Mä vihaan tätä masennusta ja väsymystä!

Vierailija

Olisipa hienoa, jos masennuksen voisi parantaa itse napista painamalla. En edes tiedä, millaista olisi olla energinen ihminen, joka jaksaa tehdä kaiken haluamansa. Olen kateellinen jaksaville ihmisille. Kohtalotovereita? Mistä te saatte energiaa, kun energiaa ei vain ole?

Kommentit (7)

Vierailija

Itselleni tuttu tilanne. Mutta kun ei ole energiaa, niin ei ole energiaa. Siihen ei juuri sillä hetkellä itselläni ainakaan mikään auta. Eniten on auttanut tilanteen hyväksyminen. Yrittää lopettaa itsensä soimaaminen. Antaa lupa vain olla tyhjänpanttina.

Sitten kun tulee vähän parempi päivä, yrittää tehdä sitä, joka itselle antaa edes vähän energiaa. Itsellä vaikka ulkoilu ja kahvilassa käynti. Jotain pientä mistä pitää.

Vierailija

minä uskaltauduin juuri varaamaan ajan mt puolelta, olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta koko elämäni. Saa nähdä mitä tapahtuu. Ehkä sinunkin kannattaisi yrittää hakea apua?

Joka tapauksessa olet tärkeä ja arvokas ihminen, juuri tuollaisena. Ole armollinen itsellesi, tee asioita mistä pidät. Hissukseen niitä pakollisia arkipäiväisiä, ei sinun tarvitse olla tehokas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

minä uskaltauduin juuri varaamaan ajan mt puolelta, olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta koko elämäni. Saa nähdä mitä tapahtuu. Ehkä sinunkin kannattaisi yrittää hakea apua?

Joka tapauksessa olet tärkeä ja arvokas ihminen, juuri tuollaisena. Ole armollinen itsellesi, tee asioita mistä pidät. Hissukseen niitä pakollisia arkipäiväisiä, ei sinun tarvitse olla tehokas.

Kyllä mä olen hakenut apua, mutta ei siellä avun piirissä saa käydä kuin max 10 kertaa. Enempään ei ole kuulemma resursseja.

ap

Vierailija

Tahdoin asua tietynlaisessa paikassa. Sain tahtomani odotettuani joitakin vuosia. Elämäni todellakin parantui ja jaksan paljon enemmän kuin aikaisemmin.  Masentuneen kannattaakin pyrkiä jotenkin muuttamaan sitä, mikä on muutettavissa ja hyväksyä se, mitä ei voi muuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tahdoin asua tietynlaisessa paikassa. Sain tahtomani odotettuani joitakin vuosia. Elämäni todellakin parantui ja jaksan paljon enemmän kuin aikaisemmin.  Masentuneen kannattaakin pyrkiä jotenkin muuttamaan sitä, mikä on muutettavissa ja hyväksyä se, mitä ei voi muuttaa.

Näinkin voi ajatella. Onhan se lohdullista ajatella, että joidenkin vuosien päästä lapset ovat isompia ja ehkä jaksan paremmin.

Vierailija

Syötkö terveellisesti? Ulkoiletko? Teetkö mitään fyysisesti kuormittavaa tai henkisesti virittävää? Tapaatko ystäviä?

Jo 2 em asian  muuttaminen voi viedä väsymyksen ja väsymyksen poistuminen voi viedä masennuksen - aina ei tiedä kumpi on kumpaa. Vääränlainen ravinto on ihan pahinta väsyneelle.

Itse kärsin CFSstä (chronic fatique syndrome) mikä on vuosien unettomuuden aiheuttamaa enkä selviäisi hengissä mikäli en tekisi joka päivä itse töitä oman hyvinvointini eteen. Järjettömästä väsymyksestä huolimatta en pysty nukkumaan, tänäänkin herätty hirveään päänsärkyyn jo 05....

Itselle ainakin nuo psykologin ja psykiatrian puolen tapaamiset oli ihan turhia, sellaista yksinpuhelua mistä ei ole mitään apua. En oikein ymmärtänyt mihin niillä tähdättiin? Tiedänhän minä mistä  mun väsymykseni johtuu, ei se juttelemalla parane!

Vierailija

Hanki kirkasvalolamppu. Pakota itsesi liikkumaan. Tää on nyt monelle kovaa aikaa. Lue ja liiku ja syö hyvin. Ulkona on kyl kaunista, kun sinne vaan menee. Ja vähän hemgästysliikuntaa....se auttaa. Tai mene johonkin harrastusryhmään. Nyt tarvitaan tsemppiä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat