Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ilmiantaisitko siskosi tässä tilanteessa?

Vierailija

Vanhin siskoni on 30 minä olen 21 ja pikkusisko 16. Isosisko haki minulle usein juomat kun olin alaikäinen ja nykyään hän hakee pikkusiskolle myös.
Sain äidiltä kuulla äsken isosiskon laverrelleen hänelle, että pikkusisko 16 v oli ollut juomassa lauantaina. Tajusin samalla kuka laverteli aina minusta kun olin teini :D
En ymmärrä isosiskoni motiiveja. Ensin hän itse hakee juomat ja sen jälkeen pyhimyksenä kertoo äidille. Jättää tietenkin kertomatta oman osuutensa asiaan. Tekisi mieli kertoa pikkusiskolle kuka oli hänestä kannellut niin saisivat keskenään puida asiaa.
En tietenkään pidä alaikäisen juomista hyvänä, mutta onhan tuo asetelma todella kiero ja nuoremmalle voi käydä jotain kun vanhempi sisko pyytää lastenvahdiksi ja maksaa pullolla halpaa viiniä. Pikkusisko jäi kahden viikon kotiarestiin.

Kommentit (10)

Vierailija

Itse ilmoittaisin suoraan poliisille. En voi sietää aikuisia ihmisiä, jotka ostavat alaikäisille alkoholia/tupakkaa.

Vierailija

Kerro pikkusiskolle kuka oli juorunnut ja siinä samalla voit mainita äitille että isosiskopa ne huomat on teille hommannut :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerro pikkusiskolle kuka oli juorunnut ja siinä samalla voit mainita äitille että isosiskopa ne huomat on teille hommannut :D 

oho, siis juomat!

Vierailija

Jopas on pipo kiristynyt sitten 90-luvun. 16-vuotiaiden juominen oli ihan normikäytöstä, johon eivät edes poliisit puuttuneet mitenkään, jos ei häiriötä aiheutettu. Ihan hirveitä juoppoja meistä kaikista sitten tulikin, toki. ;) Ottakaa nyt ihan iisisti.

Vierailija

Kertoisin pikkusiskolle kuka on juorunnut ja äidille kuka juomat on hankkinut. Sen pidemmälle en asiaa veisi.

Vierailija

Totta kai kerrot äidillenne, kerro samalla että siskosi hommasi aikoinaan viinat sinullekin. Itse kertoisin tämän molempien läsnäollessa ja naureskellen. Näin sisko ei voi peitellä reaktiotaan ja väittää äidillenne myöhemmin että valehtelisit. Selän takana en kertoisi, siitä menisi välit vielä pahemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin pikkusiskolle kuka on juorunnut ja äidille kuka juomat on hankkinut. Sen pidemmälle en asiaa veisi.

Samoin tekisin itse. Toki tämän jälkeen voi 16-vuotias joutua hankkimaan itselleen uuden juomien hakijan.

Vierailija

Äitille viestiä, että siskosi ne juomat on ostanut. Turha sotkea pikkusiskoa juttuun enempää, on varmasti jo kunniansa kuullut.

Vierailija

Olen pyöritellyt tätä asiaa tässä hetken ja tulin siihen tulokseen, että isosisko on katkera. Hän sai ensimmäisen lapsensa 16-vuotiaana, eikä sen vuoksi ole elänyt tuota aikaa muiden nuorten tavoin. Ilkeä hän ei missään nimessä luonteeltaan ole. Todella kultainen ja maailman paras äiti omille lapsilleen.
Ensin ajatukseni oli ilmiantaa, mutta en ole enää ollenkaan varma kenelle sanon ja mitä. Äiti katkaisisi luultavasti välit vanhimpaan ja soittaisi aivan itse ne poliisit. Hänellä on todella tiukka linja alkoholiin ja soittaessaan minulle nuorimman siskon kiinni jäämisestä, hän itki. Vanhin katkaisisi välit tietenkin minuun. Nuorimmasta en osaa sanoa luultavasti hän ainakin suuttuisi kovasti vanhimmalle siskolle.
Tämä onkin hieman kinkkisempi juttu en haluaisi koko perhettä repiä.
Ap

Vierailija

Eli vanhimmalla siskolla 30v on 14v ikäinen lapsi ja ostelee 16v pikkusiskolleen juomia. Just just.. Ei ihan mee läpi nyt :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat