Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan äidin tekemää ruokaa

Vierailija

Meillä syö päivällisen koko perhe aina yhdessä joka päivä. En pysty sietää äidin kokkaamaa ruokaa. Oon aika rajoittunu ja vaikka äiti ottaa tän huomioon niin silti kaikki ruoka maistuu pahalta ja on aika epäterveellistäki. Inhottaa tulla koulusta kotii ku tietää että joutuu ruokapöytään. Ollaan riideltyki tästä vaikka kuinka monta kertaa. Ehdotin, et tekisin omat ruoat mutta mä en kuulemma saa sotkea hänen keittiötää. Mitä muuta mä voisin ehdottaa? En vaa jaksa tätä enää.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Voisitteko tehdä äidin kanssa yhdessä ruokaa? Sillä tavalla voisit itse vaikuttaa enemmän, millaista ruoka on. Joskus voisit tehdä ruoan kaikille yksinkin, se varmasti ilahduttaisi äitiäsikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokarajoituksia sinulla on ja mikä niissä äidin tekemissä mättää?

No ku tykkään ruoasta sillee et kaikki ainesosat on erillään. Vaikka vaa tonnikala, riisi ja salaatti. Ei kastikkeita tai muuta extraa. Mutta äiti tekee aina jonku kastikkeen ja sekottaa kaikki. Sit se tekee kans pataruokii ja keittoi missä kaikki on ihan sekasin. Mulla ei oo mitään lempiruokii tai muuta ku en tykkää melkeen mistää ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

millasta ruokaa äitis tekee?

Normaaleita suomalaisii ruokii. Makaronilaatikkoo oli eilen. Se käyttää liikaa kermaa ja muuta tollasta niissä ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko tehdä äidin kanssa yhdessä ruokaa? Sillä tavalla voisit itse vaikuttaa enemmän, millaista ruoka on. Joskus voisit tehdä ruoan kaikille yksinkin, se varmasti ilahduttaisi äitiäsikin.

Ei se tykkää, et keittiöö sotketaan... ap

Vierailija

Ymmärrän täysin. Meillä kotona ei syöty mitään terveellistä. Kaikki oli yltiörasvaista ja -sokerista. Pannaria, vanukkaita, pullaa, kääretorttua, lettuja, lihapiirakoita, pitsaa, paahtoleipää... Vettä ei juotu, vaan janojuomana oli mehu.

Kaikkea myös piti syödä ähkyyn asti. Liikuntaa harrastavia ja terveellisesti syöviä pidettiin outoina. Äitini ei vieläkään tajua terveellisen ruoan päälle, on mm. sanonut, että ihminen tarvitsee sokeria. Ei uskonut, kun oikaisin.

Minä oireilin syömishäiriöllä. Kompensoin sitä epäterveellisen ruoan ähkysyömistä oksentamisella. Koska syömättömyys ei ollut vaihtoehto: minut mm. pakotettiin syömään vaaleaa paahtoleipää sanoilla "syöt tai itket ja syöt".

Monen on vaikea uskoa tällaisten perheiden olemassaoloa, mutta niin niitä vain löytyy. Vieläkin ahdistaa käydä kylässä, kun siellä syödään vähintään kerran tunnissa silkkaa roskaa ja pidetään saarna, jos ei suostu.

Pysy vaan tiukkana, terveys on tärkeämpää kuin äidin tyytyväisyys. Kokkaa omat ruokasi mutta siivoa keittiö siistimmäksi kuin se oli ennen kokkaamista. Kai äitisi joskus käy ulkona - kokkaa silloin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä kokemus, että et siivoa jälkiäsi?

Muutoin kuulostaa todella oudolta...

Oon siistiny keittiön. Leivänmurut pyyhin aina ku syön leipää ja näin. En edes muista millon olisin päässyt kokkaa siellä ku äiti on siisteyshullu eikä haluu et kukaa muu ku hän laittaa ruokaa. Ei se päästä muo edes yrittää!ap

Vierailija

Miksi kaikki alapeukuttaa? Miksei 15v saisi kokata itse jos siivoaa jälkensä? Varsinkin kun on kyse noin simppeleistä ruuista, kyllä pitääkin osata keittää riisiä ja tehdä salaattia ym. Minusta äiti kuullostaa todella kohtuuttomalta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat