Millainen on "normaalia" sisarusrakkautta?

Vierailija

Kysyn siis koska olen tavannut mukavan ja kiinnostavan miehen, mutta hänessä on eräs erikoinen piirre.

Olemme siis parikymppisiä (minä 21 ja mies 22) ja tapasimme korkeakoulussa. Mies on kaikin puolin ihana, ulkonäöltään sellainen söpö nörttipoika, aika viattoman ja kiltin oloinen.

Ainoa asia mikä mietityttää, on se että miehellä on kaksossisko. Eihän tuossa muuten mitään, mutta ovat todella, todella läheisiä. Tuo kyseinen sisko on siis samalla alalla ja samassa ryhmässä kanssamme. Ovat kirjaimellisesti aina yhdessä. Sama kaveriporukka, samat tunnit ja asuvat käsittääkseni aika lähekkäin.

Illanvietoissa ovat aina yhdessä ja sisko vaikuttaa välillä vähän sairaanloisen omistushaluiselta veljeään kohtaan. Esim. saattaa ahdistua jos veli katoaa illanvietosta jonnekin tms.

Siskokin on siis todella ihana ihminen, mutta minusta tuollainen käytös on vähän erikoista.

Opiskelemme IT-alaa ja ovat molemmat vähän sellaisia ujoja omassa seurassaan viihtyviä nörttejä. Olen muuten huomannut miehessäkin sellaisia piirteitä, että saattaa olla "mustasukkainen" jos joku mies tulee iskemään siskoaan baarissa.

Mitä mieltä olette? En ole koskaan ollut aiemmin tekemissä kaksosten kanssa, joten en pysty hahmottamaan onko tälläinen käytös normaalia. Mutta kukaan tuntemani sisaruspari ei toimi tuolla tavalla, vaikka läheisiä olisivatkin.

Sisko taisi joskus jossain illanvietossa avautuakin, että ovat noin läheisiä siksi koska ovat viettäneet syntymästä saakka koko elämänsä yhdessä lähes 24/7 koska kotiolot olivat vaikeat.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No en nyt perversseinä pitäisi, mutta tuntuu aika klassiselta asetelmalta: impulsiivinen sisko jolla on velikompleksi ja vähän nössykkä velipoika.

En alkaisi mihinkään, siskosta koituu ongelmia jos et miellytä kaikkia hänen toiveitaan. Älä edes jaksa kuvitella ettei sisko tunkisi osaksi elämäänne.

Vierailija

En tunne ketään miestä joka olisi noin läheinen siskonsa kanssa mutta kaipa se on sama kuin kaksi siskosta jotka ovat läheisiä. Mulla on tällaiset kaverit. Ovat siis keskenään parhaita kaveruksia ja kotoa kun aikoinaan muuttivat niin muuttivat yhteen. Pari vuotta asustelivat kahdestaan kunnes sitten toinen muutti poikaystävälleen. Heillä on lähestulkoon yhteiset kaverit mutta molemmilla on muutama oma ystävä (minä esim olen ollut molempien kaveri ala-asteelta saakka). Eivät he ole mustasukkaisia toisistaan.

Toisaalta kun ajattelen esim minut ja veljeäni (emme ole mitenkään kovinkaan läheisiä) niin ymmärrän tuon ettei tykkää jos baarissa joku tulee iskemään.. Emme pyöri samoissa porukoissa missään mutta tulemme kyllä toimeen keskenämme ja tapaamme aina kun käyn vanhemmillani (hän asuu vielä siellä, on 19v ja aloittaa armeijan vuoden alussa). Voisin silti kuvitella että jos olisimme yhtäaikaa baarissa ja joku mies tulee vikittelemään minua niin ei se kauheen kiva tilanne veljelleni olisi. Kyllä hän on aina tullut toimeen poikaystävieni (niiden kahden) kanssa eikä ole mitenkään ylisuojelevainen minua kohtaan mutta tommonen baarista iskeminen on vähän eriasia.

Minä olen siis myös 21v, veljeni tosiaan 19v. Nuos siskos-kaverini ovat 21 ja 23v.

Ehkä vähän outoa mutta en näe tossa mitään pahaa tai syytä lakata tapailemasta sitä miestä :)

Vierailija

Minulla on kaksosveli, mutta emme todellakaan ole noin läheisiä. Ihan samanlainen veli hän minulle on kuin pikkuveljeni. Olisin varovainen, en nyt tosiaan mitään insestiä epäilisi, mutta tuo kertoo jo paljon jos tyttö ahdistuu ilman veljeään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaksosten suhteet toisiinsa saattavat olla vähän erilaiset kuin tavallisten sisarusten välillä.

Identtisten kaksosten. Tavalliset kaksoset eivät eroa mitenkään muista sisaruksista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No en nyt perversseinä pitäisi, mutta tuntuu aika klassiselta asetelmalta: impulsiivinen sisko jolla on velikompleksi ja vähän nössykkä velipoika.

En alkaisi mihinkään, siskosta koituu ongelmia jos et miellytä kaikkia hänen toiveitaan. Älä edes jaksa kuvitella ettei sisko tunkisi osaksi elämäänne.

Läheisriippuvaisen ja mustasukkaisen siskon saa kyllä helposti syrjäytettyä.

Vierailija

Sanoisin kanssa, että et menetä mitään jos yrität miehen kanssa jotain! :) Jos sisko alkaa hankalaksi, niin kokemuksesta sanon että mies valitsee lopulta aina sen oman kullan kuin kiukuttelevan ja hankalan siskon.

Vierailija

Sanoisin, että go for it. Jos sisko jossain vaiheessa aiheuttaa suhteeseenne harmia tai murheita ja mies menee hänen puolelleen niin sitten lähde karkuun ja äkkiä. Jos ei yritä ei voi onnistua & aika näyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Identtiset kaksoset voivat olla eri sukupuolta. Tämä oli uutinen muutama vuosi sitten. Harvinaista, mutta mahdollista.

Saisiko lähteen? Kuulosti niin oudolta, että yritin googlaamalla etsiä aiheesta tietoa, mutta en löytänyt mitään, mikä tukisi väitettä. Identtiset kaksosethan syntyvät niin, että yksi hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahtia, jolloin alkaa kehittyä kaksi alkiota. Koska alkuperäinen alkio voi olla vain jompaakumpaa sukupuolta, tulee myös kaksosille tämä sukupuoli. Ainoa poikkeus, mikä tulee mieleen, on, että kehityshäiriön, hormonaalisten syiden tms. vuoksi toisen kaksosen sukupuoliset tunnusmerkit eivät kehity niin kuin pitäisi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat