Miksi kutsutaan ihmistä joka? (kasvissyönti)
Kommentit (20)
Kana on lihaa. Mainitsemaasi henkilöä kutsutaan pelleksi.
Sekasyöjäksi. Paitsi lihaa se kala ja kanakin luonnollisesti on.
Itse syön Lihoista vain kalaa ja äyriäisiä, enkä esittele itseäni kasvissyöjänä. Mikä kasvissyöjä se lihaa syövä on?
Vierailija kirjoitti:
semivegetaristi
Näin ne sairaalan keittiössä merkkaa. En mä muusta tiiä
Ihmiseksi joka ei syö punaista lihaa. Eri termejä vegetaristeille on: Syö kananmunia ovovegetaristi, syö kalaa pescataari tai pescovegetaristi. Syö maitotuotteita lactovegetaristi.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjäksi. Paitsi lihaa se kala ja kanakin luonnollisesti on.
Oikea termi lienee sekakäyttäjä.
Sekasyöjäksi joka välttelee punaista lihaa.
Minä sanon vaan suoraan etten syö punaista lihaa. Sitä ei nyt tämän enemmän tarvitse lähteä erittelemään.
Punaisen lihan heivari, lyhennetään puliheivari.
Vierailija kirjoitti:
Punaisen lihan välttäjä
Kuulostaa ihan joltain elokuvan nimeltä :)
Aina olen kuullut heitä kutsuttavan semivegeiksi.
Semmone köyhän miehen pescovegetaristi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisen lihan välttäjä
Kuulostaa ihan joltain elokuvan nimeltä :)
:D :D :D :D :D niin kuulostaa!
Vierailija kirjoitti:
Syö kalaa ja kanaa muttei lihaa?
Kutsuuko tämä ihminen itse itseään kasvissyöjäksi? Tai ylipäänsä miksikään (ruoan suhteen)?
Enemmän kiinnostaa miksi kutsutaan ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka jankkaavat vuositolkulla muiden ihmisten yksityisasioihin liittyviä juttuja?
Minä syön joskus kanaa ja kalaa. Muuten kasvisruokaa aina. Lähinnä jos ollaan kylässä tai lähdössä porukalla ravintolaan, niin ei tarvitse minun takiani rueta etsimään paikkaa joka tarjoaa kunnon kasvisruokaa / emännän tarvitse stressata tarjottavia kun olen niin hankala, etten sitä punaista lihaa syö.
Semivege on ihan ok termi. Ei nyt mikään virallinen, mutta helpottaa ruokavalion selittelyä muille. Yleensä vaan sanon, ette syö punaista lihaa. Ei tarvitse sekoittaa kenenkään päätä kasvis-termillä.
Tulipa turhan pitkä viesti
semivegetaristi