10-vuotias kehitysvammainen kateissa yön yli eikä asiasta vielä avausta
Nelasta kirjoitettiin heti täällä, miksi tämä poika jää huomiotta täällä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101820531030_uu.shtml
10-vuotias poika yhä kadoksissa - tällaiselta alueelta häntä etsitään
Sunnuntai 18.10.2015 klo 08.47 (päivitetty klo 10.39)
Kymmenenvuotiasta poikaa etsitään edelleen Posiolla.
LUE MYÖS
10-vuotias poika kadonnut - poliisi pyytää havaintoja
Poikaa on etsitty koko yö ja etsintä on ollut laajaa.
Useat poliisipartiot Oulun ja Lapin läänistä ovat liikkeellä. Etsintöjä on tehty myös sekä poliisin että Rajavartiolaitoksen koirapartioiden voimin. Myös helikopteri etsii nyt kadonnutta poikaa.
- Ikävää, että pojasta ei ole havaintoja vieläkään. Vapaaehtoinen pelastuspalvelu Vapepa on värvännyt mukaan kymmeniä vapaaehtoisia. Myös kyläläisiä osallistuu etsintöihin, kertoo Lapin poliisilaitoksen rikoskomisario Kirsi Huhtamäki.
- Täysi tohina on päällä. Etsinnät ovat käynnissä katoamispaikan ympäristössä. Se on niemi, jossa on metsää ja asutusta ympärillä, maasto on vaihteleva, kertoo vanhempi konstaapeli Petri Puranen Oulun poliisin johtokeskuksesta sunnuntaina kello 10.30. paikkeilla.
Katoamispaikan lähellä on myös järvi Yli-Kitka.- Mitään mahdollisuutta pojan löytymispaikasta ei tässä vaiheessa voi sulkea pois, Puranen toteaa.
- Toivottavasti poika löytyy tämän päivän aikana. Etsintöihin panostetaan tänään erityisen paljon, Huhtamäki sanoo.
Lauantaina kello 16:n aikaan lievästi kehitysvammainen poika katosi Posion Tolvanniementieltä. Noin kello 19 aikaan poliisille ilmoitettiin katoamisesta. Poliisin mukaan poika on liikkeellä jalkaisin.
Poika on 130-140 senttimetriä pitkä. Hänen päällään on tumma tuulipuku ja päässään musta pipo, jossa on pääkallokuva.
Poliisi pyytää yleisöhavaintoja numeroon 0400-291470.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta siksi, että lapsi on vammainen (palstalaisten mieleistä arvoton ihminen, jota ei olisi saanut edes synnyttää) ja hän on pohjoisesta. Mitä väliä jollain lappalaisilla.
Ja kuitenkin kaikki on sitten äidin ja isän syytä.
Minulla on täysin samanlainen käsitys kanssasi. Olen kehitysvammaisen lapsen äiti, ja julmuudessaan tämä palsta oksettaa minua välillä.
Olisiko tämän pojan omaisilla jotain osuutta katoamiseen. Ollut raskasta hoitaa poikaa ja mennyt jollain parin kaljan jälkeen kuppi nurin. Otettu perjantaipullosta ?
(tätähän sinä pyysit )
On täällä oksettavaa sakkia, todella.
Ei todellakaan kannata puhua mitään vammaisista tai kehitysvammaisista omaisistaan, näitä löytyy aina jostakin aukomaan päätään.
Poika löydetty elossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta siksi, että lapsi on vammainen (palstalaisten mieleistä arvoton ihminen, jota ei olisi saanut edes synnyttää) ja hän on pohjoisesta. Mitä väliä jollain lappalaisilla.
Minulla on täysin samanlainen käsitys kanssasi. Olen kehitysvammaisen lapsen äiti, ja julmuudessaan tämä palsta oksettaa minua välillä.
Olisiko tämän pojan omaisilla jotain osuutta katoamiseen. Ollut raskasta hoitaa poikaa ja mennyt jollain parin kaljan jälkeen kuppi nurin. Otettu perjantaipullosta ?
(tätähän sinä pyysit )
Ei todellakaan kannata puhua mitään vammaisista tai kehitysvammaisista omaisistaan, näitä löytyy aina jostakin aukomaan päätään.
Höpö höpö
Lievästi vammainen. Eli todennäköisesti lähtenyt jonkin mielenkiintoisen perässä pihasta, vaikka ei ehkä yleensä niin tee. Tuon ikäinen lievästi vammainen pärjää jo hetken ilman valvontaa esim. omassa pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(tätähän sinä pyysit )
On ihan luonnollinen asia että joku ihminen kiinnostaa enemmän kuin joku toinen. Toki kaikista asioista saa valittaa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että joku ihminen myy ja joku toinen ei.
Sille ei voi mitään että toinen syntyy kiinnostavaksi ja joku toinen ei. Ajatella että esim. jotkut kouluampujat toteuttavat raakuutensa ja viattomien ihmisten teurastuksen että saavat huomiota. Sairas ja kateellinen mieli keksii äärimmäisyyksiä että saisi huomiota. Ei tyydytä siihen että kaikki ihmiset eivät ole laajalti kiinnostavia henkilöitä.
Näin ainakin kaksi aloitusta jo ennen tätä. Eilisiltana ja tänä aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viittaat joihinkin aborttikeskusteluihin, niin niissä ei ole kyllä ollut mitään puhetta siitä, että lievästi kehitysvammaisilla ei olisi oikeutta elää. On puhuttu ainoastaan vaikeasti kehitysvammaisista. Sellaisista, jotka eivät selviäisi kohdun ulkopuolella hengissä, tai eläisivät syntymänsä jälkeen korkeintaan muutaman päivän ja kärsisivät kovista tuskista. Siinä tapauksessa kuolema varhaisessa vaiheessa on paljon armollisempi.
Ei kadonnut tsekki ole erityisen kaunis, ihan tavallisen näköinen naamastaan. Kroppa kylläkin hyvä.