Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ joka sopii nivelongelmaiselle?

Vierailija

Olen nyt maatalouslomittaja, eikä niveleni kestä tätä työtä enää. Olisiko ideoita vähemmän fyysisestä työstä? Onko hoitoala kokonaan suljettu pois? Etenkään koko aikaista kyykistelyä ja nostoja sekä ranteiden kääntelyä ei voi pian tehdä... Lääkärissä varmaan kannattaisi myös käydä? Nyt on tosin ollut asenne vaan et mobilat ja burana, se on tie onneen...

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Hoitotyö pistää selän, polvet ja ranteet koville, en suosittele. Joudun itsekin koko ajan tsemppaamaan päivittäisen kuntoilun kanssa, että saisin jotenkin pidettyä toimintakyvyn yllä. Ja hoidan vain kahta liikuntavammaista lasta kotona. sh

Vierailija

Istumatyö voisi sopia! Täytynee tosiaan lääkäriä konsultoida, onko hoitoa tähän ja mitä suosittelee :)

Vierailija

Tavanomainen toimistotyö varmaankin. Ne ovat kyllä aika kilpailtuja. Tietkoneen ääressä on taas ranteet ja niska-hartiaseutu yllättävän kovilla. Jos on opiskeluintoa, joku ravitsemusterapeutti tai psykologin homma, eli suurin osa, mitä mieleen tulee, on akateemisia hommia. Jos olet matemaattinen suunnitteluinsinöörin hommissa pääsee joskus koneen äärestä poiskin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jospa miettisit ruokavaliotasi

Sekin voi olla pielessä toki, mutta kyllä suurin ongelma on yliliikkuvuus... Lihaksia on vahvistettu juu mutta en osaa olla yliojentamatta. Lastat käsiin ja polviin?

Vierailija

Ei ole eds, tietääkseni. No se tässä onkin etten itsekään tiedä mikä voisi kiinnostaa. Ihmisläheinen työ ei ole pakollinen, mutta pärjään siinäkin. Värisilmää ei ole, joten luovat alat voi olla poissuljettuja, samoin parturi yms.

Vierailija

Unohda tuo istumatyö..ei kestä siinäkään. Olen entinen maatalouslomittaja ja nyt menossa uudelleen koulutukseen.. Nuoriso-ohjaajaksi on suunnitelmat. Lähihoitajakin voisi tulla kysymykseen, mutta siinäkin nostamista ja avustamista liikaa. 

Istuminen ei ole oikein liikkumiseen tottuneelle ratkaisu, mennään ojasta allikkoon. Fysioterapeuttikin oli tätä mieltä, että ei sovellu..

Vierailija

Eli pitäisi olla ala jossa saa liikkua, muttei tarvitse liikaa kuormittaa niveliä? Nuoriso-ohjaaja voisi olla muuten ok, mutten ole kauhean lapsirakas. Olen ollut nuorempana työkokeilussa päiväkodissa ja olihan se ihan mukavaa, mutten ole varma haluaisinko koko ikääni tehdä sitä...

Mites tuo puutarha-ala, onko alan asiantuntijoita paikalla?

Vierailija

Täällä myös lomittaja, joka harkitsee alan vaihtoa. Minulla myös nivelet paskana, sukurasitteena vielä paljon erilaisia nivelongelmia. Lähisuvulla nivelrikkoa, nivelreumaa ja minulla yliliikkuvuutta. On polvet, olkapäät, selkä, niska, ranteet ainakin huonolla tolalla. Missään nimessä en edes harkitse istumatyötä. Tykkään eläinten kanssa touhuilusta, joten ajattelin, että jos jotain pieneläimiin suuntautuvaa työtä keksisin. Toistaiseksi pitää nyt tätä työtä tehdä, kun ei muutakaan ole ja kun vakituinen pesti kerran on niin aina tämä työttömyyden voittaa. Eihän tällä alalla muutenkaan enää kauan töitä riitä, kun tilat vähenevät ja jäljelle jäävien tilojen lomitusoikeutta ollaan koko ajan rajaamassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat