Av:n aatelisia paikalla?

von Virtanen

Oletko itse aatelinen, kuulutko aatelissukuun, onko suvussasi nykyisiä tai entisiä aatelisia tai kenties vielä korkeampiin säätyihin kuuluvia? Suvun nimenkin saa kertoa ellei kyseessä ole harvinainen jonka voisi helposti tunnistaa. Myös kiinnostaisi, minkä maalainen aatelissuku ja onko kartanoita tai muita hienoja paikkoja suvullanne.

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai, mä luulin, että tarkoitit AVllä erityisesti ansioituneita trolleja.
Ei sit.
Hei sit.

Hahaa, sama. Tai sitten meitä täällä viime vuosikymmenen puolella hengailleita...

Ap

Vierailija kirjoitti:

Ei sit.
Hei sit.

Heh, aatelia ovat nämä mestaritrollaajatkin!

ap

Vierailija

Olen mä av aatelinen ja kyllä melkein aatelisia ollaan. Ei aateloituja mutta erään herttuan lähipiiriä kyllä esi-isät olleet. Se kieltämättä huvittaa että esivanhemmat on omaisuudet rällänneet ja nyt minä istun sosiaalituilla elävänä köyhänä luuserina paikkakunnan yhdessä rähjäisemmistä taloyhtiöistä. Jopa pakolaiset pääsee täältä pois mutta en minä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sit.
Hei sit.

Hahaa, sama. Tai sitten meitä täällä viime vuosikymmenen puolella hengailleita...

Meitä viime vuosituhannenkin puolella aloittaneita on ja kahdessa polvessa vierekkäin palstailevia ;)

Vierailija

Aateluus menee niin kauas muinaisiin aikoihin, etten kehtaa asialla leveillä. Vaakuna kuitenkin löytyy erään pikkukunnan kirkosta. Nykyään ei ainakaan Suomessa ole tuon aatelisen nimen kantajaa, ollaan tavallisia persjalkaisia tallaajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aateluus menee niin kauas muinaisiin aikoihin, etten kehtaa asialla leveillä. Vaakuna kuitenkin löytyy erään pikkukunnan kirkosta. Nykyään ei ainakaan Suomessa ole tuon aatelisen nimen kantajaa, ollaan tavallisia persjalkaisia tallaajia.

Mikset vaihda nimeä ? :D

Vierailija

No isoisoäiti oli aatelinen. Meni rakastumaan suomalaiseen palkolliseen ja karkasi tämän kanssa Suomeen. Suku on siis ruotsalainen. Isoisoäiti suljettiin suvusta pois eikä aatelisuus periytynyt sen vuoksi.

Mitä yksi sukulainen on sukututkimusta tehnyt, ollaan pystytty tutkimaan tuota sukua ihan 1500-luvulle asti. Pääsääntöisesti ollaan pysytty Ruotsissa ja sen hovissa. Ihan tarkkaa tietoa minulla ei ole yksityiskohdista mutta ilmeisesti esi-isäni ovat olleet Flemingejä. 

Tutkimusta tehnyt sukulainen kuoli jo vuosia sitten ja harmittaa kun en kysellyt enempää. Ajattelin itse alkaa tutkia asiaa lisää kunhan  vain saisin aikaa tuolla harrastukselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaihda nimeä ? :D

Nykyinenkin on riittävän harvinainen ja hienostunut, mutta ei vaadi tavaamista suomenkielisellekään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat