Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siisti toimisto/bisnes pukeutuminen

Vierailija

Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja nyt pähkäilen mitä laittaa päälle kun tavataan asiakkaita ts. pitäisi olla siististi/fiksusti pukeutunut. Menneiden vuosien mustat suorat housut ja bleiserit taitavat olla ihan out eli virkaan ne uffille? 

Neuvokaa jotain pliis.

Kommentit (7)

Vierailija

Hame, peittävä toppi tai muu vastaava ja siisti neuletakki ensiavuksi. Tutki sitten vaikka netin kuvahakuja aiheesta, löydätkö omaa makuasi vastaavia kokonaisuuksia. Jos ei ole umpikonservatiivinen ala, niin jakkupuku ei ole välttämätön.

Vierailija

Aina kannattaa olla parit suorat housut (eri väriä), 1 musta hame ja 1 musta siisti jakku.

Itse vaihdoin enimmät jakut jo vuosia sitten erikoisesti leikattuihin tyylikkäisiin neuletakkeihin. Pitkiä, lyhyitä ja siltä väliltä, eri värisiä. Ne on vähän rennompia mutta silti tarpeeksi siistejä biz tapaamisiin. Alle siisti trikoopaita (ei printtejä!) tai paitis.

Itse käytän paljon hameita joissa on kaunis leikkaus, niiden kanssa sitten em paitoja ja neuleita. Samoin mekkoja - kotelomekkoja jotka on tehty joustavasta kankaasta ja joissa on värejä ja kiva leikkaus (talvella poolo alle tai neuletakki päälle), kietaisumekkoja neuletakin kanssa jne.

Jakkupukua tosiaan tarvitsee enää aniharvoin muuten kuin ehkä rahoitus- tai laki-alalla

Kannattaa ihan ajan kanssa käydä vaikka Stokkalla ja kokeilla erityylisiä vaatteita (Stokkalla siksi että sieltä löytyy kaikkea yhdestä paikasta sovitettavaksi vaikkei ostaisikaan) jotta näkee mitkä mallit itselle sopii. Kun oma tyyli ja mallit on löytyneet niitä on helppo ostaa jatkossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja nyt pähkäilen mitä laittaa päälle kun tavataan asiakkaita ts. pitäisi olla siististi/fiksusti pukeutunut. Menneiden vuosien mustat suorat housut ja bleiserit taitavat olla ihan out eli virkaan ne uffille? 

Neuvokaa jotain pliis.

Koeajan jälkeen et moisia kuteita tarvitse. Olet totaalisesti OFF

Vierailija

Muualla kuin rahoituksen tai lainopillisen alan hommissa mulla on kelvannut siisteinä vaatteina mustat farkut ja vähän hienompi pusero (esim. kauniisti leikattu silkkinen t-paita), mekko (Mangosta ja Zarasta on löytynyt monta tarpeeksi hienoa) tai rennompina päivinä normaalit farkut ja neule. 

Vierailija

Kyllä määrä blesereitäkin käytän joskus neuleen päällä ja farkkujen kanssa. Kun on kylmä pitää olla villatakki tai bleiseri

Vierailija

Minä käytän kokoajan mekkoja ja niiden päällä jakkua tai neuletakki. Ovat business-pukeutumiseen juuri sopivia ja viihdyn niissä hyvin. Ovat myös älyttömän helppoja. Ylä- ja alaosa sopivat aina yhteen. Suurin osa mekoistani ovat kotelomekkoa eli ovat todella siistejä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat