Siis häh! Eikö nykyään karenssin jälkeen makseta enää ollenkaan työttömyysrahaa?
Mulle kävi siis pari kuukautta sitten todella huono tuuri: olin ollut noin puoli vuotta työttömänä saamatta yhtäkään työtarjousta. Lähdin sitten vajaan viikon ajaksi ulkomaille hautajaisten johdosta ja kotiin palattuani mulle oli tullut työkkäriltä kaksi työtarjousta. Hakuaika oli molemmissa päättynyt tietysti puoli tuntia ennen kotiintuloani.
No, arvatenkin karenssi napsahti ja papereissa lukee että työttömyysturvaa ei makseta 13.8 - 11.10. Laitoin siis heti 12.10 uuden hakemuksen ja äsken tuli päätös että mitään ei makseta, koska olen kieltäytynyt tarjotusta työstä.
Voisiko joku paremmin tietävä selittää, kuinka pitkään tää karenssi oikein sitten jatkuun?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo tuki haeta takautuvasti? Silloinhan sun pitää karenssin päätöksestä odottaa vielä kuukausi, ennen kuin voit hakemuksen laittaa sisään, jotta saat rahan karenssin jälkeiseltä ajalta.
Tämä on oikea vastaus annetuilla spekseillä.
Siis jos sun karenssi päättyi 11.10. niin ethän sä 12.10. voi vielä korvausta hakea! Ei ne sitä yhdeltä päivältä maksa. Laita se hakemus marraskuussa vasta kun on kk kulunut. Jälkikäteen se haetaan eikä etukäteen.
No oliko tullut työssäolokarenssi?
Eikö ulkomailla enää pääse nettiin? Pankkitunnuksilla toimiva asiointipalvelu on ainoa järkevä tapa asioida työkkärin kanssa.
Mokasit. Saat maksaa siitä karenssilla. mol.fi ja asiakaspalvelu siellä olis töitä vaikka muille jakaa
Ohitse aiheen, mutta kuinka ajoissa olette ilmoittaneet poissaolosta, jos loman aikana ei hae työttömyysturvaa? Eli siis ilmoittaa lomasta/poissaolosta etukäteen ja tältä ajalta saa lausunnon, jonka perusteella työttömyysturvaa ei makseta?
Näin ainakin Te-palveluiden puhelinpalvelussa ilmoitettiin, kun aiemman työttömyysjakson aikana kysyin asiasta. Onko kellään tuoreempaa kokemusta?
Asioinnin. Voi hoitaa sähköisestikin