Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sellainen ihminen outo, joka haluaa viettää tauot työpaikalla omissa oloissaan?

Vierailija

Ihan yksin.

Kommentit (14)

Vierailija

On varmaankin outo ulospäinsuuntautuneiden ihmisten mielestä, joiden mielestä kaikki muut kuin heidän kaltaisensa ovat outoja.

Vierailija

Hah, mäkin mielummin syön eväät oman koneen äärellä AV:ta lueskellen kuin tuo muiden seurassa. Juu, olen introvertti outo hemmo.

Vierailija

Ei. Jokainen lataa akkujaan omalla tavallaan. Ei sinne töihin olla tultu seurustelemaan työkavereiden kanssa vaan tekemään työnsä. Voihan siitä joku ottaa herneet nenään. Mutta se on heidän asiansa. Vietä taukosi niin kuin haluat.

Vierailija

Mikä ihme tämä "outo" juttu on, että pitäisi miettiä ihmisistä onko he outoja vai eivät... 

Mitä se OUTO edes tarkoittaa? Tarkoittaako se vain sitä että poikkeaa ihmisten tavanomaisesta keskinkertaisesta? Vai että poikkeaa juuri oman yhteisönsä, esim. sen työpaikan, tavallisesta käytännöstä? Vai tarkoittaako se peräti jotain halveksivaa: olla outo on paha, se on leima jonka saajaa ei hyväksytä?

Esim. mun työpaikalla, joka on miesvaltainen nörttityöpaikka, kuvaamasi käytös olisi tavallista normikäytöstä. Kaikki me vietämme tauot omalla koneellamme, haemme vaan kupin kahvia automaatilta ja surffaamme netissä taukoajan. Ruokalassa tai lounasravintoiloissakin käymme yksiksemme eri aikoina. Jossain toisenlaisessa työpaikassa taas harrastamamme käytös olisi erilaista kuin keskiverron käytös, mutta täytyykö sitä OUDOKSI leimata silti? 

Minusta jokainen saa tehdä niin kuin haluaa, valtakunnan lakien ja työpaikan sääntöjen puutteissa, eikä siitä tarvitse tehdä mitään numeroa jos joku haluaa tehdä eri tavalla kuin useimmat muut.

Vierailija

Olin tulla yhdessä työpaikassa hulluksi, kun työ oli asiakaspalvelua ja tauoillakaan ei kyennyt olemaan rauhassa. Ehkä olen omituinen, mutta mitäpä muiden määritelmät minua liikuttaisivat.

Vierailija

Hautausmaalla oli tosi outoa, kun puutarhuri ja toinen vakituinen hemmo menivät aina yksikseen istumaan tauolla. Puutarhuri otti eväsleivät ja istui puun juurella. Ei muuten mitään, mutta kun työtäkin siellä tehdään melko yksin. Työt toki jaetaan yhdessä, mutta sitten hajaannutaan omiin hommiin. Minä kannoin vettä työkaverin läheisyydessä, että välillä sai vaihtaa muutaman sanan. Jos oli kitkemistä tai ruohon leikkuuta, ei juteltu välttämättä sanaakaan muulloin kuin tauon aikana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaalla oli tosi outoa, kun puutarhuri ja toinen vakituinen hemmo menivät aina yksikseen istumaan tauolla. Puutarhuri otti eväsleivät ja istui puun juurella. Ei muuten mitään, mutta kun työtäkin siellä tehdään melko yksin. Työt toki jaetaan yhdessä, mutta sitten hajaannutaan omiin hommiin. Minä kannoin vettä työkaverin läheisyydessä, että välillä sai vaihtaa muutaman sanan. Jos oli kitkemistä tai ruohon leikkuuta, ei juteltu välttämättä sanaakaan muulloin kuin tauon aikana.

Täällä it-koodarinörtti, jolla taitaa olla viikkoja kun on työpaikalla puhunut sanaakaan kenekään kanssa. Eikä ole outoa, vaan ihanaa :D Ei tarvi edes tervehtiä, kun ei kukaan muukaan niin tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tällainen taas kuulostaa minun unelmatyöpaikaltani.

Vierailija

Minä tykkään viettää tauot yksin. Käyn koneella lukemassa sähköpostini, uutiset, säätiedot jne. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa työkavereiden kännijuorujen kuunteleminen tai ketä kukakin "käy panemassa", on fiksumpaakin tekemistä.

Vierailija

Mielestäni ei ole.  Paljon kuultu paasaamista työpaikkakiusaamiseen sopeutumisesta, tämä on yksi keino.  Monet sanoneet että työt saa paremmin tehtyä, kun ei ole niin paljon raskasta sosiaalisuutta, ei pelkästään loukkaantumisen tähden.  Kiusaajathan ovat juuri heitä joille on seurustelu kaikki kaikessa, ainakin he joita minä tunnen, työt sivuseikka.  Sitten odotetaan pahan hedelmää kymmeniä vuosia.

Vierailija

Ei tosiaankaan ole. Tauot tulee saada viettää siten että ne palauttavat yksilön voimia eivätkä vie niitä. Itse olen työpaikan tauoilla lähes aina mieluiten yksikseni rauhassa ja puhumatta, riippumatta siitä minkälaisia työtoverit ovat. Se ei siis tarkoita sitä ettenkö pitäisi työkavereistani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt outoa ole. Ihmisiä on erillaisia.

Totta. Toiset meistä osaavat suomen kieltä kun taas toiset eivät.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat