raskausajan akne !

paise

Help! Itse olen rv 17 ja naama on plussaamisesta asti ollut hirveän huonossa kunnossa.. enkä meinaa mitään pieniä näppyjä, vaan ihan akne koko naamassa.

Normaalisti iho hyvä, ei mitään kummempia näppyjä. Tää raskaus toinen, ensimmäisessä oli sama homma. Sillon en hakeutunut lääkäriin, kärsin vain ja sain muistoksi hirveät arvet. Nyt mietinkin että onko olemassa edes lääkkeitä raskausajan akneen? Toivottavasti joku osaisi vähän kertoa.
Kiitos jo etukäteen 

Kommentit (7)

Vierailija

Sama ongelma. Näppylät levisivät raskausaikana kasvoille, rintakehälle, niskaan, selkään ja päälaelle. En ole itsekään tiennyt, mitä tehdä. Hiukset vuorostaan on hamppumaisen kuivat, vaikka ennen raskautta ne oli hyvinvoivan ja kiiltävän näköiset. Hormonit...

Vierailija

Minulla oli sama juttu tässä toisessa raskaudessa. Nyt jo pitkästi voiton puolella aknesta ja viikkoja yli 20. 

Valitettavasti hormoni akneen on keinot vähissä :( sen sain kokea itsekin. Mutta kokeile ainakin nämä:

- Suolasaippua 

- Lush:in aloe Vera pohjainen voide akneen

- merisuola-oliiviöljyseos. Tehdään itse ko. aineista suhteessa puolet ja puolet. Hierotaan naamaan naamioiksi ja huudellaan pois. Öljy jää ihoon, mutta anna sen olla vaikka voikin tuntua epäilyttävältä. Älä laita muita kosteusvoiteestakin. Minulla se vei ainakin pahimman punotuksen ja ärtyneisyyden. Pahimpia finnejä ei vienyt tämäkään...

Vierailija

Minulla akne räjähti kun tulin raskaaksi mutta rauhoittui itsestään joskus 20 viikon kohdalla. Enimmäkseen se vaan piti kestää. Jotain voidetta saattoi käyttää, olisiko ollut Skinoren. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama juttu tässä toisessa raskaudessa. Nyt jo pitkästi voiton puolella aknesta ja viikkoja yli 20. 

Valitettavasti hormoni akneen on keinot vähissä :( sen sain kokea itsekin. Mutta kokeile ainakin nämä:

- Suolasaippua 

- Lush:in aloe Vera pohjainen voide akneen

- merisuola-oliiviöljyseos. Tehdään itse ko. aineista suhteessa puolet ja puolet. Hierotaan naamaan naamioiksi ja huudellaan pois. Öljy jää ihoon, mutta anna sen olla vaikka voikin tuntua epäilyttävältä. Älä laita muita kosteusvoiteestakin. Minulla se vei ainakin pahimman punotuksen ja ärtyneisyyden. Pahimpia finnejä ei vienyt tämäkään...

Öljy tukkii ihohuokosia, joten olisin tuon naamion suhteen kriittinen. 

Vierailija

Niin minäkin ajattelin tuosta öljystä. Käskettiin kuitenkin kokeilla, ja se olikin sen arvoista. 

Toisethan myös pesevät sen öljyn pois. Kasvovedellä vähintään. Itse päätin käyttää poispesua jos öljyn jättäminen (tai siis huuhdellaanhan se vedellä ja pyyhe kuivauskin vie isoimmat pois) on virhe. Jostain syystä ei ollut, vaan iho näytti seuraavana aamuna jo paljon terveemmältä. Vaikka ne pahimmat finnit toki oli ja pysyi. Niihin ei nuo pehmeet konstit paljon tehoa siinä hormonimyrskyssä...Mutta ei enää hehkunut koko naama ärtsyn punaisena.

Vierailija

suolasaippuaa kasvojen pesuun. Minä olen tehnyt joskus naamion merisuolasta ja hunajasta, sekin toimi rauhoittavasti, jos ei tuota öljyä uskalla kokeilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat