Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksaisi olla kotipaikkakunnallani, mutta lapsi viihtyy täällä hyvin :/

Vierailija

Mä oon niin kyllästynyt ihmisiin ja kaikkiin paikkoihin mitä täällä on! Lapsella kuitenkin koulu sujuu tosi kivasti, on hyviä kavereita, hyvä luokkahenki...

Onko se kauhea trauma, jos  muuttaa toiselle paikkakunnalle? Onko todennäköistä, että uudessakin paikassa menisi koulut ym hyvin? Olisi kauheaa, jos muutettaisiin mun itsekkyydestä ja uudessa koulussa olisikin kiusaamista. Nyt meillä on tilanne sellainen, että käytännön asiat sujuu täällä ok. En vaan ole itse yhtään onnellinen täällä.

Kommentit (3)

Vierailija

Siis en nyt tarkoita että yleensä olisi kiusaamista tai sitä pitäisi pelätä, mutta ymmärtänette... Nyt sujuu niin hyvin lapsella koulussa, ettei paremmasta väliä.

Vierailija

Tietenkin lapset selviävät muutosta. Se voi olla alkushokin jälkeen jopa erittäin kasvattaja ja virkistävä kokemus. Minusta kenenkään ei pidä jäädä paikkaan missä ei yhtään viihdy vain siksi, että lapset vastustaa. Kyllä ne on perheen aikuiset jotka päättävät asuinpaikan, ja  lasten täytyy elää sen mukaan.

Itse olen perheestä jossa lapsena muutettiin paljon, pari kertaa jopa maasta toiseen. Minä olen kokenut sen pelkästään vahvuudeksi ettei minua ole päästetty "juurtumaan" tiettyihin ihmisiin tai paikkoihin, vaan olen kasvanut sellaiseksi että olen kotonani siellä missä olen, ja osaan nopeasti etsiä itselleni uudet ihmissuhteet jos olen uudessa ympäristössä jossa en tunne ketään.

Vierailija

Mun lapsi on vieläpä helposti sopeutuva, saa kavereita helposti ja luonteeltaan semmoinen innostuva ja aktiivinen... Itse taidan olla nyt arkajalka! Yksi kaverini myös sanoi, että hänestä oli kivaa, kun muutettiin kun hän oli lapsi. ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat