Hohhoi lähdettiin 4v tytärpuolen kanssa lomalle
Viikko ollaan, äiti pisti mukaan kolmet reikäiset legginssit, yhden T-paidan ja kaksi pitkähihaista jotka kummatkin reikäisiä. Kiva kiva.
Kommentit (26)
Sinun tilanteessa minä ostaisin tytölle vaatteita. :(
Missäs isän hankkimat vaatteet on?
Isä ostaa usia vaatteita, jotka jää hänen luo. Eikö aika monilla muutenkin ole melkein kaksinkertiaset tavarat, niin että ei tarvitse kuljetella?
Ostatte vaatteet, Jotka jää teidän luo
Vierailija kirjoitti:
Isä ostaa usia vaatteita, jotka jää hänen luo. Eikö aika monilla muutenkin ole melkein kaksinkertiaset tavarat, niin että ei tarvitse kuljetella?
Pienet kasvavat nopeasti, kaksinkertaiseten vaatevarastojen pito viikonloppuvierailuiden takia on rahan tuhlausta.
Toisaalta jos lähivanhempi on tuolla tasolla, niin pakkohan lapselle on vaatteita hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Onko isä laiminlyönyt elarit?
Ei ole. Elareita maksetaan kyllä niin avokätisesti että kyse ei ole siitä etteikö vaatetta olisi. Ei vaan haluta laittaa niitä meidän kanssa matkalle mukaan, siis ihan tahallaan tekee tämän. Pakkohan se on ostaa taas uudet vaatekerrat. Meille ne on aina viety mutta lapsi tahtoo niitä sinne äidin luo viedä ja sille tielle on jääty.
Vierailija kirjoitti:
Meille ne on aina viety mutta lapsi tahtoo niitä sinne äidin luo viedä ja sille tielle on jääty.
Tuossa tilanteessa varmasti sanoisin lapselle että nyt niitä ei enää viedä vaan vaatteet on hänellä käyttössä sitten kun hän taas tulee isän luo.
Lasten vaatteet ei edes maksa paljon. Ostaisin tytölle mieleisiä vaatteita ja antaisin viedä mukanaan jos haluaa. Vaatteethan on tytön omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Elareita maksetaan kyllä niin avokätisesti että kyse ei ole siitä etteikö vaatetta olisi. Ei vaan haluta laittaa niitä meidän kanssa matkalle mukaan, siis ihan tahallaan tekee tämän. Pakkohan se on ostaa taas uudet vaatekerrat. Meille ne on aina viety mutta lapsi tahtoo niitä sinne äidin luo viedä ja sille tielle on jääty.
kiusaa se on pienikin kiusa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiusaa se on pienikin kiusa.
Kuka kiusaa omaa lastaan?
Älkää lähtekö tollaseen mukaan. Lapsen äiti on selvästi kypsymätön eikä tajua, että tekee hallaa vain omalle tyttärelleen. Ostatte reissusta tavittavat vaatteet ja annatte tytön viedä ne halutessaan äitinsä luo. Olkaa te aikuisia ja ajatelkaa tyttöä, niin kuin varmasti teettekin.
T. Mummi , joka on kokenut tuon saman pojantyttärensä kautta.
Silloin harvoin, kun saan pojantyttäreni(vanhemmat eronneet ja äiti lähivanhempi)kylään, tulee hän äidiltään risaisissa ja vähissä vaatteissa. Vain ne vaatteet jotka päällään. Ei yöpukua ei vaihtovaatteita. Olenkin alkanut keräämään varastoon kirppareilta hyviä vaatteita, jotka pesen ja silitän valmiiksi. Tyttö käyttää niitä minun luonani ja jotain aina vie halutessaan mukanaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet kasvavat nopeasti, kaksinkertaiseten vaatevarastojen pito viikonloppuvierailuiden takia on rahan tuhlausta.
Toisaalta jos lähivanhempi on tuolla tasolla, niin pakkohan lapselle on vaatteita hankkia.
Kirpparilta saa aika halvalla tuon ikäisen vaatteita, varsinkin tyttöjen vaatteita on runsaasti myynnissä. Ei niitä vaatteita nyt kuitenkaan mitään kauheaa määrää tarvitse olla.
Ed. mummi jatkaa vielä...
Ajattelen aina jo tulevaisuutta,että kun tyttö on vanhempi, hän osaa pakata itse yökyläilykassin.
Vierailija kirjoitti:
Ed. mummi jatkaa vielä...
Ajattelen aina jo tulevaisuutta,että kun tyttö on vanhempi, hän osaa pakata itse yökyläilykassin.
Hienoa, just noin. Aikuisten pitää yritttää nousta tollasen kiusanteon yläpuolelle. Olet varmasti tärkeä tytölle ja hienoa ettet näytä harmiasi tytön äidin käytöksestä lapsenlapsellesi.
Olen itse joutunut lapsena olemaan "välissä" ja kuuntelemaan kun huonosti käyttäytyvää äitiäni syystäkin moitittiin. Mutta silti se satutti mua vaikka tilanteen tavallaan ymmärsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten vaatteet ei edes maksa paljon. Ostaisin tytölle mieleisiä vaatteita ja antaisin viedä mukanaan jos haluaa. Vaatteethan on tytön omia.
Totta. Typerää aikuisilta olisi lähteä tuollaiseen. Lapsihan siitä kärsii.
Lähivanhemman kanssa voisi ottaa puheeksi sen, onko lapsella mahdollisesti vaatteista pula kun joutuu noin risoissa olemaan. Eli että pitäisikö järjestää tuttavapiirissä vaatekeräystä tai vastaavaa lähivanhemman auttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähivanhemman kanssa voisi ottaa puheeksi sen, onko lapsella mahdollisesti vaatteista pula kun joutuu noin risoissa olemaan. Eli että pitäisikö järjestää tuttavapiirissä vaatekeräystä tai vastaavaa lähivanhemman auttamiseksi.
Näin minäkin aluksi luulin ja alettiin ostaa vaatetta, suunnileen joka kerta kun lapsi kävi piti olla ostamassa uutta vaatetta. Mies sitten meni käymään tuolla perheen luona ja paskanmarjat. Lapsella oli ihan hillittömästi vaatteita ja kaapissa oma pino jossa ne resuvaatteet oli jotka ilmeisesti oli niitä vaatteita joita lähetettiin meidän luo.
Mies sitten puhui tälle äidille asiasta, ja hetkeksi tilanne paranikin mutta nyt tämä äiti on riitautunut miehen sukulaisten kanssa ja kosto menee taas lapsen kautta.
En itse tunne tätä äitiä, ollaan ok väleissä enkä ikinä puhuisi pahaa lapsen kuullen edes miehelleni. Mutta aika helkkarin ärsyttävä tilanne. Uudet vaatteet on hankittu ja laukku joka lapsen matkaan lähtee tältä reissulta on jo pakattu.
Ap
Ostoksille vaan! Älä välitä moisesta!