Tarkastelin omaksi huvikseni eri palvelimia

Vierailija

Olen aina olettanut että palvelimet ostetaan kuten pöytäkoneet 90-luvulla, eli asiakas valitsee kaikki komponentit, myyjäliike parhaimmassa tapauksessa kokoaa koneen ja jättää loput asiakkaalle. (Sitten riideltiin siitä kun joku päivitys Windowsista 95:sta tai emolevyn BIOSista jäi asentamatta, joku lisälaite ei toiminut ja liike pesi kätensä koko asiasta.)

Palvelimet myydään ilmeisesti nykyään enintään perustoimivina kokoonpanoina, ja komponentteja pääsee valitsemaan parhaimmassa tapauksessa enintään peruskokoonpanon lisäksi. Esimerkiksi verkkokauppa.com näyttäisi myyvän samaa palvelinta eri kokoonpanossa. Missään ei löydy palvelua jossa pääsee itse tekemään itselleen alusta asti räätälöityä konetta.

Vai löytyykö?

Kommentit (2)

Vierailija

Jos tiedän komponenteista niin paljon, että osaan ne itse valita, niin en erikseen alkaisi maksamaan mistään niinkään triviaalista kuin koneen kokoamisesta.

Vierailija

1) Jos ostaa koneen avaimet käteen-periaatteen mukaan, myyjä ei pääse pesemään kätensä niin helposti vikatilanteessa.

2) Liikkeillä on toivottavasti erikseen työpisteet ja esimerkiksi antistaattiset rannekkeet, mikä vähentää laitevahingon riskiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat