Miten eroon huumeista?

Vierailija

Olen reilu kolmekymppinen arvostetussa asemassa työelämässä oleva nainen. Ystäväni ovat kaikki hyvissä duuneissa, rahaa riittää ja hyviltä näytetään.

Paitsi että tajusin olevani päihdekoukussa samoin kuin jokainen ystäväni.

Mikään aine ei saa minua sanomaan ei kiitos. Saatan yhden illan aikana vetää kokaiinia, kannabista, essoja, piriä. Päälle viinaa. Ja laskut tietysti hoidetaan rauhoittavilla.

Tätä joka viikonloppu. Maanantaina zombiena töihin, serotoniinit nollissa kun essojen voimalla riehuttu koko viikonloppu, nussien kaikkea mikä liikkuu ja tietenkään 0 tunnin yöunilla.

Olen onnistunut kuitenkin säilyttämään työni ja harrastamaan päälle vielä liikuntaa monta kertaa viikossa. Paitsi että pe-la-su olen kuutamolla aamusta iltaan. Maanantaina -kuten tänäänkin- rankaisen itseäni viikonlopun seikkailuista vetämällä hirveän juoksulenkin illalla, hikoillen paskan ulos kehostani. Tänäänkin vannon että ensi viikonloppuna en sekoile, mutta kun perjantai on, tiedän pöllyttäväni nokka valkoisena niin paljon kuin ehdin.

Pelkäään kuolevani tähän elämään. Toisaalta pelkään etten pysty nauttimaan mistään samanlailla kuin miten nautin huumeista. En piikitä itseäni enkä käytä arkisin, mutta määrät joita pystyn esim. kokaiinia vetämään, on niin järkyttäviä että niillä saisi ison miehen kaatumaan.

Miten saan tämän 10 vuotta jatkuneen sekoilun loppumaan? Mistä haen apua? En tarvinne vieroitusta, koska riippuvuus tuskin on fyysistä, lähinnä henkistä? Työterveyshuoltoon en kehtaisi mennä, koska pelkään että tieto leviäisi työpaikalle.

Pelkään että olen 10 vuoden kamanvetämisellä onnistunut saamaan peruuttamatonta vauriota itselleni. Ja ennenkaikkea, olen siinä reunalla että annanko mennä totaalisesti ja pistää kaiken paskaksi, ryhtyä kiskomaan kamaa päivittäin vai lopetanko totaalisesti.

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ystävät vaihtoon, muuta elämää tilalle ja jätä ainakin ne huumeet pois. Mistä muusta saat elämääsi kiksejä?

Jaa-a. En edes tiedä mistä saan kicksejä, muusta kuin äärimmäisestä huumeiden kanssa leikkimisestä? Ehkä seksistä?

Ystävät vaihtoon.. Tiedän :( Tuntuu vaan hirveeltä ottaa etäisyyttä ihmisiin joiden kanssa on 20 vuotta ollut. Ei kukaan muu koe elämäntapaamme ongelmallisena, kuulemma koska handlataan muu elämä niin hienosti, niin voimme ihan hyvin vähän viikonloppuisin sekoilla. "Vähän" ... joo.

ap

Vierailija

Voit hakea apua esim. A-klinikalta, mikäli sellainen paikkakunnaltasi löytyy. Varaa ihmeessä aika. Voit hakea myös paikkakuntasi päihdepalveluja netistä.

Ihmettelen kyllä miten pystyt tuohon. Ex-mieheni käytti mm. amfetamiinia (myöhemmin subutexia). Olen luullut, että piriä käytetään vain piikittämällä. Okei, mutta se ei ole oleellista. Älä missään nimessä anna periksi. Kaikki on mahdollista, kun vaan käännyt eri suuntaan elämässäsi. Nyt olen tuhoon tuomitulla tiellä. Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea apua esim. A-klinikalta, mikäli sellainen paikkakunnaltasi löytyy. Varaa ihmeessä aika. Voit hakea myös paikkakuntasi päihdepalveluja netistä.

Ihmettelen kyllä miten pystyt tuohon. Ex-mieheni käytti mm. amfetamiinia (myöhemmin subutexia). Olen luullut, että piriä käytetään vain piikittämällä. Okei, mutta se ei ole oleellista. Älä missään nimessä anna periksi. Kaikki on mahdollista, kun vaan käännyt eri suuntaan elämässäsi. Nyt olen tuhoon tuomitulla tiellä. Tsemppiä!

Juu, kyllä piriä olen viimeiset 10 v säännöllisen epäsäännöllisesti ihan nenän kautta nauttinut.

Soitan A-klinikalle tänään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Soitan A-klinikalle tänään.

ap

Hyvä sinä, tsemppiä kovasti! 

Tulehan sitten kertomaan, että kuinka homma etenee.

Vierailija

Nyt vain reippaasti ostamaan jesaria rautakaupasta, viikonlopun koittaessa teippaat ranteet että voit oikein kaksin käsin kiskoa sitä paskaa sisuksiisi. "En tarvitse vieroitusta", just joo, vaikutatkin ihan semmoiselta tavalliselta "viihdekäyttäjältä",  joka ajattelee vain omaa nautintoaan. Elämäsi on köyhää ja merkityksetöntä, yrität tuota surkeutta sitten peittää kamalla, "kun se antaa niin paljon." Se hautapaikan peräseinä tulee vastaan enne kuin huomaatkaan, lopun alkua on se ensimmäinen maanantai kun jäät kotiin korjailemaan. Voisitko siis mahdollisimman nopeasti hoitaa itsesi pois kuluttamasta yhteiskunnan terveyspalveluja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain reippaasti ostamaan jesaria rautakaupasta, viikonlopun koittaessa teippaat ranteet että voit oikein kaksin käsin kiskoa sitä paskaa sisuksiisi. "En tarvitse vieroitusta", just joo, vaikutatkin ihan semmoiselta tavalliselta "viihdekäyttäjältä",  joka ajattelee vain omaa nautintoaan. Elämäsi on köyhää ja merkityksetöntä, yrität tuota surkeutta sitten peittää kamalla, "kun se antaa niin paljon." Se hautapaikan peräseinä tulee vastaan enne kuin huomaatkaan, lopun alkua on se ensimmäinen maanantai kun jäät kotiin korjailemaan. Voisitko siis mahdollisimman nopeasti hoitaa itsesi pois kuluttamasta yhteiskunnan terveyspalveluja?

Voi miten kauniisti kirjoitat. Vai että kulutan yhteiskunnan terveyspalveluita? En ole viimeiseen 10 vuoteen käyttänyt sinun tai kenenkään muunkaan verorahoja "terveyspalveluiden" muodossa. Käytän työpaikkani maksaa yksityistä terveydenhuoltoa. Ja vuosittain maksan veroja sen verran päälle kymppitonnin että sinunkin kaltainen puskista huutelija saa sen lapsensa vietyä korvalääkäriin terveysasemalle. Miksi SINULLA on oikeus kuluttaa terveyspalveluita, mutta minulla ei?

Olen ajanut itseni paskaan jamaan, mutta vittuilu, syyllistäminen eikä tuollainen "hoida itsesi pois kuluttamasta yhteiskunnan terveyspalveluita" - päänaukominen auta. Pyysin apua, oletko ylpeä päästessäsi aukomaan naamaasi ihmiselle joka on huonossa jamassa? jei, oletpa rohkea.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat