Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin nuoren näköiset yli kolmekymppiset?

Vierailija

Voiko mielestänne erittäin nuoren näköiset yli kolmekymppiset pukeutua nuorekkaasti? Itse aikamoinen babyface ja pienen kokoni takia käytän mielelläni vaatteita nuortenosastolta. Näin keski-iän kynnyksellä on oikein mukavaa, että minua luullaan välillä jopa 18-vuotiaaksi. 

Tänään kuitenkin yksi työkaverini avautui aiheesta. Taisi olla itsellään huono päivä, kun tiuski kaikille ja minulle sitten tiuskaisi ohimennen, että sinäkin voisit pukeutua niin kuin aikuinen eikä leikkiä teiniä.

Tarkoittaako kolmenkympin rajapyykin ylittäminen siis sitä, että pitäisi vetää tätivaatteet päälle, vaikka omistaa hyvän kropan, nuorekkaat kasvot ja oma vaatemakukin on enemmän sitä pillifarkku/tennari-linjaa?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Korjaus, kolmekymppinen EI ole keski-ikäinen. Haloo.

En ole niin väittänytkään. Puhuin YLI kolmekymppisistä ja sanoin lähenteleväni itse keski-ikää.

T. ap

Vierailija

Kateellinen?

Minusta on ihanaa pukeutua aikuisten vaatteisiin. Laadukkaisiin takkeihin, kenkiin jne. Jo teininä ihailin aikuisia vahvoja naisia, joilla oli oma tyyli. Nyt 27 vuotiaana yhä ihaillen ja loukkannun, jos minua luullaan parikymppiseksi. Niin me ollaan erilaisia kaikki : D

Vierailija

Jokainen pukeutuu ihan just miten haluaa. 

Mikä tässä nyt on pointti? Haluatko, että yhdessä kuorossa ylistämme sitä, että on luultu 18-vuotiaaksi (ei vissiin täyspäinen ollut arvioimassa tai mielistelyvaihde päällä)

Vierailija

Alle 40-50 vuotias ei ole keski-ikää nähnytkään.

Tietty jos koet olevasi niin sitten pukeutumisesi on huomionhakua ja yritystä olla muuta mitä onkaan. Sitä on niin vanha miksi itsensä kokee.

Vierailija

jos on nuorekas muutenkin. töissä on tälläinen yli kolmekymppinen, jota en kylläedelleenkään jaksaisi uskoa ainakaan päivääkään yli 20-vuotiaaksi. olisi karseaa nähdä hänet tätivaatteissa, kun on luonteeltaankin edelleen niin nuoren oloinen.

ehkä eri asia sitten jos pukeutuu kuin paraskin pissaliisa, se kun on sellainen myötähäpeätyyli jonka ehkä voi teineille antaa anteeksi siksi, että ovat kumminkin vasta teinejä.

Vierailija

Työkaverisi on varmaankin kateellinen siitä, että näytät niin nuorelta, ja sen takia möläytti noin tyhmästi. Tuskimpa olisi sanonut noin samalla tavalla pukeutuvalle, ikäisensä/vanhemman näköiselle ihmiselle...

Käytä just sellaisia vaatteita mistä itse tykkäät. 

Vierailija

Moni, myös ap, käyttää virheellisesti sanaa nuorekas. Se tarkoittaa ihmistä, joka on oikeasti jo iäkäs ja haluaisi olla nuoremmalta vaikuttava. Hän käyttää nuorekkaita vaatteita ja pyrkii nuorekkuuteen. Oikeasti nuori ei ole nuorekas. 

Vierailija

jos suomalaisen naisen elinajanodote on jotain 80 vuotta niin typerää kutsua vasta yli 50-vuotiaita keski-ikäisiksi.

Vierailija

Se on vaan kateellinen sulle :) Pukeudu ihan siten miten susta itsestä hyvältä tuntuu. Itsellä on ihan päinvastainen tilanne, olen vasta 20-vuotias ja moni on veikannut yli kolmekymppiseksi.. Ei kiva :D

Vierailija

Kyllä minäkin pidän ns. aikuisten vaatteista ja pidänkin laadukkaita aikuisten vaatteita esimerkiksi juhlissa, edustustilaisuuksissa ja muissa, missä tavallaan täytyykin vaikuttaa  ja näyttää aikuiselta, mutta vapaa-ajalla ja rennossa työssäni tykkään pitää pillifarkkuja, leggingsejä, tennareita, farkku- ja parkatakkeja, kesäisin farkkushortseja jne. 

En tiedä voisiko työkaveri olla kateellinen. Mielestäni hänkään ei ole mikään vanha harppu vaan ikäisekseen nuoren näköinen.

T. ap

Vierailija

Missä oikein olet töissä, jos tennarit ja pillifarkut on ok? Jos pukeutumisesi ei ole linjassa työpaikan ilmeen kanssa, oli kollegan reaktio ymmärrettävä. Nuoret voivat tehdä virhearviointeja tilanteen mukaisen pukeutumisen suhteen mutta yli kolmikymppisiltä kyllä jo voi odottaa esimerkiksi toimisto- ja asiakaspalvelutyössä asiallisia vaatteita. Tennarit, hupparit, pipot, t-paidat, lippalakit ym. vapaa-ajan vaatteet eivät ole tällaisia, mistään muotivillityksistä, tyyliin napapaidat, puhumattakaan. Jos taas työpaikalla ei ole pukeutumisella väliä, oli kollegan kommentti asiaton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Alle 40-50 vuotias ei ole keski-ikää nähnytkään.

Tietty jos koet olevasi niin sitten pukeutumisesi on huomionhakua ja yritystä olla muuta mitä onkaan. Sitä on niin vanha miksi itsensä kokee.

Anteeksi nyt, mutta mitä ikäluokkaa sitten edustaa 30-50-vuotias ihminen? Nuorisoako?! En millään usko, että varsinainen nuoriso (tällä hetkellä 90-luvun loppupuolella syntyneet)  on sitä mieltä, että heidän vanhempansa kuuluvat NUORISOON tai NUORIIN AIKUISIIN. Eiköhän se keski-ikä ole ikä nuoruuden ja vanhuuden välillä, halusit tai et. Vaikkeivät useimmat nykyiset keski-ikäiset toki näytäkään samalta kuin 1980-luvulla tai tanssi lavatansseja. Se taas johtuu siitä, että ajat ja muoti muuttuvat, musiikkimaku liittyy syntymävuosiin, ei ikään jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

jos suomalaisen naisen elinajanodote on jotain 80 vuotta niin typerää kutsua vasta yli 50-vuotiaita keski-ikäisiksi.

Mä aion elää vähintään 100-vuotiaaksi, joten olen keski-iässä 50-vuotiaana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat