Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule olemaan mieheni kanssa tasavertainen

Vierailija

Olen ollut mieheni kanssa useamman vuoden ja meillä on silloin tällöin kiistaa rahasta. Mieheni tienaa huomattavasti paremmin kuin minä, mikä ei sikäli haittaa koska meillä on tietenkin omat rahamme omiin menoihimme, mutta välillä mies olettaa että kulut jaetaan täysin puoliksi. Itselläni on velkaa mm. ulosotossa (onneksi ei enää paljoa) mutta silti. Mies tietää tästä ja toin sen asian suhteen alussa jo esiin ennen mitään yhteenmuuttoja. Asia oli miehelle täysin OK. Vuosi sitten mies osti meille asunnon, johon on tarkoituksena perustaa jossain vaiheessa perhe. Ymmärrän että mies on ottanut lainaa sitä varten ja maksaa siitä joka kk ison siivun pois. Mutta mies vaatii minulta vuokraa tästä asumisesta, onko oikein mitä mieltä olette? Siis eihän mulla vaihtoehtoja ole mutta olen perheessämme myös se kuka käy kaupassa, ostaa ruuat, tekee ruuat, siivoaa ja huolehtii kodista ja kodin "perustarpeista" eli puhdistusaineet, pesuaineet kylppärii

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Jos kulut eivät mene puoliksi, lyhentää velkaasi mies etkä sinä. Työnjaon tulisi parisuhteessa toki myös mennä tasan, joten otapa asia puheeksi miehesi kanssa.

Vierailija

Siis että menee hermo kirjottaa puhelimella tänne ku toi sivu hyppii miten sattuu eikä enää nää mitä on kirjottanut :| Eli siis, mies kuitenkin joskus kun myy asunnon, saa siitä kaiken tulon, mutta enhän mä saa siitä mitään. Ja kuitenkin nyt maksan ison osan "vuokraa" joka kk.. Mies asunnon halusi ostaa, on tiennyt aina rahatilanteeni ja myös se että useampi satanen menee mun pussista kauppaankin joka kk.. Toinen juttu on meidän kakkosauto mikä on yhteinen. Itse lasken tarkkaan kuinka paljon bensaa tankkaan ja mihin asti sillä pärjään, niin että ärsyttää kun mies lähtee sillä "huviajelulle" silloin tällöin muuten vaan kun sillä on kiva ajaa. Mutta tankatahan hän ei voi.. Mua on alkanut mietityttää kun koen olevani jotenkin aina ja kaikesta velkaa miehelleni että pystynkö tähän suhteeseen, en kuitenkaan koskaan tule olemaan tasavertainen hänen kanssaan raha-asioissa. Aina tuntuu että pitäisi kiitellä ja nöyristellä..

Vierailija

Raha on mikä ratkaisee. Tottakai sinä siivoat kotonasi etkä laskuta siitä! Etkä ole kokkikaan! Sovitte asumiskuluista tuloihinne suhteutetun prosenttiosuuden ja mies alkaa osallistua ravintokuluihin. Onhan meilläkin laskettu kun mies on pienituloisempi niin on vastuussa 30% asumiskuluista. Kumpikin pistää saman summan ravintokuluihin tilille josta maksetaan ruoka +pesuaineet ym.

Vierailija

No ei yhdessäasuessa makseta toiselle vuokraa. Oli tilanne kummin päin tahansa. Piste. Mut siis itse miehesi valitset ja voit nyt puhua hänen kanssaan tarkkaan, jotta tiedät kantsiiko niitä lapsia tehdä.
Mut siis oikeesti tätä samaa asiaa puidaan täällä palstalla nyt joka päivä.

Vierailija

Jos tilanne ei molempien mielestä ole oikein/kohtuullinen ei se sitä ole eikä sitä oikein voi muuttaa ulkopuolisten mielipiteellä. En lähtisi perustamaan perhettä tuohon tilanteeseen.

Vierailija

Ei tosiaankaan ole oikein. Jos hänellä on jotain vuokra-ajatuksia - jotka jo itsessään ovat täysin tökeröitä, kuka nyt vuokraa vaatii omalta puolisoltaan!!! - niin ne olisi pitänyt esittää jo ennen asunnon hankkimista. Jos taas hän ei kestä sitä, että hän maksaa enemmän, niin teidän olisi pitänyt hankkia sinun tulotasollesi sopiva asunto.

Au pairejakin kohdellaan paremmin kuin sinua. Ja sinä et ole mikään yhdistetty taloudenhoitaja-alivuokralainen-ym. tarpeiden tyydyttäjä, vaan elämänkumppani.

Lähde pois tuosta suhteesta. Miehesi vaikuttaa oikealta pikkuhitleriltä.

Vierailija

Jos kulut lasketaan noin tarkasti, myös työt kannattaa puolittaa yhtä tarkasti. Ala laskuttaa mieheltä ruokalaskusta hänen osuutensa (ei puoliksi vaan kulutuksen mukaan). Älä pyykkää tai tiskaa (laita tiskikoneeseen) hänen astioitaan. Siivoukset teette yhdessä tai vuorotellen. Toivottavasti sängyssänne on omat petarit ja peitot niin voit vaihtaa vain omasi... Jne.

Vierailija

Tasa-arvoinen elämä on varmaan ihanaa. Kaikki puoliksi. Kotityöt ja kulut. Kello ja kassamittari koko ajan mukana.

Minä olen sovinistimies. En siivoa, enkä tee ruokaa. Odotan säännöllistä seksiä.

Toisaalta maksan kaikki kulut ja teen taloudellliset päätökset. En koskaan länkytä mistään raha-asioista, paitsi tietysti jos nainen on tekemässä jotain taloudellista tyhmyyttä.  Perinteiseen malliin kun kuuluu, että mies elättää perheen taloudellisesti ja nainen sitten hoitaa ne asiat mihin pystyy.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki naiset olisivat avuttomia raha-asioissa. (Niin kuin esimerkiksi ap.) 

Vierailija

No kyllähän sä yksin asuessas maksaisit asumisesta myös jotain, vai? Millainen vuokra sulla on, markkinahinta vai tyyliin asunnon vastike? Mitä olette keskustelleet miehen kanssa tästä? Oletko sanonut että susta tuntuu ikävältä, miten mies suhtautuu? Jos maksat jo vuokraa, niin silloin kaikki ruoka- yms kulut pitää laittaa puoliksi, tietysti. Syöhän se mieskin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kulut lasketaan noin tarkasti, myös työt kannattaa puolittaa yhtä tarkasti. Ala laskuttaa mieheltä ruokalaskusta hänen osuutensa (ei puoliksi vaan kulutuksen mukaan). Älä pyykkää tai tiskaa (laita tiskikoneeseen) hänen astioitaan. Siivoukset teette yhdessä tai vuorotellen. Toivottavasti sängyssänne on omat petarit ja peitot niin voit vaihtaa vain omasi... Jne.

Just näin!

Tai katso vaikka netistä siivous-, pito-, tavarantoimitus-, yms. palveluiden hintoja ja laske omalle työllesi hinta. Älä unohda ilta-ja viikonloppulisiä. Ruuasta, bensasta veloitus kulutuksen mukaan. Jos teillä on lapsentekosuunnitelmia, niin laadi jo etukäteen hinta-arvio lastenhoidosta.

(Oikeasti neuvon lähtemään tuosta suhteesta. Miehesi on ihan kohtuuton ja voit olla varma, ettei hän tule laittamaan tikkua ristiin lasten hoitamiseksi. Todennäköisesti saat maksaa omasta pussistasi myös kaikki vauvanvaatteet ja hoitotarvikkeet sillä välin kun hän ostaa itselleen erilaista tekniikkaa, harrastevälineitä, uusia autoja, hienoja pukuja ja muuta maskuliinista tilpehööriä. Parempi nyt poistua takavasemmalle, kun teillä ei ole vielä lapsia etkä ole hassannut miehen paapomiseen kaikkia rahojasi ja itsekunnioitustasi.)

Monet miehet uskovat että kodin-ja lastenhoito on puuhastelua, joka hoituu naiselta kuin itsestään eikä ollenkaan niin arvokasta kuin se Työ, mitä he itse tekevät kodin ulkopuolella. Ei niin, että he itse silti haluaisivat kotiin "loikoilemaan" vaan pitävät mielummin säännöllisen päivätyönsä erilaisine virkistyspäivineen ja muine etuineen ja kahvi-ja ruokataukoineen.

Vierailija

Olen nainen, pidän kodin järjestyksessä, käyn kaupassa teen ruokaa, siivoan, annan pimppiä ja otan mieheltäni suihin. Mies pääasiassa elättää meidät sitten muuten.. Omat puhlaskumme ja hupimme maksamme. Mies tosin käyttää baarireissulla n. 500€ illassa kun mulla menee maksimi 100€ jos sitäkään, ja tähän sis. myös taksit. Mieheni haluaa usein että nautintoa saavat molemmat ja haluaa mielummin pillua kuin suihinottoa. Itse nautin suihinotosta siis antamisesta sen verran että saan siitä orgasmin ja jollain ehkä vähän sairaalla tavalla koen olevani miehelle sen velkaa kaikesta. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat