitä??

No,laitan nyt kuitenkin..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sitten nukuttu viimeyönä kuin satunnaisia pätkiä.. Neiti 3v kiljui painajaisiaan ja maalisneidin tutti oli satatuhatta kertaa hukassa... Mutta sainpas edes vähäsen unta, en sentään koko yötä valvonut.. (lohduttavaako muka?!)

Kylmä jatkuu. Kuvittelin jo pääseväni ulos tänään lasten kanssa, vaan kun mittari näyttää -18 ja tuulee kovaa, ei taida olla asiaa tänäänkään ulkopuuhiin. Paitsi että itse on haettava puita ja lämmitettävä.. Plääh..

Meilla siis syödään tuttia, on lohtuna silloin jos pää tai muu kopisee, ja nukkumaan mennessä. Kokoaikaa se ei suussa ole, ja hoidossa sitä ei ollut kuin nukkuessa. Tosin sitten yöt on hankalia, kun uni ei tule kun tutti katoaa.. Ja sehän katoaa..

Jep, kiukkuinen pikkuneiti tuli roikkumaan tuolin reunalle, kerjää syliin näppiksen kimppuun.. Palailen myöhemmin.

Vierailija
2/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi näppiksellä roikkuja ja hänen äitinsä. Pitäs vissiin pian viedä tyttö päikkäreille. Hän heräsi jo 6.40, mutta eipä ole vielä ososittanut väsymyksen merkkejä, joten katsotaan kauanko jaksaa. Lienee siirtymässä yksiin päikkäreihin. Sehän tässsä kiva onkin, kun sitten ne päikkärit on just keskellä päivää, niin jos haluaa jonnekin lähteä (kaupoille ym.) nmiin joko se on tehtävä aikasin aamulla tai illemmalla. Vaunuissa kun helmi nukkuu tasan puoli tuntia. Tosin onpa tuo pärjännyt jo nuorempana päivän kaksillakin puolen tunnin tirsoilla. Kun taas eilen vetäs päikkäreitä yhteensä 5 h, kun omassa sängyssään sai nukkua. Eilen nukkui kahdet unet. Mutta nuo ekat on olleet jo pitemmän aikaa melko lyhyet ja niille käynti kiukkuamista. Kuitenkin Helmi on ollut aina aamulla tosi känkkis, joten oon olettanut että väsyttäis. Tosiasiassa onkin tainnut känkkistellä nuita korviaan ja muuten kipeää oloaan.

Kysyn nyt vielä kerra, vaikka asiasta onkin viimeaikoina ollut juttua, että mihin aikaa päivästä lapsenne nukkuu päikkärit, jos hän nukkuu vain yhdet? Ja kuinka pitkät unet ovat? Mihin aikaan aamulla on herätty ja mihin aikaa illalla käydään nukkumaan?

Nyt vien tytön petiin. Haukottelee niin, että pian leuat loksahtaa sijoilttaan.

Lehtovi ja Helmi 28.3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä nyt näin hiljaseksi on mennyt?

Mimmin sain justiinsa unille,joten kirjoitan ennenkuin lähden käyttämään koirat ja hakemaan puita.Samat puolenpäivän rutiinit joka ikinen päivä.Välipalan jälkeen mennään Mimmin kanssa ulos ja hakemaan posti..

NASULINA: aivan oikeessa olet,olet siis ymmärtänyt tilanteeni aivan oikein.Painoa saa siis tulla 6kg. Lähtömitat oli 163.5cm/69-70kg. Joten minulla oli vielä Mimmistä ylipainoa. Minun tarvii periaatteessa laihtua+sitten tuo 6kg niin loppusummaksi saadaan se mikä normaalisti painoa tulee. Eli jos neuvolasta saadun kirjasen mukaan painoa tulee n.12.3kg,niin minun paino saa olla raskauden lopussa sen 75-76kg, jolloin lähtöpainon OLISI pitänyt olla 62.7kg(mikä on norm.paino)

Sekavaa..mutta niin se kuulema nyt menee. Minua suoranaisesti vit**taa ihan tajuttomasti..mutta helpompi tietysti käydä synnytyksen jälkeen tavoittelemaan tuota normaali painoa.Vaikeaa tämä kuitenkin tulee olemaan..Nyt ystäväni tekee minulle kunto-ohjelman,jota yritän voimien mukaa noudattaa.Liikkumisen myötä voin sitten myös herkutellakin joskus.

Minusta tämä on tosiaan yliampumista,kun sokerit kuitenkin vain vähän koholla.

Mummo tulee ennen viittä leikkiin Mimsun kanssa,on menossa teatteriin,niin tulee hetkeksi.Kivaa vaihtelua.Tässä kotona todellakin ollaan oltu niin nalkissa..

TUTTI:meillä mimmi lähinnä syö kun menee nukkumaan tai jos oikein harmittaa.Pyritään siihen ettei koko ajan lutsuttaisi. Mielessä on,että kesään mennessä on pullo sekä tutti jäänyt pois.Mutta toisaalta onhan nämä kuitenkin niin pieniä lapsia vielä,joten tarviiko heidän olla kuitenkaa niin isoja vielä ettei pulloa/tuttia tarvisi..

Mitä muuta oli...nyt ei muista..

Pitää mennä syömään terveellinen kasvispainotteinen lounas..Heip!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv19+5

Vierailija
4/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jo oottelin, että eikö kukaan pinoa avaa... Ajattelin, että olen ehkä vain missannut pinon enkä kehdannut itse aloittaa ;-)

Tässä pähkäilen, mitä hakis lounaaksi. Nälkä on, mutta ei jaksaisi lähteä tuonne kylmään talsimaan ja hakemaan esim. salaattia. Mutta pakko kai se on. Sain just yhden maailman tylsimmän homman (=esittelytekstejä kirjoista) tehtyä, joten uskallan lounastaa. Olin päättänyt, että ennen kuin hommat on tehty, en tästä tuolista liikahda... Olen nimittäin siirtänyt tuota hommaa muka-kiireellisempien takia jo monta päivää...

Meillä lapset heräsivät tänään jo klo 6 (esikoinen) ja 6.15 (Saana). Saattavat olla hoidossa vähän väsyjä... Tosin Saana veti jo yli 10 h yöunet, kun meni nukkumaan niin aikaisin. Päikkäreitä meidän neiti on nyt hoidossa nukkunut vaihdellen 2-3, joista aamupäivällä n. 30 min, lounaan jälkeen 1-2 h ja tarvittaessa vielä iltapäivällä (n. klo 16) 15-30 min. Hoito siis rasittaa sen verran enemmän, että on palattu useampiin uniin. Mutta luulenpa, että kun tottuu hoitoon kunnolla, ei tarvitse noin paljon unia.

Hoito sujuu edelleen hienosti. Tänään neiti alkoi hihkua riemusta, kun näki, mihin oltiin menossa... Meidän hienostelija on myös ruvennut kakkailemaan normaalisti (=joka ruoan jälkeen) hoidossa, mikä kertoo, että kotiuduttu on... Yleensä nimittäin vieraassa paikassa vähän pidättelee...

Käveleminen alkaa sujua jo mallikkaasti, nyt Saana konttailee enää hätätilanteessa, muuten huojuu tanakasti pystyssä (näyttää ihan siltä kuin olisi muutaman promillen hutikassa...) ja nousee heti uudelleen, jos kaatuu. Hauskan näköistä hommaa, ja sykähdyttää äitiä joka päivä, kun näkee kehityksen. On ne vaan niin ihmeellisen ihania.

Tällaista siis tänne työmaailmaan. Mukava lukea kuulumisianne täällä välillä ah-niin-tylsien hommien keskellä ;-)

Terhi

Vierailija
5/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taitaa olla toisetkin unet ohjelmistossa tänään. Oudosti vaan jaksoi valvoa 2,5 h pitempään aamulla kuin normaalisti. No, eipä kai tässä auta kun hakea tyttö pois sängystään ja lähteä talsimaan kauppaan.

Tuolla tuo kiljuu! :)

lehtovi ja Hemu

Vierailija
6/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi hyvää päivää.....TUULIA: en voi kun ihmetellä!!!! Ethän sinä ole edes ylipainoinen (ainakaan minun mittapuussani!), tuollainen on aika järjetöntä!! Minun ystäväni on ylipainoinen, painaa nyt ehkä 95 kiloa, odottaa toista eikä mitään ole sanottu painosta! Sokeriarvoja vaan seuraillaan. Hänellä on nyt toisen kanssa tullut painoa vaan pari kiloa, raskaus reilusti yli puolen välin....ekan kanssa painoa tuli hänelle 20 kiloa kaikenkaikkiaan. Minä en sinuna kauhean vakavasti ottaisi tuota diettiä. Tottakai voi katsoa mitä suuhun laittaa ja liikkua järkevästi! Mutta älä masennu tai lannistu jos painoa tulee lisää. Raskauden aikana ei saa mielestäni laihduttaa. Tsemppiä sinulle kuitenkin :))

Onko muille käynyt niin että kun on opittu esim. ryömimään ja sen jälkeen uusi taito niin tuo vanha jää unholaan? Eli meillä kun opittiin istumaan itse niin ryömiminen unohtui. Tai siis ryömii kyllä mutta hetken päästä istua töröttää ties missä. Mites tuo tyttö nyt mitään uutta oppii kun vaan istuu??? No on huolet minullakin :/ Miten sitä seisomaan opettelua vois harjoitella? Laitan joskus tytön sohvaa vasten seisomaan mutta seisoo tukea vasten ehkä minuutin korkeintaan. Ei tajua pitää kiinni. Ilman tukea ei seiso ollenkaan.

Nukkumisesta......nyt on ollu rytmi tälläinen:

- herätys klo 7.30

- päikkärit klo 10.30-12.15 (siis NOIN!)

- päikkärit klo 15.30-16.30

- nukkumaan klo 20

Eli kaksilla mennään kun herätys on noinkin aikaisin. Likka on ihan umpiväsy tuossa kympin tietämillä vaikka tekisin mitä. Ja iltapäivällä taasen.....

Tutteja ja tuttipulloja meillä käytetään. Ajattelen niin että niiden luopumisessa en pidä kiirusta, onhan tuo tyttö pieni vielä. Ensi kesään mennessä molemmista ajattelin luopua. TARTTIS vaan harjottaa sitä mukijuomista. Tietääkö on muilla kun Tupperilla pehmeänokkaisin mukeja???

Nyt meen katsomaan mitä olkkarissa tapahtuu, on niin hiljasta :) Sit pitäis käydä tekemään nakkikastiketta......ja pyykkiä......ja huomen siivousta. Moros!

Vierailija
7/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin jumpassa, jonka jälkeen tyttö nukahti sänkyynsä taas poikittain, jalat roikkuivat pinnojen välistä ulos. Oli se niin surkean näköinen, etten malttanut jättää siihen, vaan nostin pois. Onneksi nukahti uudelleen. Meillä siis edelleen kahdet puolen tunnin päikkärit. Muistaakseni joskus keväällä saatoi nukkua kaksi tuntia aamupäivällä, mutta ainakin puoli vuotta tuo puoli tuntia on ollut päikkyjen pituus.

Viime yön likka pyöri sängyssä kuin väkkärä ja otin viereen tissille jo neljältä, kun en enää jaksanut kuunnella mokomaa möhkimistä ja menoa. Siihen sitten onneksi nukahti tyytyväisenä. Heräsi normaalisti puoli kasilta hihittelemään. Mistä noilla riittää virtaa?

Tuttia tyttö ei ole koskaan huolinut. Silloin alussa kokeiltiin muutamaa erilaista ja kun ne kerran eivät pysyneet suussa, niin annettiin olla ilman. Joskus loppuvuodesta likka löysi tutin lelujen joukosta, mutta jyrsi vain sitä kovaa osaa, muttei sitäkään kovin kauaa.

Joskohan tässä vielä ehtisi kahvit pyöräyttää, ennen kuin tuolta herätään.

Korvis & Mini

Vierailija
8/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nukutaan päikkäreitä parhaillaan, joten ehdin muutaman sanan kirjoittaa. Meillä aloitetaan iltatoimet noin kahdeksan aikaan ja siitä sitten nukkumaan joskus ennemmin ja joskus myöhemmin ja aamulla herätään noin yhdeksän aikaan. Aamuyöstä otan usein viereen nukkumaan, niin kaikki nukkuvat paremmin.

Päikkäreitä meilläkin on edellen kahdet, kahdentoista aikaan ja noin neljän aikaan, +/- tunti, riippuen päivän ohjelmasta. Pituus vaihtelee puolestatunnista kahteen tuntiin, riippuen nukkuuko sisällä vai ulkona.

Tuttia meillä ei ole ollut käytössä. Ei huolinut pienempänä vaikka kokeiltiin muutamia eri malleja ja annettiin sitten olla. Ehkä nukahtamistouhuissa joskus olisi voinut olla hyötyä.

Korvapuusti kysyi hoitajista ja saatiin viimein MLL:n kautta. Meillä oli sieltäkin useampia ja nyt kaksi enemmän vakkaria, niin saa aikoja sovittua paremmin. Se on kyllä hyvä kanava, koska muuten on aika hankala saada ketään tai tarjolla olevat ovat kovin nuoria. Ja muutenkin, kiva tietää, että MLL:n tulevat kautta ovat sitoutuneita ja vähintään " kurssitettuja" ja aika monethan ovat alan opiskelijoita tai jopa ammattilaisia.

Jaahas ja herättiin...Täytyy rientää...

Kevätmama : )

Vierailija
9/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten käsi, että 3,5 tuntia jaksoi tyttö olla hereillä ja tuossa 16.30 maissa laitoin taas petiin. Eli kaksilla unilla jatketaan.

Mutta on se jännä, että jotkut lapset, kuten Korvapuustin Mini pärjää joka päivä niillä puolen tunnin tirsoilla. Niin erilaiset on unen tarpeet.

Meillä helmi nukkuu pääsääntösesti 10 h yöllä, mutta esim. viime yönä nukkui vain 22 - 6.40. Mitäs tosta nyt tulee? Vajaa 9 tuntia. Ehkä niillä eilisillä n. 5 h päikkäreillä oli osuutta asiaan.

Kevätmama: Olin lukevinani jostain lehdestä, että MLL olisi supistamssa lastenhoitopalvelujaan: Ootko itse kuullut asiasta? Mä en muistaakseni ihan kauheen tarkkaan lukenut juttu, etää sanottiinko siinä, että vähennetään vai lopetetaan kokonaan. Jokatapauksessa heillä on joku säästökuuri alkamassa. Tosi ikävää, kun just sieltä tietäsi saavansa luotettavan ammattilaisen lastansa hoitamaan.

Onko muuten kukaan meistä maaliskuun äidesisä käynyt katsomassa Brokeback Mountain -leffaa? Mä olen menossa lauantaina tätini kanssa. Miehellä on vp, joten on Helmin kanssa ja mä saan vapaapäivän. Oon kuullut, etä olisi hyvä leffa ja Oscareitakin tähtäimessä. Aihe varmaan vaan ei ole kaikille mieleinen. Kuten esim. miehelleni...Hänen kanssaan olisin mielelläni sen katsonut, mutta ilmeisesti alkoi vaivaamaan akuutti homofobia.

Mites muuten muitten lapset suhtautuu hapanmaitotuotteisiin? Jos olette aloittaneet siis. Meillä Helmi on syönyt nyt maustamatonta jogurttia, rahkaa ja raejuustoa. Raejuusto menee ihan hyvin, kun sekoitan sen ruoan sekaan. Sellaisenaan en ole vielä antanut. Jogurtin olen toistaiseksi sekoittanut lastenjogurtin ja hedelmäsoseen kanssa ja se menee ihan hyvin. Jos on nälkä. Rahkaa olen sekoittanut hedelmäsoseeseen ja laittanut vähän sokrua, kun on niin hapanta. Eka lusikallinen syljetään yleensä pois. Seuraavaa jo uskalletaan maistaa ja nielaista, mutta kovin montaa lusikallista ei Helmi tuota rahkaa ole tykännyt syödä. En tiedä sitten, joshtuuko happamuudesta vai kylmyydestä. Kuitenkin syö jääkaappikylmää hedelmäsosetta ihan mielellään.

Jahans. Eipä varmaan tämän kummempia.

lehtovi ja Helmi

Vierailija
10/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä heti gallup - ellei nyt ihan tälle iltaa niin huomiselle, jos vielä lukaisette tämän torstaipinon. Eli seuraatteko uutisia/pysyttekö menossa mukana?

Itselläni on kyllä vaikeuksia pysyä ajassa kiinni.. nytkin on Hesari korkkaamatta, ja ajattelin tsekata vielä tuon eilisen Torino-liitteen plus opelehden ja mitä vielä.. Päivän uutisia en aina muista seurata televisiostakaan. Samalla tavalla olin " pihalla" esikoisenkin aikana. Töiden puolesta olisi kyllä ihan kiva juttu, jos ehtisi lehden lukea. Onneksi meille tulee koululle päivän lehdet, joten joskus ehdin hyppärillä siellä päivittää itseni suhteessa maailman menoon.

Mutta asiaan eli lapsukaisiin! ;) Lehtovi kertoi hapanmaitotuotteiden kokeiluista ja meillä aika alkuvaiheessa. Raejuustoa on Topi popsinut välillä, tykkää kovasti. Mutta eipä taida oikein muuta. Voisi vaikka lääkekuurin jälkeen testailla taas. Mielelläni menisin minäkin katsomaan lehtovi tuota mainitsemaasi elokuvaa. Milloinkahan olen viimeksi ollut leffassa.. Itse asiassa suunnitelmissa on järjestää miehykäiselle ylläri. Ensi perjantaina ajattelin ajella bussilla kaupunkiin illalla, suunnittelen miehelle " muka-jonkun-tärkeän-tehtävän" ja kun hän suuntaa keskustaan tätä asiaa hoitamaan (mikähän se olisi, että menisi läpi?) niin minä olenkin siellä (soittelin jo anopille, josko tulisi poikien kanssa illaksi) ja vien miehen leffaan ja elokuviin!! Kun on ystävänpäivä viikolla ja miehen nimpparitkin. Toteutus on siis vielä vaiheessa, kun anoppi ei oikein sanonut juuta eikä jaata...

Viikonloppuna pitäisi siivoilla. Argh! Olisi niin kiva vain ulkoilla. No, en vielä stressaa. Ja oikeastaan taidan tänään lepäillä. Nyt sohvalle ja kirjan kimppuun! Niin, ja ehket voisi ne uutiset katsastaa sekä lehdestä että telkusta.

Öitä kauniita! Pippandii

Vierailija
11/11 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaitotuotteista meillä on kokeiltu vasta A-jugurttia, mutta huomenna ajattelin kokeilla myös raejuustoa. Meillä ei meinaa millään upota hedelmä/marjasoseet...kasvislihasoseet kyllä menevät mieluusti..outoa...En tiedä, pitäiskö vain sitkeästi tuputtaa..Ja samoin kaikki ruoka on vielä muusattava hyvin tarkaan, mutta eiköhän se siitä lähde kulkemaan, kun hampaitakin alkaa pian olla enemmän.

1-vuotiskuvasta on ollut puhetta ja olemme menossa kevään aikana kuvaan. Puolivuotiskuvan kävimme myös ottamassa valokuvausliikkeessä ja tulihan siitä aika söde : )

En ole Lehtovi kuullut mitään MLL:n lastenhoitotoiminnan lopettamisesta, mutta jos niin on, niin onhan se tosi harmi. Se on toiminut erittäin hyvin. Tai sieltä saa siis kontaktit ja sitten ollaan jatkossa suoraan hoitajiin yhteydessä, ei enää MLL:n kautta. Mutta he hoitavat sen välityksen.

Nyt taas tehtävien kimppuun,

kevätmama