Olin ensimmäisessä kesätyössäni, aikuiset puhuvat toisistaan

Vierailija

paskaa selän takana koko ajan :O

Olen 16-vuotias ja päiväkodissa olin. En sitten enää loppukesästä viettänyt taukoja henkilökunnan taukohuoneessa kun aina jostakusta poissa olevasta puhuttiin törkeästi. Milloin haukuttiin jonkun vaatteet tai meikki, jopa yhden R-viasta irvailtiin hänen poistuttua huoneesta.

Edes yläasteella ei ollut noin törkeää käytöstä, olen nyt vähän järkyttynyt. Onko se monissakin paikoissa tuollaista?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kyllä se taitaa vähän olla. On kokemusta sekä suorittavien töiden että korkeamman koulutuksen asiantuntija-alojen paikoista ja voisi todeta, että mitä alhaisempi koulutus + naisvaltaisuus työpaikalla on, sitä yleisempää paskanjauhanta on ja sitä lapsellisempaa se on, eli kohdistuu johonkin ulkonäköön tai pukeutumiseen ym.

eiki

samaa paskaa se on miestenkin keskuudessa. kyllästyin kuuntelemaan ja nyt olen ollut työtön 7 vuotta. sossun tädit on sentään ystävällisiä :D

Vierailija

Hoitoalalla on oman kokemukseni mukaan tuollaista, ihan hirveää haukkumista. Kun haukunnan ja pilkan kohde astuu huoneseen, kaikki ovat yhtä hymyä ja puhutaan ystävällisesti, kuin tosiystävälle. Huh.

Vierailija

Minäkin yllätyin kesätyöt aloittaessani, kuinka lähellä päiväkotikulttuuria on monen työpaikan ihmissuhdekuviot... Jotenkin sitä odottaisi aikuisilta ihmisiltä enemmän. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Akat ovat akkoja ja mitä vanhempia akat ovat, sitä katkerampia.

Huono vitsi.. Jos sun nainen on sellainen niin ei se tarkoita että kaikki ovat sellaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on oman kokemukseni mukaan tuollaista, ihan hirveää haukkumista. Kun haukunnan ja pilkan kohde astuu huoneseen, kaikki ovat yhtä hymyä ja puhutaan ystävällisesti, kuin tosiystävälle. Huh.

Miehet vittuilevat toisilleen, mutta se ei tarkoita mitään ja kukaan ei ota sitä vakavasti.

Naiset kehuvat toisiaan, mutta se ei tarkoita mitään ja kukaan ei ota sitä vakavasti.

Vierailija

Ahdistavaa ja totta. Pahin tylytys nuorena minkä olen kokenut, on kun työvuorossa olevat haukkuvat kautta rantain omaa äitiäni.

Se veret pysäyttävä lamaannus ja pahin olo ikinä ja nämä tiesivät kyllä että olen äitini tytär. Eivät kuitenkaan käyttäneet äitini nimeä, mutta keskusteltavan henkilön henkilöllisyys oli kyllä selvillä.

En ikinä kertonut tästä äidilleni, purin asian isälleni ja päätettiin yhdessä pitää asia kertomatta. Voi kuulostaa oudolta, mutta asia räjähtäisi omille kasvoille jos sitä alkaisi selvittämään ja en halunnut loukata äitiäni.

On vaikeaa ymmärtää, että suurin osa ihmisistä on läpeensä pahoja, juoruavia ja tunteettomia epäihmisiä. MOnet vuodet tuskastelin asiaa, kunnes sen on hiljaa hyväksynyt, olen vain voinut päättää olla itse osallistumasta juoruamiseen ja haukkumiseen ja valita ystävät hyvin.

Tsemppiä!

(ja ainahan voi käydä hyvä munkki että löytyy ihana työyhteisö (hoitoalalla luultavasti ei).

Vierailija

Jostain syystä olen törmännyt naisvaltasilla aloilla tuohon, olin harjoittelussa laboratoriossa ja jostain syystä minulle avauduttiin milloin kenestäkin lomalla olijasta, vastenmielistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu, olin enne hoitoalalla. Siellä haukuttiin työkaverit, näiden sukulaiset ja puolisot (jos tunsivat), omaiset, potilaat, julkisuuden henkilöt....kukaan ei niiltä elämäänsä kyllästyneiltä ämmiltä jäänyt haukkumatta. Onneksi nykyään eri alalla ja tuollaista ei ole, ja jos on, se piilotetaan eikä kuulu ns. työpaikan kulttuuriin.

Vierailija

Itse olen ollut hyvinkin naisvaltaisella alalla, mutta olimme kaikki toimihenkilöitä tai ylempiä toimihenkilöitä. Pahanpuhumista ei juurikaan ollut. Arvosteltiin korkeintaan tehtyjä, huonoja päätöksiä, jotka johtivat jatkuvasti yt-neuvotteluihin. 

Sen sijaan joskus nuorempana ollessani tehtaassa töissä, naiset eivät muuta tehneetkään kuin juoruilivat niistä, jotka eivät olleet paikalla. Sama oli muutamassa muussa ns. suorittavaa työtä tekevässä huonosti kouluja käyneiden työpaikoissa. 

Vierailija

Kyllä mä insinööritoimistossa olen kuullut tosi paljon miesten haukkuvan niitä, jotka eivät ole paikalla. Edessäpäin ollaan niin kaveria. No juttujani aiheesta on paljonkin, joten en nyt toistele enempää. Eli toisin sanoen, työelämä on pahempaa kuin hyvä luokka yläasteella. 

Vierailija

Kaikki ihmiset eivät onneksi ole tuollaisia. Eivätkä kaikki työyhteisöt. Itse pysyttelen tuosta lapsellisesta ja julmasta juoruilusta erossa, silläkin uhalla, että tämä voi lisätä itseeni liittyviä puheita.

Ja kyllä, olin minäkin järkyttynyt kun ekaa kertaa tuollaiseen törmäsin :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luin tuoreesta naistenlehdestä jutun, jossa hoitoalalla työskennellyt "Merja" kertoi kokemuksiaan. Aivan alusta alkaen häntä oli kiusattu ihan osastonhoitajankin toimesta. Kuulosti aivan kauhealta. Kuusi vuotta hän oli kuitenkin ollut siinä työpaikassa. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat