Saako vanhempainvapaalla oleva elää?

Vierailija

Hävettää..olen vanhempainvapaalla ja tuntuu että olen vankilassa.Tuntuu että olen elätti vaikka saan vanhempainpäivärahaa ja lapsilisät.Hoitovapaalla en ole ikinä ollut.Meillä lapsia useampia.Kuitenkin huono omatunto kalvaa ja tuntuu pahalta syödä taikka juoda..aloitettiin lasten kanssa uusi harrastus johon menee 200 euroa kuussa ja mies on ihan hiileenä..tykkäisin harrastaa mutta ei ole kiva tulla sieltä kotiin kun toinen on vihainen.Vituttaa.vielä kotona kevääseen ja tuntuu että tukehdun.

Saako kotona oleva vanhempi kuluttaa yhtään ylimääräistä vai pitäisikö olla vaan nöyrää ja vähä hävetä itseänsä?

Kommentit (13)

Vierailija

Tietty saa elää, mutta miksi ihmeessä pitää elää miehen siivellä? Aikuiset maksamaan itse omat menonsa ja lasten menot maksetaan tasan puoliksi.

Vierailija

No täähän riippuu siitä, että onko teillä rahaa mitä kuluttaa, vai aiheuttaako harrasteet ongelmia asuntolainan, sähkölaskun ja muiden välttämättömyyksien maksamisessa. Jos sullekaan ei ole kertynyt säästöjä vaikka olet ilmeisesti ollut vanhempainvapaiden välillä töissä, teillä ilmeisesti ei ole ihan hirveästi ylimääräistä. Ja 200e/kk johonkin harrasteeseen on aika paljon. Ei kerralla, mutta kun se menee joka kuukausi...

Vanhempainvapaata ei muuten ole pakko käyttää. Mene töihin, niin on sekä tekemistä että rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saako kotona oleva vanhempi kuluttaa yhtään ylimääräistä vai pitäisikö olla vaan nöyrää ja vähä hävetä itseänsä?

Millätavalla ylimääräistä? Enemmän kuin mitä itse tienaa... minusta saa. Käyttää enemmän kuin mihin perheellä on varaa... en näe että vanhempainvapaa antaisi tuohon oikeutta.

Itseään ei vanhempana milestäni pitäisi hävetä.

Vierailija

No eihän se siitä olekaan kiinni..Saadaan saman verran rahaa..miehen palkka ja minun korvaukseni..ei ole järkeä ruveta menoja puolittamaan kun kaikki menee mitä tuleekin.

Miehellä itsellä ei ole harrastuksia on niin pihi että narskuu..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa elää, mutta miksi ihmeessä pitää elää miehen siivellä?

Miksi vanhemmuus olisi toisen siivellä elämistä?

Vierailija

Rahasta ei ole puutetta..tileillä hyvin rahaa..mies hankkii ylimääräisellä jotain rakennuksille tai laittaa autoa..tilanne on mielestäni kinkkinen koska kun olen syytä tähän äkäisyyteen kysynyt on syynä mukamasten se ettei kerkiä tekemään omia hommiaan koska olen kerran viikossa tunnin pois isompien lasten kanssa!!??Ja minua hävettää raha..tuo 200 euroa ei meille iso summa ja meillä siis harrastaa sillä rahallla minä ja kaksi lasta..muuta ei ole..

Vierailija

Tietenkin saa. Sähän olet lastenne kanssa, kasvatat heitä. On se kumma, kun siitä jotkut kantaa syyllisyyttä. Ja toinen osa puoli kehtaa napista, jos toinen käyttää rahaa.

Voithan sä mieheltäsi sitten pyytää palkkaa hänen osaltaan lasten hoitoon ja kasvatukseen.

Jotenkin ihan sairaalta kuulostaa tämä aloitus. Ei parasta alustaa hyvälle parisuhteelle ja perheelle.

Vierailija

Ei se harrastus enää kovin rentouttavalta tunnu kun tietää että kotona odottaa kiukkuinen mies.Tuntuu kammottavalta että jos haluan säilyttää rauhan niin luovun siitä harrastuksesta..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa elää, mutta miksi ihmeessä pitää elää miehen siivellä? Aikuiset maksamaan itse omat menonsa ja lasten menot maksetaan tasan puoliksi.

Siksi, että se mies on jollakin tavalla osallinen lasten olemassaoloon.

Miehen velvollisuus on osallistua myös perheensä elatukseen ja toistaiseksi se on poikkeuksetta nainen, joka joutuu lapsen synnyttämään ja sen vuoksi olemaan poissa työmarkkinoilta.

Vierailija

Olisko sitten parempi käyttää se raha "virvokkeisiin" ja tupakkaan kuin harrastukseen?

Ja onko aivan liikaa toivottu, että mies viettäisi edes yhden tunnin tai jopa kaksi isompien lastensa kanssa silloin tällöin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat