Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olette kipeinä, viettekö lapset hoitoon?

Vierailija

Ei ole ajankohtaista, vaan yleisesti mietin. Joskus hoitajalta tuosta kysyin (rppk) ja hän sanoi, että ilman muuta tuot lapsen ainakin aamupäiväksi kun ethän sinä kipeänä jaksa hoitaa. En siis anellut tms, kysyin ihan uteliaisuuttani että miten toimitaan, jos itse on sairaana mutta lapsi terveenä. Lapsellani on siis kokopäiväsopimus (koska itselläni vaihtelevat työajat), mutta ei koskaan ole turhaan hoidossa, etenkään vapaapäivinä.

Miten teillä toimitaan? Itse olin ajatellut että jos olen kotona, on lapsikin automaattisesti kotona syystäni riippumatta.

Kommentit (10)

Vierailija

Vähän riippuu. Jos mulla on esim kuumetta ja nuha, niin lapsi menee kyllä siinä, tehdään jotain rauhallista vain.
Jos oksennan ja ripuloin, eli tavaraa lentää jatkuvasti molemmista päistä ja elän vessassa suurimman osan aikaa päivästä, niin veisin hoitoon. Siis veisin, jos ne olisi jossain hoidossa :D olen kotona vielä lasten kanssa, joten lasten kanssa mennään myös sairaana. Ihanaa olisi jos mahdollista olisi sairastaa rauhassa.
Isät varmaan vie hoitoon jo pienestä nenän vuotamisesta.

Vierailija

Olen pitänyt kotona. Ihan siitä syystä, etten jaksa kipeänä lähteä viemään lasta hoitoon. Helpompi pitää kotona.

Vierailija

Minusta on lintsaamista töistä, jos on niin hyvässä kunnossa, että jaksaa pieniä lapsia hoitaa, mutta jää silti kotiin. Siksi on minusta ihan selvää, että sairaslomalla levätään, ja puoliso vie lapset hoitoon. Jos puoliso ei voi lapsia viedä, saattaisivat lapset jäädä kotiin, koska sairas ei ole myöskään hoitoonvientikunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu. Jos mulla on esim kuumetta ja nuha, niin lapsi menee kyllä siinä, tehdään jotain rauhallista vain.
Jos oksennan ja ripuloin, eli tavaraa lentää jatkuvasti molemmista päistä ja elän vessassa suurimman osan aikaa päivästä, niin veisin hoitoon. Siis veisin, jos ne olisi jossain hoidossa :D olen kotona vielä lasten kanssa, joten lasten kanssa mennään myös sairaana. Ihanaa olisi jos mahdollista olisi sairastaa rauhassa.
Isät varmaan vie hoitoon jo pienestä nenän vuotamisesta.

Jep, ei muuta kuin lapsi tartuttamaan muita päiväkotiin.

Vierailija

Ap on itse yh ja päivähoito samassa pihassa ja olen kyllä aina hoitanut lapsen niin kipeänä kuin muulloinkin - olen kyllä tosi, tosi harvoin oikeasti kipeänä (ts. syy olla pois töistä). Siksikään en edes kehtaisi lusmuta kotona lapsen ollessa hoidossa kun ikkunastamme suora näkyvyys päiväkotiin ;D

Vierailija

Riippuu tilanteesta. Jos olen tosi kipeä, makaan kuumeessa peiton alla tms. niin toki se helpottaa paranemista, kun saa vain keskittyä itseensä. Mutta jos mies ei pysty viemään lapsia, niin en minä sieltä sängynpohjalta jaksa päiväkotiin asti mennä. 

Ja riippuu varmaan lapsestakin. Olin kerran vatsataudissa ja anoppi vei lapsen puistoon joksikin aikaa, niin että sain levätä. Takaisin tullessa sanoi, että nyt varmaan pärjätään, kun 3 v. esikoinen voi leikkiä rauhassa omassa huoneessaan. En oikein osannut sanoa siihen mitään. Nyt 9 v lapsi ei ole tähän päivään mennessä leikkinyt hiljaa omassa huoneessaan. =) Esikoisen kanssa ei paljon lepäillä, Se on sellainen ihana hirmumyrsky, joka pyörii ympäri kotia jättäen jälkeensä askartelukimalletta ja likaisia sukkia. 

Vierailija

Olin leikkauksessa ja sairauslomalla kuukauden. Lapsi (5 v) oli hoidossa. En päässyt aluksi sängystä ylös ja vaan nukuin. Olin hyvin kipeä. Mies vei aamulla ja minä hain autolla iltapäivällä, aluksi mies myös haki. Sairauslomaa minulla oli siksi, että en ollut työkunnossa. Miten siis jaksaisin siinä tilanteessa esim ulkoilla lapsen kanssa?

Toki sairausloman loppupuolella kun olin jo paremmassa kunnossa, lapsi oli hoidossa lyhyempää päivää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta on lintsaamista töistä, jos on niin hyvässä kunnossa, että jaksaa pieniä lapsia hoitaa, mutta jää silti kotiin. Siksi on minusta ihan selvää, että sairaslomalla levätään, ja puoliso vie lapset hoitoon. Jos puoliso ei voi lapsia viedä, saattaisivat lapset jäädä kotiin, koska sairas ei ole myöskään hoitoonvientikunnossa.

Mites yh?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat