Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Ystävä pyysi yllättäin kaasoksi, mutta mulla ei varaa lähteä häihin

Vierailija

Ystävä päätti järjestää häät tosi nopealla aikataululla, eli joulun alla on juhlat. Pyysi mua kaasoksi ja innoissani totta kai suostuin, mutta tajusin nyt että ei ole varaa ryhtyä hommaan :( Häät ovat noin 800 kilometrin päässä kotoani, joten jo paikalle pääsy on ongelma, ja sitten vielä juhlavaatteen ostaminen.

Mitä ihmettä teen? En vaan yksinkertaisesti kehtaisi perua osallistumistani! Kertoi kyllä että polttareita tai vastaavia ei järjestetä, joten kaasous koskee vain hääpäivänä avustamista yms. Mitään ideoita kellään?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Missä päin asut ja missä juhlat? Avaa vähän. Onnibussilla pääsee todella halvalla, kun matkat tilaa ennakkoon. Juhlamekonkin voi hyvin löytää joko kirpparilta tai netistä halvalla, jos vain viitsii etsiä. Ei hätä ole tämän näköinen, en jättäisi hyvän ystävän kaasona olemista väliin tämän takia!

Vierailija

Etkö omista yhtään sopivia juhlavaatteita? Ei ole pakko ostaa uusia. Millä kulkuneuvolla matka olisi tehtävä?

Vierailija

Ilmeisesti bussilla olisi matka tehtävä. Justiin laskeskelin ettei omalla autolla kannata lähteä, vaikka ottaisikin kimppakyytiläisiä. Asun Keski-Suomessa ja juhlat pohjoisessa. Mulla on ihan nättejä vaatteita, mutta ei mitään sellaista missä voisin häihin lähteä. Tosin kaveri ei esittänytkään minkäänlaisia toiveita asusta, joten kai aika itse saan päättää millaisessa lähtisin

ap

Vierailija

Ihan ohiksena, onnibussilla ei pääse joka paikkaan ja aina ei ole muita samasta suunnastakaan menossa. Mulla nämä matka ovat aina hankalia, kun itse asun lännessä ja suku idässä. Poikittaisliikenteeseen ei ole ikinä mitään alennuksia ja aina on 2-3 junan vaihtoa, osa matkasta ärsyttävissä taajamajunissa tai kiskobussissa. Koettakaapa mennä Vaikka Kristiinankaupungista Kiteelle. Matkani ei ole tämä, mutta verrattavissa, tuonne päin.  En ole ap, mutta aina ei ratkaisu ole suurten paikkakuntien välillä kulkeva liikenne. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on myös mennä kimppakyydillä muiden vieraiden kanssa.

Muuten hyvä, mutta olen ainoa vieras täältä pain :(

ap

Vierailija

Juhlavaatteet voi myös lainata! Sana kiertämään, ei mekkoja kannata edes ostella joka juhliin uusia.

Kimppakyydit VR:n tarjousliput, Onnibus ja muut matkustustavat ovat aivan kohtuuhintaisia.

Vierailija

Jos kyseessä on paras ystäväsi (kuten kaaso yleensä on), luulisi morsiusparin olevan halukas avustamaan sinua esimerkiksi matkakuluissa tai majoituksessa paikan päällä. Joskus pitää vain uskaltaa pyytää apua.

Vierailija

Sano morsiamelle että ei ole varaa mekkoon, jospa se menis jenkkityyliin ja kustantais sulle puvun. Tai kattelet halpaa mekkoa kirppareilta yms..

Ite oon jättäny parit häät tänä vuonna väliin ku en jaksanu mennä 😁 kaasonhommat on kyllä vaikea perua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ja ajattelit sitten tulla sieltä 800 km päästä takaisin samana iltana? Sunhan pitää yöpyäkin.

Yöpaikan sieltä saan, mutta tää matka ja vaatteet on nyt ongelma...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sano morsiamelle että ei ole varaa mekkoon, jospa se menis jenkkityyliin ja kustantais sulle puvun. Tai kattelet halpaa mekkoa kirppareilta yms..

Ite oon jättäny parit häät tänä vuonna väliin ku en jaksanu mennä 😁 kaasonhommat on kyllä vaikea perua.

Joo, muutaman kirpparin jo kävin kiertelemässäkin. Muutamia kauniita mekkoja tulikin vastaan, mutta koot olivat xs-s. Minä tarviisin l:n, joskus jopa xl:n. No pitää vielä tulevilla viikoilla kattella

ap

Vierailija

Tavallisella bussilla matkustaminen ei tosiaankaan ole halvempaa kuin omalla autolla meno. Entäs Veturi-tarjousliput? Pääsetkö junalla edes osaa matkasta?

Mä kyllä sanoisin morsmaikulle ihan suoraan, että ei nyt mahdu budjettiin tällainen reissu, varsinkaan ennen joulua. Sitten vielä joutuisi siellä hommiin, lahjasta puhumattakaan! Entä majoitus? Monen päivän reissu kuitenkin.

Keksi joku tekosyy, ellet voi suoraan sanoa. Ei ole pakko suostua toisten päähänpistoihin, ei todellakaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juhlavaatteet voi myös lainata! Sana kiertämään, ei mekkoja kannata edes ostella joka juhliin uusia.

Kimppakyydit VR:n tarjousliput, Onnibus ja muut matkustustavat ovat aivan kohtuuhintaisia.

Toistan: vaikka kuinka ovat kohtuuhintaisia, niin ne kulkevat tai pysähtyvät vain isoimmilla paikkakunnilla ja on paljon reittejä, missä Onnibus ei kulje ja junalla ei pääse. Tällä hetkellä VR:llä ei muuten ole pahemmin tarjouslippuja. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat