onko kukaan laihduttanut erittäin niukkaenergisellä dieetillä?

Vierailija

ajattelin kokeilla, joten kiinnostaa suosittelut tai muut mielipiteet ja ajatukset.

Kommentit (11)

Vierailija

Laihduin, mutta kaikki tuli takaisin, kun siirryin ns. normaaliin ruokaan, koska en oppinut missään vaiheessa syömään normaalisti. Itse dieettiaikana olin äkäinen, väsynyt, kärsin heikotuksesta ja päänsäryistä.

Jonkun kuukauden kuluttua tukka alkoi tippua päästä, ja lääkäri totesi, että se johtui niukkaenergisestä dieetistä. Hiukset kuulemma kuolevat jopa n. puoli vuotta ennen kuin tippuvat.

En suosittele.

Vierailija

ENE dieetillä saa niin vähän ravintoa että pakostakin lähtee läskin lisäksi myös lihasta. Lihas kuluttaa enemmän kaloreja kuin läski, joten kun menetät lihaksesi, et kuluta enää niin paljon kaloreita kuin ennen -> läskin määrä lisääntyy jos/kun palaat entiseen painoosi ENE dieetin loputtua.

Vierailija

Olen, kuusi vuotta sitten täysnutrauksella 16 vkia, painoa tipahti 39 kg, sen jälkeen vielä liki 15 kg. Poissa ovat pysyneet. Lääkärin valvonnassa ajan pituuden takia. Kävin verikokeissa ym. Lisäksi psykoterapiassa. Sairastin BED:a.

Minulle tuo metodi sopi. Niin ja yksityissektorilla kävin niin lääkärissä kuin terapiassakin, itssme naksaen. Toki sain normaalisti KELA-korvauksen lääkärinpalkkioista ja labroista kuten kaikki saavat

Vierailija

Joo, pysy kaukana. Mulla ainakin miehenä meni hermot ihan vitun kireälle ja sain helposti raivokohtauksia. Hormonitoiminta ihan sekaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, pysy kaukana. Mulla ainakin miehenä meni hermot ihan vitun kireälle ja sain helposti raivokohtauksia. Hormonitoiminta ihan sekaisin.

Hä? Miehen hormonitoiminta?

Vierailija

Olen laihduttanut kolme tai neljä kertaa. Nutriletilla on hyvä starttipakkaus ollut, jossa kaikki ruuat muistaakseni 5 päivälle. Tosin 2 päivän jälkeen alkaa tehdä mieli jotain tuoretta, jos on tottunut syömään salaatteja ja hedelmiä päivittäin. Olen itse lisännyt viimeisiksi päiviksi tomaatin, puolikkaan kurkun tai porkkanan jollekin aterialle. Teolliseen makuun tottuu, jos tekee parin viikon kuurin. Kauemmin en itse viitsisi olla, koska muuten alkaa himoita kaikkea ruokaa. Tein itse ekalla kerralla sen virheen, että olin liian kauan nutriletilla ja salaateilla. Kun olin pudottanut 8 kg ja olisi pitänyt totutella syömään oikein, himoitsin normaalia ruokaa, kuten jauhelihakeittoa, lohta, sipulirenkaita ja broileria. Nolosti lihoin 10 kg vuodessa. Sitten taas otin vhh- ja nutrauskuurin jne.

Käyttäjä101
Seuraa 
Liittynyt18.10.2015

Olen laihduttanut, 3 vuotta sitten. Olin 10 viikkoa pelkillä Nutrilett-suklaapirtelöillä, ilman mitään lisäruokaa, ei edes sallittuja vihanneksia, koska pureskelu lisäsi minulla nälkää. Laihduin 18 kg ja kuurin jäkeen kilot ovat paitsi pysyneet poissa, niin olen laihtunut lisää 5 kg.

Minusta kuuri oli hyvä katko ruokariippuvuuksiin, joita minulla oli esim. sokeriin, pikaruokaan ja keskikaljaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat