Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kiusaajan vieressä nauraja uhkaa tehdä rikosilmoituksen

Vierailija

Olen 9-luokalla .Kaveria on kiusattu yläasteella nyt 2 vuotta. Laitoin eräälle tyypille viestin, jossa kysyin onko hän se huora joka nauraa vieressä kun kaveriani haukutaan. Ja kehotin häntä lopettamaan sen. 

On siis kahdesti nauranut vieressä kun kaveria haukutaan. (joo, en kestä edes kahta kertaa)

Kouluun mennessä sanoi tekevänsä tänään rikosilmoituksen, koska haukuin häntä huoraksi.

Siis millähän logiikalla mä olen tässä väärin tehnyt?

Mutta jos oikeesti tekee sen ilmoituksen, mulla ei ole mitään todisteita ja sillä on se viesti.

Paljon tosta kunnianloukkauksesta ne sakot sitten suunnilleen on? 

Kommentit (3)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen 9-luokalla .Kaveria on kiusattu yläasteella nyt 2 vuotta. Laitoin eräälle tyypille viestin, jossa kysyin onko hän se huora joka nauraa vieressä kun kaveriani haukutaan. Ja kehotin häntä lopettamaan sen. 

On siis kahdesti nauranut vieressä kun kaveria haukutaan. (joo, en kestä edes kahta kertaa)

Kouluun mennessä sanoi tekevänsä tänään rikosilmoituksen, koska haukuin häntä huoraksi.

Siis millähän logiikalla mä olen tässä väärin tehnyt?

Mutta jos oikeesti tekee sen ilmoituksen, mulla ei ole mitään todisteita ja sillä on se viesti.

Paljon tosta kunnianloukkauksesta ne sakot sitten suunnilleen on? 

Ei sulla ole tulojakaan niin et voi saada sakkojakaan.

Vierailija

Sakot.

Teit väärin, että lähdit nimittelemään. Muutoin olet oikealla tiellä. Ole kaverisi tukena. Ei kiusaajia saa hiljaiseksi ei sitten yleensä millään.

Sitä vaan jotenkin pitää opetella sisään ulos ajatus maailma. Se on hankalampi temppu.

Vierailija

Ihan sama. Tehköön. Tiedän, että sinusta tuo kuulostaa isolta asialta, mutta ei poliisi ala 15-vuotiaiden huoritteluja selvittämään saati ne menisi oikeuteen. Mitään muuta maailmassa saisi sen jälkeen tutkiakaan, kun teinien ylilyöntejä nimittelyissä. Aikuisten kohdalla asiat on hiukan tiukempia, mutta voin luvata, että sinä et tuosta mitään tuomiota oikeudessa saa. Ja poliisi ei sitä edes tutki. Korkeintaan voit joutua pyytämään anteeksi nimitystä. Mutta jos joudut pyytämään anteeksi, niin pidä silti siitä pääasiasta kiinni eli siitä, että puolustat kaveriasi.

Sinänsä kyllä huorittelu on mautonta ja voisit lopettaa sen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat